Permalänk
Medlem

Falling skies (Ny serie)

Någon som kollar på den här serien? Jag såg avsnitt ett och två idag. Verkar rätt intressant.

Aliens invaderar jorden och vi får följa det som återstår av mänskligheten. En liten grupp av dem i alla fall. Specialeffekterna är rätt okej och skådespelarna är bra och trovärdiga.

"A new Sci-fi TV Series on TNT. FALLING SKIES opens in the chaotic aftermath of an alien attack that has left most of the world completely incapacitated. In the six months since the initial invasion, the few survivors have banded together outside major cities to begin the difficult task of fighting back. Each day is a test of survival as citizen soldiers work to protect the people in their care while also engaging in an insurgency campaign against the occupying alien force."

Permalänk
Medlem

Jag tycker skådespelarna är ganska kassa och inte speciellt trovärdiga men serien verkar hyfsad än så länge. Har endast sett första avsnittet.

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Medlem

Det är lite Jericho känsla över serien, jag gillade den även om effekterna kanske inte var toppklass.

Permalänk
Medlem

Känns så där va, The Living Dead okej men när det övergår i Sci-Fi så blir det för mycket för mig i alla fall. Finns andra liknande serier också typ Terminator serien, V är aliens vs Människor sen har det kommit en del filmer på senare tid typ Battle of LA eller vad den heter samt District 9 nej ush!

Permalänk
Medlem

Har nu kikat på 7 avsnitt och tycker att serien är intressant och underhållande. Det är absolut en mer intressant genre än många andra där ute, vilket i sig gör det mer intressant även om jag inte tänker "wow det här är det bästa jag sett".

Nu är jag ett fan av post-apokalyptiska filmer. Det jag däremot saknar i dessa filmer är att det är svårt att få in alla mjuka delar när det är så mycket som ska berättas, och fokus hamnar på de mest spännande actionscenerna. Ett post-apokalyptiskt Gilmore Girls kanske vore det perfekta för mig ;).

Nä, i serier finns det mer tid och utrymme för annat än huvudstoryn, vilket gör det hela mer intressant. Denna serie duger i väntan på nästa säsong av Walking dead iallafall :).

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Tycker faktiskt att den är helt okej. Även om den lider av samma sak som alla andra liknande serier lider av: Att de aldrig liksom kommer fram. Det är alltid nånting nytt som ska komma och vara i vägen. Där tyckte jag Walking Dead var bättre, det var mer av ett mål som de faktiskt nådde. Den är visserligen inte lika extrem som heroes tack och lov.

Tycker de flesta av de viktiga skådisarna gör ett rätt bra jobb och det går inte annat än älska Pope

Permalänk
Medlem
Skrivet av darkmoon:

Tycker de flesta av de viktiga skådisarna gör ett rätt bra jobb och det går inte annat än älska Pope

Ja, pope är ju klockren och absolut en av de mest intressanta personerna.

En stenhård thug som

som är gourmet-kock liksom

Dold text

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk

Sett ett par avsnitt. verkar rätt hygglig. Stör mig dock på att vissa scener är lite väl 'billiga'
Huvudpersonen är väl en 85% match han är lite för barnslig av sig då man sett bla the liberian.

Saknar dock Dollhouse och Firefly.. Fox är ju tröga xD

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Jag kollar på den. Det är ju ingen Gane of thrones eller the walking dead precis men rätt ok ändå. Det som är synd med den är att den är så "amerikansk" så det är en massa tonårskärlek, Don't tread on america och liknande skit som det ofta är, vilket förstör en del.
Av någon anledning så påminner den mig jättemycket om den andra serien av V som gick på åttiotalet. Samma upplägg på avsnitten, samma klippteknik och så vidare.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Skrivet av Kapten Kattskit:

Det är lite Jericho känsla över serien, jag gillade den även om effekterna kanske inte var toppklass.

Du borda inte sagt så... nu måste jag verkligen kolla, jericho var ju skit bra

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem

Usel serie.

Permalänk
Musikälskare

Ska ge den en chans

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Skrivet av JackeShan:

Usel serie.

+1
Händelselös och för lite kött.

Permalänk
Hedersmedlem

känns lite sådär, kunde ha varit bättre!

Permalänk
Medlem

^^ men helt sevärd

Permalänk

Bättre än walking dead men rätt långsam av sig och har en del 'hål' i sig. Firefly var ju de bästa.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Såg ep1 och 2 i helgen. Somnade mitt i. Tyckte inte man fick någon känsla för karaktärerna alls och den mesta av CGI:n var bedrövlig. Kommer inte se fler avsnitt, känns som bortkastad tid och hdd-utrymme för min del. Nya V var mycket bättre, om jag ska jämföra med något.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter