Vilken processor för Microsoft produkter

Permalänk

Vilken processor för Microsoft produkter

Tja allaesammans,

Har tänkt mig att köpa en ny laptop för att använda främst för Visual studio 2010 och SQL server 2008.

Fungerar laptopen med Microsoft applikationen lika bra med Intel CORE i5 eller e det absolut ett krav som man behöver en CORE i7 för att undvika glappar eller liknande?

// Fullmetalboy

Permalänk
Medlem

Laptops har mobil processorerer och dessa är inte i närheten av desktop propparna när det gäller prestanda. En mobil I7 kan lätt få spö av en I3 så man måste veta vilken serie och vilken sockel det är innan man kan uttala sig. Dock så har jag svårt att se att Visual studio 2010 och SQL server 2008 har några problem med några moderna cpuér. SQL server 2008 gillar dock SSD och det kan vara viktigare än andra skillnader mellan två tämligen snarlika proppar. Xeon E5645 eller X5660 och Intel 510 diskar i RAID 10 om du skall tokköra... Har dock svårt att se dem i en laptop

Permalänk
Avstängd

Håller med bengt. En SSD våre nåt i en server för snabb access. Kör på en billigare i5, räcker gott.

Permalänk
Skrivet av silicon111:

Håller med bengt. En SSD våre nåt i en server för snabb access. Kör på en billigare i5, räcker gott.

Blir det bättre om jag använder i7 istället eller får jag inte lika stor effekt mellan i5 och i7?

Permalänk
Inaktiv

Vänta tills Sandy Bridge E (nästa generation i7) som kommer i höst så klarnar det lite.

Permalänk

Det är nog lättare om du berättar vad du skall använda burken till. Skall du bara programmera i Visual Studio mot SQL Server 2008, så är det skit samma vad du väljer. Det enda som händer om du väljer i5 framför i7 är att det går något långsammare att kompilera.
Vad sjutton är "glappar" förresten? Menar du att programmen skulle hacka, eller vad?

Jag förutsätter att du inte tänker ha burken stående som server, för då finns ju ingen mening med att välja en laptop.

Visa signatur

~Pelle~