Filer från xp till Vindovs 7

Permalänk

Filer från xp till Vindovs 7

Har fört över Mina Dokument till nya datorn via USB, 2 minne. Varför blir mapparna en rad med siffror,i stället för att se likadana ut som i xp??? Måste jag ha ett filreparationsprogram,för att återställa dom. Nu finns dom ju i nya datorn,under Bibliotek- Mina Dokument. Xp var 32 bits , Vindovs är 64 bits.Tacksam för hjälp, hur jag skall kunna läsa dom olika mapparna igen.

Permalänk
Permalänk

Filer från xp till Vindovs 7

USB minnet är Kingston Datatravel 100 G2 16 Gb. Nytt. Det finns inga fler beteckningar.

Permalänk
Skrivet av Isbjörnsson:

USB minnet är Kingston Datatravel 100 G2 16 Gb. Nytt. Det finns inga fler beteckningar.

Det jookeer frågade är vilket filsystem minnet är formaterat i. Det vanligaste (vilket USB-minnen brukar levereras med) är FAT32. Problemet med det filsystemet är att det inte klarar av filer större än 4 GB, vilket är därför Windows numera använder filsystemet NTFS.

Kan du öppna någon av mapparna och se innehållet i dem? Är det fortfarande samma filer i mapparna?

Visa signatur

Intel i5 3570k @ 4,5 GHz + Noctua NH-D14 | 8 GB Corsair XMS3 1600MHz | ASUS GTX 670 DCII 2 GB | Samsung 840 EVO| OCZ Vertex 2 | ASUS P8Z77-V | Fractal Design Define R3 | Plexgear PS-600 80 Plus

Dator och data är INTE samma sak.

Permalänk

Tack för visat intresse.Använde Vindovs filöverföring, som skapade en överföringsfil på 36,8 MB.Mapparna och filerna ligger kvar på nya datorn. Ex. Mapp dimanifests, Pos Mig Res,o.s.v. Filer ex. cmi2migxml, csiagent m.fl.
När jag tittar på diskarna, verkar det finnas mycken ledig kapacitet på USB minnet.

Permalänk

Ny snabb dator.Förnämlig webbläsare: IE9,utan extra verktygslister. OS Vindovs 7 Home Premium 64 bit Svensk. Men,det saknas något viktigt program,Flyttade över mappen Mina Dokument från C: till D:disken,och resultatet blev, inte samma mapp, utan 4 st filer på d: som inte gick att öppna.Alltså innehållet i mappen. Som tur är, var den nästan tom.Flyttar jag över bilden på en katt, vill jag se bilden på katten, inte maginnehållet. GRR!!!När jag skulle öppna filerna, dök det upp en ruta, att dom inte gick att öppna,utan man skulle ladda hem program,som man kunde köpa.Handelsbankens Bank ID, stöder inte Vindovs 7 64 bit. Alltså,OS 64 bits,nya fina Webbläsaren, kanske inte går att använda till vissa säkerhetsprogram.Det är svårt för en vanlig dödlig, att veta vad man behöver för kompletteringsprogram till en ny dator.Annars, lugn och sansad,aldrig ge upp, men i går kväll, fantiserade jag om en stor slägga, när jag såg datorn.Och när jag skall stänga datorn: Stäng inte datorn. Uppdatering ! av 1 installeras,och så tuggar den på en kvart, innan den stänger.Glad Midsommar!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Isbjörnsson:

Handelsbankens Bank ID, stöder inte Vindovs 7 64 bit. Alltså, OS 64 bits, nya fina Webbläsaren, kanske inte går att använda till vissa säkerhetsprogram.

Bank ID är ett 32-bitars plugin. Det fungerar, men du måste använda 32-bitars versionen av Internet Explorer, alternativt Firefox.

Du kan altså inte använda dig av Internet Explorer (64-bit). Faktum är att extremt få webläsar plugins fungerar med det, inklusive Adobe Flash och Adobe Reader.

Permalänk
Skrivet av eXale:

Bank ID är ett 32-bitars plugin. Det fungerar, men du måste använda 32-bitars versionen av Internet Explorer, alternativt Firefox.

Du kan altså inte använda dig av Internet Explorer (64-bit). Faktum är att extremt få webläsar plugins fungerar med det, inklusive Adobe Flash och Adobe Reader.

Tack, eXale. Din beskrivning var lätt att förstå.Jag har 32 bits versionen installerad.Har tidigare kört med Firefox, men nya IE9 är verkligen trevlig,lätt att använda.Och det gäller bara att komma ihåg 32 bit, när man använder Bank ID.