Permalänk
Medlem

Defekt PS3 60GB priside?

Hej!

Jag vill sälja min PS3:a (som kan spela PS2-spel) där allt fungerar prima förutom att den inte kan läsa skivor. Går ju att fixa en ny läsare eller laga den själv om man är teknisk av sig. Det som medföljer är manualer, originalkartong och sladdar.
Inga handkontroller eller spel.

Vad kan detta tänkas vara värt?

MVH

Permalänk
Medlem

Inte mycket då intresset för att spela PS2 spel är litet. Men gissar på omkring 1000 till 1500kr då en ny laser går på ca 250kr till 1000kr beroende på modell. Sen tillkommer jobb och då får man räkna kallt med 400kr-500kr.

Så jag skulle nog inte säga att den är värd mycket mer än 1000-1500kr

EDIT; Reparation av defekt laser till PS3 kostar 950:- plus frakt. Så står fast vid min prisuppskattning. Kan hända att du måste gå lite lägre för ingen vill nog köpa en defekt PS3 och chansa på om det går att laga.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Kan den jailbreak'as så är den fortfarande värd en del om en "händig" får syn på den.

Visa signatur

ATX sys i micro-atx chassi -> Ace ecco-220 | Intel Q9550 @ 3,8 w/ 620 + GT 1850 | HIS 6970-Antec 620 mod w/ GT 1850 | 4x2gb OCZ reaper 1150mhz | Corsair 750tx | m4 128gb | W7 ulti 64

Laptop Acer 3820TG | i5 450m | 5650 | Intel G3 160gb

Permalänk
Medlem

Det går att byta ut hela BD-enheten med en ny, bara man flyttar logikkortet. Det är dock helt kart större värde på 60GB modellen då dom kan just spela PS2 spel.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Javisst är det så som nån nämnde att hittar man rätt köpare kan man nog få ett bra pris. Såg precis en annan som sålt iväg sin Ps3:a (40gb versionen) med samma defekt för 500 kr. Jag borde ju få lite mer för denna om jag hittar rätt köpare dvs då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 037180:

Det går att byta ut hela BD-enheten med en ny, bara man flyttar logikkortet. Det är dock helt kart större värde på 60GB modellen då dom kan just spela PS2 spel.

Har inte förstått grejen varför folk gör så stor grej av att spela Ps2 på Ps3, ville jag spela Ps2 spel dammar jag väl av min Ps2 eller köper en ny för en femhundring eller nåt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Har inte förstått grejen varför folk gör så stor grej av att spela Ps2 på Ps3, ville jag spela Ps2 spel dammar jag väl av min Ps2 eller köper en ny för en femhundring eller nåt...

Det är bekvämt. OCh ett PS2 är ju inte lika snyggt som ett PS3, enligt mig iaf.

Ett PS3 som kan ta PS2 spel är alltid värt mer pengar än ett som inte kan det.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Har inte förstått grejen varför folk gör så stor grej av att spela Ps2 på Ps3, ville jag spela Ps2 spel dammar jag väl av min Ps2 eller köper en ny för en femhundring eller nåt...

du tycker inte det verkar smidigare med en konsoll under tv:n än 2? man slipper ju en massa kablar och sådant..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Har inte förstått grejen varför folk gör så stor grej av att spela Ps2 på Ps3, ville jag spela Ps2 spel dammar jag väl av min Ps2 eller köper en ny för en femhundring eller nåt...

Med den logiken så kan man lika gärna skaffa ett SNES eller N64 för att spela motsvarande spel till dom, istället för att köpa dom spelen på Wii Shop och spela på "Wii"et som ändå är bakåtkompatibel med GameCube spel. Nu har jag originalspel från SNES som mer eller mindre ger mig rätten att emulera spelen på Macen, jag behöver inte SNES konsolen för det.

Men som sagts innan så är det mer praktiskt, tar mindre plats, mindre utgångar hålla reda på. För min del så har och använder jag en HDMI switch för ingångar för diverse enheter, börjar jag ta in analoga signaler så behöver jag antingen en TV (har en datorskärm med HDMI) eller en converter som omvandlar komposit eller komponent till HDMI.

Som du ser, så blir det bara extra utgifter.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Det är bekvämt. OCh ett PS2 är ju inte lika snyggt som ett PS3, enligt mig iaf.

Ett PS3 som kan ta PS2 spel är alltid värt mer pengar än ett som inte kan det.

Problemet är att bara en bråkdel av spelen fungerar. Därför är det en funktion som man inte bryr sig speciellt mycket om då en PS2 fungerar mycket bättre.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Problemet är att bara en bråkdel av spelen fungerar. Därför är det en funktion som man inte bryr sig speciellt mycket om då en PS2 fungerar mycket bättre.

Må jag fråga om vilka spel det gäller som inte funkar med PS2-stödet? För hitills så har mina PS2 spel fungerat utan problem.

Megaman X7-X8
Silent Hill 1-4
Devil May Cry 1-3 (inkl Special Edition)
Red Faction 1-2
GTA3
Killzone 1
Resident Evil 4
Resident Evil Code Veronica X
Call Of Duty 2: Big Red One

Edit:

Jag tror inte det är alla spel som listas som är kompatibla utan bara rapporterade som funkar: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_PlayStation_3_backward_c...

Jag är dock mer intresserad över vilka spel som INTE fungerar.

Edit 2:

Något mer intressant lista: http://www.ps3comp.com/view.asp?console=ps2

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av 037180:

Må jag fråga om vilka spel det gäller som inte funkar med PS2-stödet? För hitills så har mina PS2 spel fungerat utan problem.

Megaman X7-X8
Silent Hill 1-4
Devil May Cry 1-3 (inkl Special Edition)
Red Faction 1-2
GTA3
Killzone 1
Resident Evil 4
Resident Evil Code Veronica X
Call Of Duty 2: Big Red One

Edit:

Jag tror inte det är alla spel som listas som är kompatibla utan bara rapporterade som funkar: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_PlayStation_3_backward_c...

Jag är dock mer intresserad över vilka spel som INTE fungerar.

Edit 2:

Något mer intressant lista: http://www.ps3comp.com/view.asp?console=ps2

Din Edit 2 var listan jag tänkte länka. Där har du en rätt bra lista som visar vilka spel som fungerar felfritt och vilka som har buggar. Spel som är markerade "playable" har oftast problem med ljud och annat men fortfarande spelbart.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken