Crucial lanserar Ballistix Tactical och Elite

Permalänk
Melding Plague

Crucial lanserar Ballistix Tactical och Elite

Tillverkaren Micron med märket Crucial lanserar två nya serier av internminnen, där både DDR3 och åldrande DDR2 får plats.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

lol, ddr2 ^^ trode det var dött nu

Permalänk
Skrivet av gollawolla:

lol, ddr2 ^^ trode det var dött nu

nej nej min cutting edge burk använder det...ops never mind

Visa signatur

I am the Leech King!

Permalänk
Medlem

Blir dom billiga och är speccade för max 1,5V så... och låga timings såklart

DDR2 är väl högaktuellt?

Visa signatur

Intel i7 3770K@4,5GHz | EK-Supremacy | ASUS P8Z68-V| Samsung 30nm 1600 CL11@1866 CL9 4x4GB | Geforce GTX780 Ti | EK-FC Titan Plexi | Enermax Platimax 1500W | Ubuntu 20.04 & Windows 10

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rba:

Blir dom billiga och är speccade för max 1,5V så... och låga timings såklart

DDR2 är väl högaktuellt?

lågaktuellt i min mening
Det är på äldre 775 moderkortet och respektive amd... på den tiden, som har ddr2. De som köper ddr2 idag köper det mest för att de tycker datorn går slött o tror mer ram hjälper (troligen inte). Då har man nog en ganska gammal dator och det är dags att köpa ny om de nu tycker att det går slött (bara vad jag tycker och tänker ).

Permalänk
Medlem
Skrivet av gollawolla:

lågaktuellt i min mening
Det är på äldre 775 moderkortet och respektive amd... på den tiden, som har ddr2. De som köper ddr2 idag köper det mest för att de tycker datorn går slött o tror mer ram hjälper (troligen inte). Då har man nog en ganska gammal dator och det är dags att köpa ny om de nu tycker att det går slött (bara vad jag tycker och tänker ).

Jag har en am2+ och den är inte slö.

Permalänk
Skrivet av gollawolla:

lågaktuellt i min mening
Det är på äldre 775 moderkortet och respektive amd... på den tiden, som har ddr2. De som köper ddr2 idag köper det mest för att de tycker datorn går slött o tror mer ram hjälper (troligen inte). Då har man nog en ganska gammal dator och det är dags att köpa ny om de nu tycker att det går slött (bara vad jag tycker och tänker ).

Q6600 atm@3,7GHz med 8GB DDR2, dubbla (8)9800GT+8400GS. Inte direkt cutting edge men hyffsat snabb, ska dock köpa en ny för jag behöver något snabbare vid rendering och allmänt 3d-arbete. Men hade jag bara sysslat med "vanliga" saker så som att spela spel, surfa, skriva, osv så hade den ju nog fortfarande varit tillräckligt snabb processorvis. Kan ju fortfarande kötta in tre stycken GTX 580 om jag vill då 780i klarar tri-sli.

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Medlem

Äntligen, som jag har väntat på nya Ballistix. Jag trodde de hade gått i graven när jag bara hittade gamla (och relativt långsamma) Ballistixs på prisjakt.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk

slår aldrig mina kukram

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk
Medlem

Blir ett par Ballistix Tactical ifall de ligger bra till i pris, dom var snygga!

Permalänk
Medlem

DDR2 för entusiaster? Whut?

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arne-Mohammed:

slår aldrig mina kukram

Garanterant inte

Permalänk

Trevliga. Nöjd med mina tracers.

Visa signatur

Dator 1: Intel core i7 3930K @ 4,7Ghz, Asus P9X79 Deluxe. Crucial Ballistix Tactical Tracer DDR3 (32GB),Crossfire 2x MSI Radeon 7970 OC Edition 3GB, Tagan 800W NA, SanDisk 120GB systemdisk, EK 360 kit + 120mm extraradiator.
Dator 2: AMD FX 8350, Gigabyte 990FXA UD3, Crucial ballistix DDR3, Nvidia GTX 480, Corsair 650W, 2x OCZ Agility, Thermaltake bigwater 760 vattenkylning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

DDR2 för entusiaster? Whut?

Finns fortfarande dom som sitter och klockar med AM2+ och s775 socket framförallt så är detta perfekt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fesen:

Finns fortfarande dom som sitter och klockar med AM2+ och s775 socket framförallt så är detta perfekt.

Säkert en hel del som maxxar sina RAMBUS och SDRAM hemma i stugorna

Permalänk
Medlem
Skrivet av PerZerk:

Säkert en hel del som maxxar sina RAMBUS och SDRAM hemma i stugorna

Haha finns någon enstaka men DDR och bakåt lär vara hyfsat dött, s775 är en väldigt bred plattform som funnits i många år så det finns nog en hel den datorer som fortfarande puttrar på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

DDR2 för entusiaster? Whut?

DDR3 har överlag snabbare frekvenser och drar mindre ström, men DDR2 har fortfarande betydligt mycket bättre timing/latens. Så DDR2 duger mer än väl även idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Borka:

DDR3 har överlag snabbare frekvenser och drar mindre ström, men DDR2 har fortfarande betydligt mycket bättre timing/latens. Så DDR2 duger mer än väl även idag.

Det är väl så att timings baseras på minnets hastighet? CAS 5 vid 800 MHz är i så fall lika snabbt som CAS 10 vid 1600 MHz. Eftersom DDR3 oftast har bra mycket högre hastigheter så ligger oftast latenserna på ungefär samma nivå som DDR2.