Permalänk

Offtopic

Jag tycker det är lika bra att göra en Offtopic tråd här.
Det jag kan börja med är en fråga till er: Hur många blocks har ditt Bitcoin program kommit upp till?
Mitt program är uppe i

Permalänk
Medlem

Ja, alltså, alla som har använt Bitcoin ett tag har samma antal block. Den där siffran du ser är inte det antal som din klient har genererat, utan det antal som den laddat ner. När du börjar använda Bitcoin-klienten måste den ladda ner alla tidigare block som har genererats. Nu när jag skriver detta är det senaste blocket 132285, och du har alltså en bit kvar. Det är först när du har laddat ner det senast blocket som du kan se de senaste transaktionerna till/från din plånbok.

Permalänk

Det vet jag redan Tänkte bara se om alla stämmer överens med vi som använder programmet.

Permalänk
Medlem

Tänkte slänga in en fråga här då detta är "Offtopic" tråd.

Om man kommer upp i ca 30ghash själv, kan man då öppna en egen pool för sig själv och minea på? Det lär ju ta runt en vecka att lösa ett block skulle jag tro. Går det att göra på detta sättet? För 50BTC i veckan skulle ju inte sitta fel

Visa signatur

Intel Core i5 4670K | Noctua NH-D14 | MSI Z87 G-45 Gaming | Kingston 1600mhz 4x4gb | Asus Turbo 1060 6Gb | Samsung 840 Evo 250gb | Intel 520 Series 240gb | Western Digital caviar black 1Tb | Fractal Design Define R4 Black Pearl | Corsair 750HX | Win 10 64bit | Philips 273E 1920x1080 | Logitech G900 | Razer Blackwidow | Sennheiser PC360 G4me | Samsung Galaxt S9+ |

Permalänk
Medlem
Skrivet av InCyBoy:

Tänkte slänga in en fråga här då detta är "Offtopic" tråd.

Om man kommer upp i ca 30ghash själv, kan man då öppna en egen pool för sig själv och minea på? Det lär ju ta runt en vecka att lösa ett block skulle jag tro. Går det att göra på detta sättet? För 50BTC i veckan skulle ju inte sitta fel

Ja det kan man. Det är inte särskilt svårt att sätta upp en pool faktiskt, i alla fall om man slipper dela upp bitcoinsen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deroan:

Ja det kan man. Det är inte särskilt svårt att sätta upp en pool faktiskt, i alla fall om man slipper dela upp bitcoinsen.

Då borde det vara ganska många som har gjort på detta sättet, eller? För nu när jag tänker på det så borde 30ghash ge ganska mycket på pps och prop också. Antagligen över 50BTC/vecka?

Edit: Haha 30ghash = 250BTC/vecka

Visa signatur

Intel Core i5 4670K | Noctua NH-D14 | MSI Z87 G-45 Gaming | Kingston 1600mhz 4x4gb | Asus Turbo 1060 6Gb | Samsung 840 Evo 250gb | Intel 520 Series 240gb | Western Digital caviar black 1Tb | Fractal Design Define R4 Black Pearl | Corsair 750HX | Win 10 64bit | Philips 273E 1920x1080 | Logitech G900 | Razer Blackwidow | Sennheiser PC360 G4me | Samsung Galaxt S9+ |

Permalänk
Hedersmedlem

Om du har så mycket kräm i dina burkar kan du köra solo mining. Då behöver du inte sätta upp en pool. Du ställer in bitcoin-programmet i "server mode" på en av dina burkar och pekar dina miners till denna burk. Googla på solo mining för vidare instruktioner.

Skrivet av InCyBoy:

Edit: Haha 30ghash = 250BTC/vecka

På swepool.net löstes 6 block förra veckan, dvs 300BTC. Men då varierade hashraten nog mellan 50 och 20 GH/s. Tänk också på att nu har precis svårighetsgraden ökat med ~50%, så 300BTC var förra veckan. Den här veckan lär det blir mindre. Osv osv.

Permalänk

Det skulle inte vara dumt om man kom upp i 30ghash.. men hur många grafikkort kör du med då 12 st eller?

Permalänk
Medlem

Liten fråga bara.

https://en.bitcoin.it/wiki/Securing_your_wallet
Lyckas inte med detta:
3. Create a Windows shortcut that starts BitCoin with the -datadir parameter and specifies the encrypted drive and directory.
For example, if you installed Bitcoin in the default directory, mounted your BitCoin encrypted drive as E:\, and stored your BitCoin data directory on it as Bitcoin, you would type the following command as the shortcut Target:
C:\Program Files\Bitcoin\bitcoin.exe -datadir=E:\Bitcoin

I mitt fall ligger bitcoin clienten i C:\Program Files (x86)\Bitcoin
Och efter jag har mountat mitt krypterade USB minne så har en enhetsnamn O:.
Så som mål för genvägen skriver jag:
C:\Program Files (x86)\Bitcoin\bitcoin.exe -datadir=O:\Bitcoin
Då får jag denna error:

Det angivna namnet, C:\Program, är ogiltigt. Kontrollera att sökväg och filnamn är korrekta.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kennel:

Om du har så mycket kräm i dina burkar kan du köra solo mining. Då behöver du inte sätta upp en pool. Du ställer in bitcoin-programmet i "server mode" på en av dina burkar och pekar dina miners till denna burk. Googla på solo mining för vidare instruktioner.

På swepool.net löstes 6 block förra veckan, dvs 300BTC. Men då varierade hashraten nog mellan 50 och 20 GH/s. Tänk också på att nu har precis svårighetsgraden ökat med ~50%, så 300BTC var förra veckan. Den här veckan lär det blir mindre. Osv osv.

Kollade på Calculator med nuvarande svårighet.

Skrivet av Discobear:

Det skulle inte vara dumt om man kom upp i 30ghash.. men hur många grafikkort kör du med då 12 st eller?

Jag har INTE så mycket hash/s. Det var mer rent undrande eller vad man ska säga. Kanske borde sagt det

Visa signatur

Intel Core i5 4670K | Noctua NH-D14 | MSI Z87 G-45 Gaming | Kingston 1600mhz 4x4gb | Asus Turbo 1060 6Gb | Samsung 840 Evo 250gb | Intel 520 Series 240gb | Western Digital caviar black 1Tb | Fractal Design Define R4 Black Pearl | Corsair 750HX | Win 10 64bit | Philips 273E 1920x1080 | Logitech G900 | Razer Blackwidow | Sennheiser PC360 G4me | Samsung Galaxt S9+ |

Permalänk
Skrivet av InCyBoy:

Kollade på Calculator med nuvarande svårighet.

Jag har INTE så mycket hash/s. Det var mer rent undrande eller vad man ska säga. Kanske borde sagt det

Om man ska vara inom omöjliga gränser så tycker jag denna bild ser bra ut om man vill dra in pengar:

Permalänk
Hedersmedlem

Det blir lättare att hitta om nya frågor får egna trådar (med beskrivande namn).
*låst*