Permalänk
Medlem

PS3 laggar

Mitt ps3 laggar när jag kör tex black ops och mw2 och det är oftast på kvällarna vet nån varför?
Tack för hjälpen!

Permalänk
Medlem

Värme problem?

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Skrivet av Marcus97:

Mitt ps3 laggar när jag kör tex black ops och mw2 och det är oftast på kvällarna vet nån varför?
Tack för hjälpen!

När laggar inte Black ops?

Skrivet av 24mbit:

Värme problem?

Om det är överhettning så är det konstigt att det sker på kvällen, för då brukar det vara lite kallare. Bara en tankeställare liksom.

Permalänk
Medlem

Det kan laggar ibland för mig men inte så ofta. Jag brukar märka det när jag kör split screen bla.

Gäller det SP eller MP?

Permalänk
Medlem

Laggar det även när du kör singelplayer spel?

Cod på konsol kör ju matchmaking, och det är inte alltid det blir så bra host. Menar att det skulle kunna bero på din internetanslutning.

Edit: Typo

Permalänk

Jag har märkt av lite FPS-drop och lagg när jag kör Black Ops, men det är nog pga en dålig host eller så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av burken_swe@yahoo:

Det kan laggar ibland för mig men inte så ofta. Jag brukar märka det när jag kör split screen bla.

Gäller det SP eller MP?

Det gäller Multiplayer.Och det laggar inte för mina polare

Permalänk
Medlem

Kanske är en dålig uppkoppling du har?

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem
Skrivet av 13ers3rk:

Kanske är en dålig uppkoppling du har?

ja men ibland laggar det inte alls..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcus97:

ja men ibland laggar det inte alls..

Det är samma på PC och MW2 som använder matchmaking. Ibland laggar det å ibland inte. Så det är nog din uppkoppling som inte "lirar" 100% med den som är värd. Jag hade stora problem med lagg i MW2 men mina polare som bor på samma ort men har en annan internetleverantör hade inte lagg. Så ja internetuppkopplingen spelar stor roll vid matchmaking

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av krrjon:

Det är samma på PC och MW2 som använder matchmaking. Ibland laggar det å ibland inte. Så det är nog din uppkoppling som inte "lirar" 100% med den som är värd. Jag hade stora problem med lagg i MW2 men mina polare som bor på samma ort men har en annan internetleverantör hade inte lagg. Så ja internetuppkopplingen spelar stor roll vid matchmaking

ok tack.

Permalänk
Medlem

kan också bero på hur gammalt det är och hur mycket du använder det
när hdd'n i mitt ps3 var på väg att ge upp så laggade det som fan ibland
bytte hdd inge mer lagg

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pumba-kung:

kan också bero på hur gammalt det är och hur mycket du använder det
när hdd'n i mitt ps3 var på väg att ge upp så laggade det som fan ibland
bytte hdd inge mer lagg

men internet blir segt på datorn också

Permalänk
Medlem

Har du kopplat upp trådlöst eller med kabel? Kolla om du har något virus i datorn som drar hela internet (har hänt mig) och kolla att du inte laddar ner något. Dessutom om du har en router kolla så att den inte överhettar.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D GPU: ASUS GeForce RTX 4070Ti TUF Gaming RAM: Crucial 32GB DDR4 3200MHz CL16 Mobo: ASUS TUF GAMING B550-PRO PSU: Corsair RM1000x SSD: Crucial P5 Plus 2TB Chassi: Fractal Design North OS: Windows 10 Education 64-bit

Permalänk
Medlem

Är internet segt på datorn också så lär det ha med internet att göra och inte PS3 i sig.

Permalänk
Medlem

Vad gör ni med era konsoler?
Har haft mitt PS3 i 3år utan några problem, inte bytt hd.. Allt fungerar som det ska, har även 360 som är 3år, inga problem där heller.. Bara byt HD för att kunna installera mer spel..

Men beter man sig som en 5åring när man spelar såå..

Visa signatur

Fractal R6 Blackout TG - ASUS TUF X670E Plus - Ryzen 7600X / H150i Elite LCD - Corsair 32GB DDR5 @6000 - 7900XT OC TUF - Gigabyte nVme 500GB OS-PRG - Kingston NV2 2TB - 4TB HDD x 2 - SteelS Apex 7 + Razer Viper Ultimate - SoundBlasterX G6 + Sennheiser HD 660S - AOC 34" CU34G2X
*SERVER: HP MicroServer Gen8 - Xeon E3-1220L V2 - 16GB - 4x4TB* - PLEX - AdGuard
*MOBIL: Google Pixel 7 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxxT:

Vad gör ni med era konsoler?
Har haft mitt PS3 i 3år utan några problem, inte bytt hd.. Allt fungerar som det ska, har även 360 som är 3år, inga problem där heller.. Bara byt HD för att kunna installera mer spel..

Men beter man sig som en 5åring när man spelar såå..

min ps3 låter ganska högt annars fungerar den perfekt. har haft den i 3 år ca

Vad menar du med "om man beter sig som en 5 åring"?

Permalänk
Medlem
Skrivet av runicgol:

Har du kopplat upp trådlöst eller med kabel? Kolla om du har något virus i datorn som drar hela internet (har hänt mig) och kolla att du inte laddar ner något. Dessutom om du har en router kolla så att den inte överhettar.

jag har kabel till ps3 och trådlöst till datorn gjorde virus scan och det var 95 cookies (vet inte vad det är)
routern är inte så varm

Permalänk
Medlem

Hur stort är lagget? Är det s.k FPS lagg eller är det din connection som laggar? Kom ihåg att Black Ops är gjort väldigt dåligt så det kommer lagga på PS3 vid vissa tillfällen. Jag har hört att PS3 kan lagga om det blir väldigt varmt, t.ex om du har mycket damm i och den står på ett tag så blir den varm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av amius:

Hur stort är lagget? Är det s.k FPS lagg eller är det din connection som laggar? Kom ihåg att Black Ops är gjort väldigt dåligt så det kommer lagga på PS3 vid vissa tillfällen. Jag har hört att PS3 kan lagga om det blir väldigt varmt, t.ex om du har mycket damm i och den står på ett tag så blir den varm.

ja.. man flyger fram och tillbaka