EVGA lanserar Geforce GT 545 i butik

Permalänk
Melding Plague

EVGA lanserar Geforce GT 545 i butik

Tillverkaren EVGA rullar ut Nvidias OEM-märkta grafikkrets Geforce GT 545 även för konsumenter.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

1200!? Gav just 1389:- för ett GTX460 1GB OC... Så 1200 känns ju sådär prisvärt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

5900X | CH8 | 64GB/3600MHz | RTX4080 | SN850 | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk
Medlem

Inte illa för en sån liten rackare

Visa signatur

Mobo: Asus Maximus 4 Extreme CPU: Intel Core i7 2600K @ 4,6GHz / Corsair H70 GPU: 2x Asus GTX580 DirectCUII (SLI) RAM: Corsair Vengeance 16GB @ 1866MHz PSU: Corsair AX850 HDD: Intel 120 GB 510 SSD & WD 1 TB SATA3 ODD: LG Blu-ray Case: Corsair Graphite 600T Display: Asus VG236H 120 Hz 3D Speakers: Sound Sticks III Headset: Sennheiser 3D G4ME1 (PC-333D) Keyboard: Razer BlackWidow Mouse/Surface: Razer Mamba / Razer Vespula OS: Windows 7 x64

Permalänk
Medlem

Trevligt budget kort!

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Antar att kortet kommer att användas av folk som redigerar bilder, filmer eller musik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjoga:

Antar att kortet kommer att användas av folk som redigerar bilder, filmer eller musik.

Och inte vet att du kan få 3x så bra kort för 1100 ;-? (5850 säljs för något i den stilen på komplett, Sapphires "nya" kort.)

Nä...1200 var bannemig i högsta laget 7-800 hade varit perfekt

Edit*

Komplett har slutat sälja det...

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Det står GTX 545.

Hög prislapp och presterar dåligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Trevligt budget kort!

Nä inte direkt..

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk
Medlem

Överpris så det räcker och blir över...

Visa signatur

Define R3 Arctic White, Asus Z97-AR, i5 4690K, CM 212, 16 GB DDR3 RAM, Asus Radeon R9 290X DCUII, Samsung 840 250GB, 840 Pro 512 GB, EVGA Supernova G2 750 W, Windows 10 Pro, O2+ODAC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Trevligt budget kort!

Om det hade sålts till knappt halva priset så!
Ett 5770 slår ju det där med hästlängder!

Permalänk
Medlem

Bättre att köpa ett GTS 450 som kostar runt 700-900 kr.

Permalänk

1200 för den där? Nej tack.

Visa signatur

<signatur>|| i7-930 || Asus P6X58D-E || 6GB Corsair xms3 || HD 6950 || Noctua NH-U12P SE2 || OCZ Revodrive 80GB || Samsung Spinpoint F3 500GB || EcoGreen F2 500GB || WD Blue 500GB || Corsair HX650W || Lian Li PC-v1020 || W7 Home Premium || Samsung SyncMaster EX2200||</signatur>

Permalänk

Känns ju inte särskilt motiverat att köpa detta kortet för 1200 när det finns mycket bättre för samma pris och HD 6870 går runt 13-400kr. Hade det kostat typ 4-500kr så hade det ju varit grymt för lowend/low graphics system men nu känns det omotiverat.

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av LoTex94:

Och inte vet att du kan få 3x så bra kort för 1100 ;-? (5850 säljs för något i den stilen på komplett, Sapphires "nya" kort.)

Nä...1200 var bannemig i högsta laget 7-800 hade varit perfekt

Edit*

Komplett har slutat sälja det...

Nvidia kort lämpar sig bättre till Photoshop bland annat för CS5 har CUDA stöd. Säljer verkligen dessa kort bra nog att det är lönt att lansera dem?

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kogster:

Nvidia kort lämpar sig bättre till Photoshop bland annat för CS5 har CUDA stöd. Säljer verkligen dessa kort bra nog att det är lönt att lansera dem?

Använder inte CS4/5 streamprocessorer bättre? eller har jag det helt åt helve*e?

Tror nog dem säljer som smör, dock på OEM marknaden.
Hade en kompis som precis köpt en "superduper gaming rigg" från något av de stora bolagen, kommer inte ihåg.

2 kärnig Athlon och ett GT220. För 5 eller 6. Han har det inte lätt nu kan jag säga

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av LoTex94:

Använder inte CS4/5 streamprocessorer bättre? eller har jag det helt åt helve*e?

Tror nog dem säljer som smör, dock på OEM marknaden.
Hade en kompis som precis köpt en "superduper gaming rigg" från något av de stora bolagen, kommer inte ihåg.

2 kärnig Athlon och ett GT220. För 5 eller 6. Han har det inte lätt nu kan jag säga

nog har alla blivit blåsta på märkes datorer.

De använder GPGPU. vet inte om de klarar directcompute som 5xxx och 6xxx har stöd för

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orici:

Trevligt budget kort!

Inte ens i närheten. För en tredjedel av priset kanske...

Permalänk
Skrivet av Kogster:

Nvidia kort lämpar sig bättre till Photoshop bland annat för CS5 har CUDA stöd. Säljer verkligen dessa kort bra nog att det är lönt att lansera dem?

Sedan när? Inte enligt Adobe i alla fall http://kb2.adobe.com/cps/404/kb404898.html#supported
Undantaget skulle vara om du hittar ett plugin som använder det. Enligt Adobe så spelar NVIDIA eller AMD ingen roll. Bevisa gärna mig fel om du kan.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Medlem

Skulle sitta fint som PhysX kort tillsammans med mitt GTX 570.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=|ZetaXtreme|=-:

Sedan när? Inte enligt Adobe i alla fall http://kb2.adobe.com/cps/404/kb404898.html#supported
Undantaget skulle vara om du hittar ett plugin som använder det. Enligt Adobe så spelar NVIDIA eller AMD ingen roll. Bevisa gärna mig fel om du kan.

Skickades från m.sweclockers.com

tjaa vad jag vet presterar Nvidia betydligt bättre i OpenGl men men. Skulle tippa på att mitt påstående är lite utdaterat.

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Skrivet av Kogster:

tjaa vad jag vet presterar Nvidia betydligt bättre i OpenGl men men.

Har du några bevis eller någon källa på det?

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=|ZetaXtreme|=-:

Har du några bevis eller någon källa på det?

inte mer än att jag aldrig lyckats köra ett OpenGl baserat test (Cinebench) framgångsrikt sen jag skaffade AMD.

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

yeeesss! väntat på detta sååå länge! nu blir det av att maxa bf3 i oktober!!!!

Visa signatur

• AMD Phenom II x4 B50 @ 3.7GHz • Noctua NH-U12P SE2 • Kingston HyperX 8Gb 1600MHz • MSI GTX 560 Ti 1GB • ASUS M4A88T-V EVO • Fractal Design Define R3 Black Pearl USB 3.0 • Western Digital Caviar Blue 500GB • OCZ Agility 3 120GB • Western Digital Caviar Green 2TB • Sapphire FirePSU 625W • Dell U2311H • ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♣ ♠ ♣ ♦ ○ ◘ • ♠ Google Galaxy Nexus ♠

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ant3:

Skulle sitta fint som PhysX kort tillsammans med mitt GTX 570.

Kolla in GTS 450 som har 192 cudakärnor och som kostar ett par hundralappar mindre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kogster:

inte mer än att jag aldrig lyckats köra ett OpenGl baserat test (Cinebench) framgångsrikt sen jag skaffade AMD.

Har du drivrutinerna för det installerat då...?

Visa signatur

Dator1: Chassi Silverstone Fortress II : Cpu AMD Ryzen 7 1700 @ 3.85 GHz : GPU Sapphire R9 390 Nitro (backplate) : MB ASUS Crosshair VI Hero : Ram G.Skill 3200CL14 2x16 @ 1.35V 2933 MHz CL14 : SSD totalt ~2.5 TB : HDD totalt 6 TB
http://hwbot.org/user/oggy_dz2/

Permalänk
Skrivet av Kogster:

inte mer än att jag. aldrig lyckats köra ett OpenGl baserat test (Cinebench) framgångsrikt sen jag skaffade AMD.

AMD ska inte ha några problem med Cinebench, låter som att det kan vara något annat som spökar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=|ZetaXtreme|=-:

AMD ska inte ha några problem med Cinebench, låter som att det kan vara något annat som spökar.

Skickades från m.sweclockers.com

inte testat på ett tag. Hade hursom för mig att Nvidia hade bättre OpenGl stöd men det kan ha varit en myt

Skrivet av Oggyoc:

Har du drivrutinerna för det installerat då...?

Jupp. när den fjashar färgerna i början (med nvidia blev det grönt oftast) med AMD blec det rött och sen kom det upp en varning om att färgtestet misslyckades varpå hela testet rullade igenom utan problem med 40+ i FPS men får inget resultat iom färg-failen

kan ju påpeka att jag inte testat sen i julas

*edit* testade igen och det funkade fint. Antar att det var dåligt/sämre stöd i de tidiga Cayman drivrutinerna.

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Undra om detta kortet kan va ett bra Folding kort?

Får ju plats många såna på dom fetare moderkorten som har 7 Pci-e 16 platser.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

Kortet är väll helt ok beroende på vad man ska göra, spela lite av o till på medel inställningar fungerar säker utmärkt på normal upplösning, men för 1200:- kommer ingen med förstånd att köpa kortet
700-800:- vore perfekt..