Vad spelar man för spel om man inte orkar sitta och spela mot eliter - Mycket text.

Permalänk
Medlem

Vad spelar man för spel om man inte orkar sitta och spela mot eliter - Mycket text.

Jag har så svårt att hitta ett spel att gilla jag har enbart spelat 2 spel "på riktigt" sedan 2005.

På den tiden var det CS man hade klan och nötte dagarna i ända tills vi splittrades vid ~2007 så i starten av 2008 började jag lira Team Fortress 2 med några andra vänner och nötte nötte nötte fram till 2009 när alla flyttade iväg till andra städer för olika högskolor och sedan dess har jag lirat TF2 näst intill varje dag för mig själv fram tills nu och jag orkar inte mer även om det är ett så överlägset jävla kul spel.

Köpte mig en ny dator nu i våras för att kunna ösa på alla spel 2600k gtx580 o.s.v. men jag kan bara inte hitta ett spel som jag tror skulle vara kul att hoppa in i för jag brukar aldrig köpa nått på release och då blir det automatiskt svårt eftersom motståndarna allt som oftast är väldigt bra.

Nu är det dags att hitta ett spel som håller under en längre tid som man inte behöver ha jättemycket tid till att sätta sig in då jag har jobb och lite av ett övrigt liv att sköta.

Jag har testat lite olika spel ur olika genres under tiden sedan 2009 men ingenting har varit nått jag orkat bli bra på.
Senaste testet var BFBC2 och har lirat nån timme online men jag har fortfarande inte lyckats döda 1 motståndare så jag ger upp det spelet nu och väntar på BF3 istället.
Jag har märkt under tiden av testande att multiplayer är nästintill ett krav även om jag numera bara spelar ensam eftersom att inga jag känner sitter kvar i spelträsket.
Starcraft 2 vet jag dock några som spelar men jag kan bara inte tro att det är nått för mig så jag vill inte lägga pengar på det.

Andra spel jag köpt och testat
Portal 1 & 2 Njaa jag vill nog ha nått multiplayer.
Football Manager Ett självklart köp varje år men 24/7 lirandes i en månad sen startas det aldrig mer.
World of Warcraft hade några polare som lirade detta förut så jag testade och lyckades komma till level 12 men nej fyfan.
GTA 4 var ju faktiskt rätt kul att sitta å nöta själv även om jag inte spelade längre än 40% av det.

Köpte också ett PS3 förra sommaren för jag tänkte att det kunde finnas nått roligt att hitta där och främst då FIFA och NHL titlarna som jag alltid gillat eftersom jag är stor sportfåne men det slutade som vanligt med nån veckas spelande innan jag tröttnat totalt.
Testade även Red Dead Redemption som var skittråkigt det lilla jag spelade däremot var GT5 rätt kul eftersom att några på jobbet också lirade det men det dog ut runt jul/nyår.

Just för tillfället tror jag att jag skulle kunna gilla minecraft men jag har inte köpt en svindyr dator för att spela minecraft så är det bara.
CoD vill jag inte ge mig in på heller för jag tror att det skulle sluta på samma sätt som BFBC2.

Det blev lite mycket text men ska försöka sammanfatta nånting här.
Jag söker alltså efter ett eller flera spel ur vilken genre som helst som inte är så jävla krångligt att bli bra på och som förhoppningsvis kan hålla ens intresse uppe så som TF2 gjort med alla sina uppdateringar och humor.
Det ska vara lätt att spela utan att behöva sitta och skrika i en mic och ja jag kommer inte på vad jag söker efter utan det är bara att lämna tips och lite förklaring sen letar jag mer information och kollar ingame footage från YouTube..

Permalänk
Medlem

Så ditt problem är att du inte hittar något roligt spel? Sluta spela då.... Du har uppenbarligen tappat lusten för det.

Permalänk
Medlem

Testa minecraft

Permalänk
Medlem

Döm inte miecraft bara för att det är så lätt (det är inte lika lättdrivet som det verkar)... otroligt kul. Nog det spel jag spelat flest timmar både med kompisar och själv.

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Så ditt problem är att du inte hittar något roligt spel? Sluta spela då.... Du har uppenbarligen tappat lusten för det.

Ja.. bra tankeställare men allt som oftast när jag inte är vid datorn drömmer jag mig bort till att få sitta ingame och ösa något men det verkar ju inte göras några nya spel som man kan sätta sig in i direkt på den där timmen man har över.

Skrivet av Kogster:

Döm inte miecraft bara för att det är så lätt (det är inte lika lättdrivet som det verkar)... otroligt kul. Nog det spel jag spelat flest timmar både med kompisar och själv.

Har du nån bra länk till någon film på youtube jag har sett mycket men inget som övertygat mig till att det är dags att ge det chansen.

Permalänk
Medlem

metro 2033, bioshock 2, Fear 1&2, Bulletstorm är iaf några spel du kan testa, de är iofs inga egentliga multiplayer-spel, men det är aldrig fel att panga lite saker & ting, då det verkar som att det är fps-spel som gäller. Annars finns ju till exempel Dungeon siege 3, Dragon age, fable osv om man gillar rpg-lir strategi så är det Starcraft 2 som gäller! Take your pick my friend!

edit
glömde ju Fallout : New vegas, ett av de roligare spel jag lirat på länge! (dock SP enbart typ)

Visa signatur

AMD Phenom2 940BE | Gigabyte MA790X-UD3P | 4850 CrossfireX | Corsair 4 gig pc6400 | 550 gig HDD's | Antec Threehundred | 450 Watt Ace | Win7 <-> Thinkpad R60 + Win7 & 4 gig RAM <-> Asus G53JW-SZ154V + SSD Intel 320 120gb + Win7 <-> Rasberry pi revB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ramsam:

metro 2033, bioshock 2, Fear 1&2, Bulletstorm är iaf några spel du kan testa, de är iofs inga egentliga multiplayer-spel, men det är aldrig fel att panga lite saker & ting, då det verkar som att det är fps-spel som gäller. Annars finns ju till exempel Dungeon siege 3, Dragon age, fable osv om man gillar rpg-lir strategi så är det Starcraft 2 som gäller! Take your pick my friend!

edit
glömde ju Fallout : New vegas, ett av de roligare spel jag lirat på länge! (dock SP enbart typ)

Du ser man har knappt hört talas om hälften än mindre gett sig in på vad det egentligen är för spel.
Jag har aldrig riktigt brytt mig om att följa alla nya spelsläpp för att jag har haft mina 2 spel och klena datorer som man inte kunnat uppskatta gaming på.

Permalänk
Hedersmedlem

Nu är inte jag typen som kör FPS ensam med/mot folk jag inte känner online, så jag kanske inte är rätt person att svara.

Mitt tips är Trackmania Nations Forever, det tar inte lång tid att komma in i och man kan spela kortare eller längre sessioner. Det är dessutom gratis, så det skadar ju inte att ge det en chans.
Har spelat Trackmania till och från i perioder sen tidigt 2007, och får nog säga att det är det spel jag fått ut mest timmar av, tätt följt av Borderlands i CoOp (ja, jag är en sucker för CoOp men borderlands har ändå varit överlägset bäst på den fronten)

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av kuve:

Ja.. bra tankeställare men allt som oftast när jag inte är vid datorn drömmer jag mig bort till att få sitta ingame och ösa något men det verkar ju inte göras några nya spel som man kan sätta sig in i direkt på den där timmen man har över.

Har du nån bra länk till någon film på youtube jag har sett mycket men inget som övertygat mig till att det är dags att ge det chansen.

tyvär inte. minecraft har en speciel charm när man spelar det men snyggt är det ju inte. Men billigt är det. Youtube filmerna är som regel skryt/guider inte bara allmänt spelande. Ska tänka på att alla som spelar minecraft i början blir mörkrädda!

I övrigt tycker jag crysis 2 har kul multiplayer och när DX11 patchen släpps ("very soon") så lär ju det få din rigg att svettas. Jag tycker det spelas på relativ låg nivå. första runderna brukar alla få spö för CoD taktik funkar inte men när man lärt sig spelet är det kul. Praktiskt taget aldrig man ser någon "elit" som får över 3:1 i K/D heller.

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av kuve:

Du ser man har knappt hört talas om hälften än mindre gett sig in på vad det egentligen är för spel.
Jag har aldrig riktigt brytt mig om att följa alla nya spelsläpp för att jag har haft mina 2 spel och klena datorer som man inte kunnat uppskatta gaming på.

Titta på dem på youtube då, och se om det verkar vara något för dig. Jag menar, bara för att man missat en del i speldjungeln så behöver man ju inte gömma sig under en sten resten av livet! Det skadar ju inte att kika lite på dem, oavsett om du hört talas om dem innan eller ej?

Visa signatur

AMD Phenom2 940BE | Gigabyte MA790X-UD3P | 4850 CrossfireX | Corsair 4 gig pc6400 | 550 gig HDD's | Antec Threehundred | 450 Watt Ace | Win7 <-> Thinkpad R60 + Win7 & 4 gig RAM <-> Asus G53JW-SZ154V + SSD Intel 320 120gb + Win7 <-> Rasberry pi revB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kogster:

tyvär inte. minecraft har en speciel charm när man spelar det men snyggt är det ju inte. Men billigt är det. Youtube filmerna är som regel skryt/guider inte bara allmänt spelande. Ska tänka på att alla som spelar minecraft i början blir mörkrädda!

I övrigt tycker jag crysis 2 har kul multiplayer och när DX11 patchen släpps ("very soon") så lär ju det få din rigg att svettas. Jag tycker det spelas på relativ låg nivå. första runderna brukar alla få spö för CoD taktik funkar inte men när man lärt sig spelet är det kul. Praktiskt taget aldrig man ser någon "elit" som får över 3:1 i K/D heller.

Crysis har jag alltid trott och hört att det är ett riktigt skitspel som bara finns för grafiken.

Skrivet av Ramsam:

Titta på dem på youtube då, och se om det verkar vara något för dig. Jag menar, bara för att man missat en del i speldjungeln så behöver man ju inte gömma sig under en sten resten av livet! Det skadar ju inte att kika lite på dem, oavsett om du hört talas om dem innan eller ej?

Dungeon siege och Fable såg båda rätt så trevliga ut av det lilla jag kollade så ska kolla vidare på dom.
Tror nog att det skulle kunna behövas nånting som inte är FPS för tro mig jag kommer inte HELT sluta spela TF2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phukkitt:

Nu är inte jag typen som kör FPS ensam med/mot folk jag inte känner online, så jag kanske inte är rätt person att svara.

Mitt tips är Trackmania Nations Forever, det tar inte lång tid att komma in i och man kan spela kortare eller längre sessioner. Det är dessutom gratis, så det skadar ju inte att ge det en chans.
Har spelat Trackmania till och från i perioder sen tidigt 2007, och får nog säga att det är det spel jag fått ut mest timmar av, tätt följt av Borderlands i CoOp (ja, jag är en sucker för CoOp men borderlands har ändå varit överlägset bäst på den fronten)

Är det gratis så är det tack för tipset! såg ut att vara ett spel gjort med glimten i ögat som jag gillar (om jag nu uppfattade det rätt)

Permalänk
Medlem

Fixa Tekken till PS3an! Finns alltid något nytt att lära sig där, samt motståndet varierar i alla klasser!

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av kuve:

Crysis har jag alltid trott och hört att det är ett riktigt skitspel som bara finns för grafiken.

Dungeon siege och Fable såg båda rätt så trevliga ut av det lilla jag kollade så ska kolla vidare på dom.
Tror nog att det skulle kunna behövas nånting som inte är FPS för tro mig jag kommer inte HELT sluta spela TF2.

nej crysis 1 kallades det men det var nästan bara sp (riktigt rolig sån enligt mig) Crysis 2 är väll ganska snyggt men grafiken är för tillfället konsoll skadat. Crysis 2 är i min mening riktigt kul MP. Väldigt intensiv också.

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Du borde slå dig till ro, luta dig tillbaka och spela ett fett singleplayer-spel. Du har fastnat i multiplayer-träsket. Jag förstår inte hur du kan tycka Red Dead Redemption är ointressant, visserligen nämner du att bara spelat det "lite".
Personligen är det mitt favorit singleplayer spel och också det spelet med den bästa storyn jag någonsin tagit mig igenom. Jag var totalt inne i det i höstas. Ge det en chans!

Angående Minecraft:
Detta spelet är väldigt speciellt då det till stor del baseras på personers mentalitet. En åttaåring kan spela det, men också en ingenjör. Åttåringen går förmodligen omkring och slår ihjäl kor och får, medan ingenjören försöker skapa komplexa redstone kretsar.
Det märks väldigt tydligt i Minecraft hur olika varandra vi är som personer . Nästan alla mina polare har börjat spela Minecraft, alla med jätte olika intressen, vissa är knappast gamers sedan tidigare. Det handlar mycket om samarbete, beslutsamhet och kreativitet.

Spelet stimulerar gruppdynamik, fantasi och matematiskt tänkande. Minecraft är ett väldigt stort spel då det kan spelas på MÅNGA OLIKA sätt.

Visa signatur

i7 2600k + Corsair H60 | Asus P8Z68-V Pro Gen-3 | Corsair Vengeance 16GB | Sapphire Radeon 7970 | Intel X25-M G2 80GB | Corsair HX520 | Corsair Obsidian 650D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ahlm:

Du borde slå dig till ro, luta dig tillbaka och spela ett fett singleplayer-spel. Du har fastnat i multiplayer-träsket. Jag förstår inte hur du kan tycka Red Dead Redemption är ointressant, visserligen nämner du att bara spelat det "lite".
Personligen är det mitt favorit singleplayer spel och också det spelet med den bästa storyn jag någonsin tagit mig igenom. Jag var totalt inne i det i höstas. Ge det en chans!

Angående Minecraft:
Detta spelet är väldigt speciellt då det till stor del baseras på personers mentalitet. En åttaåring kan spela det, men också en ingenjör. Åttåringen går förmodligen omkring och slår ihjäl kor och får, medan ingenjören försöker skapa komplexa redstone kretsar.
Det märks väldigt tydligt i Minecraft hur olika varandra vi är som personer . Nästan alla mina polare har börjat spela Minecraft, alla med jätte olika intressen, vissa är knappast gamers sedan tidigare. Det handlar mycket om samarbete, beslutsamhet och kreativitet.

Spelet stimulerar gruppdynamik, fantasi och matematiskt tänkande. Minecraft är ett väldigt stort spel då det kan spelas på MÅNGA OLIKA sätt.

Vad spelar man för singleplayer i dagens läge då? Jag gillar när spelen inte är så avancerade utan det ska vara ett sätt att koppla av. Kommer ihåg att jag spelade Overlord för något år sen det var ganska kul med problem att lösa utan att vara så krångligt där fanns det också humor vilket jag tycker är väldigt trevligt att ha.

Edit: Jag tror verkligen du har rätt om multiplayer-träsk när jag läser vad jag själv skriver. Det som jag har spelat SP på har jag generellt tyckt bättre om än det jag kört MP tål att tänkas på tack för upplysningen!

Permalänk
Medlem

Jag har fastnat för Batman: Arkham Asylum för tillfället. Jag köpte även till en 360 kontroll för att koppla av ordentligt tillbakalutad
Crysis och Crysis Warhead tyckte jag även var riktigt kul. Jag gillar att smyga runt och nacka en intet anande stackare.
Nu är jag ju dock en SP spelare... Jag har helt enkelt tröttnat på alla nötter online och spelar endast själv numera....

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Jag har fastnat för Batman: Arkham Asylum för tillfället. Jag köpte även till en 360 kontroll för att koppla av ordentligt tillbakalutad
Crysis och Crysis Warhead tyckte jag även var riktigt kul. Jag gillar att smyga runt och nacka en intet anande stackare.
Nu är jag ju dock en SP spelare... Jag har helt enkelt tröttnat på alla nötter online och spelar endast själv numera....

Detta har jag faktiskt hört talas om och hört att det är rätt så fett i 3D som jag faktiskt köpt till datorn dock är det ju sommar nu och går inte att sitta med både brillor och hörlurar på sig tyvärr .

Jag har i princip bestämt mig för nått SP RPG eller liknande men isåfall jag vill ha ett mysigt spel och inte så mycket krigande och jämrande utan mer som en härlig saga att leva sig in i bara. Någon som känner till om det finns något sånt?

Permalänk

Känner precis likadant som dig! Letar också efter nåt kul, lagom avancerat MP, men hittar inget... Är också lite sugen på Minecraft!

Jag köpte i alla fall LA Noire till PS3 för ett tag sen, och det är det första spel jag fastnat lite i på länge. Det är dock endast SP.

Permalänk

Det enda spelet jag rekommenderar är ju Diablo 2. Man kan helt enkelt inte slita sig ifrån det och det finns en hel del olika typer av variationer man kan köra sina karaktärer som. Dock tror jag inte du är ute efter såhär oldschool games

Permalänk
Medlem
Skrivet av kuve:

Jag har i princip bestämt mig för nått SP RPG eller liknande men isåfall jag vill ha ett mysigt spel och inte så mycket krigande och jämrande utan mer som en härlig saga att leva sig in i bara. Någon som känner till om det finns något sånt?

Mysigt SP RPG som är som en saga? The Witcher 2! Köp, Spela, Njut!

Visa signatur

Main Rigg: MSI Z87-G45 Gaming | i5 4670k | Gigabyte GTX 660ti | Kingston ValueR 4x2GB | Fractal Design Newton 600W | NZXT H630 | Cooler Master Hyper 212+ med Enermax 12cm |

Laptop 1: Huawei Matebook X | i5-7200U | HD Graphics 620 | 8 GB 1866Mhz |
Laptop 2: MSI GT663r-415n | i5-460m | GTX 460m | 4 GB |

Permalänk
Medlem

Kan tipsa om league of legends Ett trevligt PvP spel Gratis dessutom

Visa signatur

Corsair Obsidian 900D, Intel Core I9 9900k@5ghz/1.270v, Asus Maximus XI Hero, ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG STRIX GAMING OC, G.Skill Trident Z 4x8GB 3600mhz, Corsair RM650i

Permalänk
Medlem

du kan ju alltid få med kompisarna på jobbet på något spel, allt blir ju roligare om man är flera.
jag har spelat en massa skitspel som vart kul för att jag kört det med andra.
att spela själv är ju inget kul... jag spelar till och med singleplayer bredvid mina kompisar xD.

du skulle kunna få med någon på wow, det blir nog roligare och det går mycket fortare om ni gör "recruit a friend" 3x xp ...

vet inte annars... men tycker du verkligen att tf2 fortfarande är roligt efter allt tokeri med hattar...?

Visa signatur

Chassi: 800D | Moderkort: Gigabyte GA-Z68X-UD4-B3 | CPU: i5 2500k | GPU: EVGA GTX 580| RAM: 8GB 1600 MHz Vengeance | PSU: Fractal Design R2, 1000W | HDD: Vertex 2 120GB |
Vattenkylning: Pump: EK-DCP 4.0 | CPU: EK-Supreme HF | GPU: EK-FC580 GTX | Tank: EK-Multioption RES X2 - 250 Basic | Radiator: Phobya G-Changer 360 Ver. 1.2

Permalänk
Medlem

Är mycket förvånad över att inte en enda ens har nämnt Mass Effect, enligt mig de helt klart bästa moderna rollspelen som gjorts. Ettan finns på både PC och Xbox, medan tvåan finns på både Xbox, PS3 och PC. Ettan kan kännas lite tacky ibland, speciellt med stridssystemet (du förstår vad jag menar om du testar det), men tvåan är rent guld. Ettan är dock mer ett "rent" rollspel (mycket loot, mycket fokus på gear mm), medan tvåan är lite mer casual, men mycket bättre.
Grejen med Mass Effect är inte massa hardcore spelande, utan snarare storyn som är riktigt bra och välskriven, samtidigt som det är ett förbaskat bra och kul singelplayerspel i sin helhet. Slutet i Mass Effect två är ett av de starkaste ögonblick jag har varit med om i de flesta spel jag spelat (vilka är många...), mycket bättre än de flesta filmer jag sett. Rekommenderar mycket starkt denna spelserie! Spelen är billiga också då de har funnits ett tag.

Visa signatur

CPU: Core i5 4690K | GPU: MSI GeForce GTX 970 Gaming | Mammabräda: Asus Maximus VII Ranger | Minnen: Corsair Vengeance 8 gb (2x4) 1600 Mhz | Kylare: Be Quiet! Pure Rock Slim | PSU: Evga SuperNova G2 750W | Chassi: NZXT H440 Red/Black

Permalänk
Medlem

Något Hack 'n Slash kanske? Diablo 2, Torchlight eller möjligtvis Din's curse? Vissa spelar dessa spel otroligt mycket och det kanske klickar (insåg i efterhand att det blev en ordvits) för dig. Din's curse är lite speciellt eftersom där kan man faktiskt förlora. Om man inte räddar en stad från invasion av demoner och gör andra saker så invaderar de staden. Mount&blade: warband rekommenderar jag också. Klockade 100 timmar på två veckor när jag köpte det. Total warspelen är också väldigt lätta att komma in i och jag har haft ganska kul med dem under längre perioder.

Visa signatur

AMD 955 BE | Corsair 1600 MHz XMS3 |Gigabyte 890GPA-UD3H | HD5850 PCS+ | Fractal Design Tesla 550 Watt | Fractal Design Define R2 | Samsung Spinpoint F3 1TB

Permalänk
Skrivet av kuve:

Vad spelar man för singleplayer i dagens läge då? Jag gillar när spelen inte är så avancerade utan det ska vara ett sätt att koppla av.

Du får testa edmus om du inte vill ha så komplicerade spel bara att trycka på musknappen för att hoppa, kan göra dubbelhopp genom att trycka i ett hopp med.

Permalänk
Medlem

Testa fallout: New vegas skitkul spel med extremt mycket att göra i.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem

Här hade det ramlat in svar ja
Jag kollar upp vad ni har sagt så får vi se om det blir något härligt spel efter midsommar fick lov att köpa Overlord paketet på steam för 5€ igår så

Underbara Melvin!

Permalänk
Medlem

Witcher 2 skille nog passa dig perfekt, ett härligt äventyr med fokus på storyn!

Permalänk
Medlem

Rekommenderar Heroes of Newerth som passar även till sådana som inte vill spela på så avancerad nivå och mer chilla med en kaffe i ena handen när man lirar. Dirt 3 är annars ett sjukt bra spel både SP och MP. Mycket bra grafik så din dator kommer till användning I höst får du väll köra på BF3, nästan ett måste!