Permalänk

Asus P8P67 PRO cold boot problem!

Hej!
Byggde igår ihop en dator med modekortet ovan och har problem med att den "resetar" sig själv en gång innan den startar när man slår på datorn från helt avstängt läge. Har nu i efterhand läst att detta är ett vanligt problem med asus p8p67 moderkort, men inte kunnat hitta någon bra lösning på det.

Finns det någon som har några tips hur jag ska kunna lösa detta!
När datorn väl startat efter att den resetat sig så fungerar allt bra, bara så irriterande att den gör detta över huvud taget!

Visa signatur

Stationär: Chassi: InWin 805 Black PSU: EVGA Supernova 850W MoBo: ASUS Sabertooth Z170 S CPU: Intel i7-6700k Skylake GPU: ASUS GTX 1070 Strix SSD: Samsung 840 EVO 500gb Skärm: Dell UltraSharp U3415W
Server: HP DataVault X311 3TB
Mobil: Google Nexus 6p Laptop: Asus Zenbook UX301

Permalänk
Medlem

har samma problem men det stör mig inte för att den är i sleep mode.

här står det hur man fixar det fast jag har inte testat http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?265454-ASU...

Permalänk

Har läst den tråden, men de lilla som står där hjälper inte, de va de första jag testade. Har även läst att resetta CEMOS och sen ställa in inställningarna för RAM manuellt skall hjälpa, någon som testat detta?

Visa signatur

Stationär: Chassi: InWin 805 Black PSU: EVGA Supernova 850W MoBo: ASUS Sabertooth Z170 S CPU: Intel i7-6700k Skylake GPU: ASUS GTX 1070 Strix SSD: Samsung 840 EVO 500gb Skärm: Dell UltraSharp U3415W
Server: HP DataVault X311 3TB
Mobil: Google Nexus 6p Laptop: Asus Zenbook UX301

Permalänk
Medlem

Hade ungefär samma problem med mitt ASUS P8P67. Det var mitt RAM som krånglade så jag satte bara på XMS i AI Tweaker istället för Auto, sås fungerade det för mig

Visa signatur

MKX