Hjälp mig hitta filmen! (Horror/Thriller)

Permalänk

Hjälp mig hitta filmen! (Horror/Thriller)

Såg en rätt ok horror/thriller -film för inte så länge sen. (inom ett år kanske) För några veckor sen nu tog en kompis upp filmen, men ingen kommer ihåg vad den hette, och jag kan inte få det ur huvudet, därför ber jag nu er om hjälp.

Jag tror filmen var hyffsat ny (2009-2010).

Här kommer handlingen (SPOILER ALERT)

En Psykolog (kvinna) tror inte på schitzofreni som en sjukdom basserat på hennes egna studier. Hennes far, som också är psykolog, ber henne titta på en specifik patient.

Patienten är verkligen två personer, de kan få honom att växla mellan sina personligheter genom att ringa till honom med en telefon och be att få prata med den andra personlighetens namn.

När han växlar mellan personligheterna slänger han huvudet onaturligt långt bakåt så det knakar i nacken.

Längre fram i filmen visar det sig att den andra personligheten snarare är en slags förbannelse eller ande som kan byta värd.

Det slutar med att kvinnan letar upp byn som patienten kommer ifrån, och hittar uppe i bergen en "häxa" som ska kunna hjälpa henne, i slutet så har hon ihjäl patienten, som förföljt henne, och det slutar med att hennes son visar sig vara demonens nya värd.

Är det någon som vet vilken film detta är? Skulle vara sjukt taksam. Har försökt googla, men shitzofreni, psykologer och barn / förbannelser / demoner är rätt dåliga sökord, man får upp typ 80% av alla Horror/Thriller -filmer som släppts.

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem

Japp, det är den. Inte alls dålig om jag kommer ihåg rätt.

Visa signatur

Intel Core i5 12600K | MSI Pro Z690-A DDR4 Wifi | MSI RTX 3080 Ventus 3X Plus | 4x8 GB G.SKILL Trident Z RGB 3200MHz | Samsung 970 EVO 500GB | Seasonic Focus+ Gold 750W | Corsair Obsidian 500D | LG 34GN850

Permalänk
Medlem

Har inte TS varit på forumet såpass längre så han lärt sig att spana in klistrade trådar först?

http://www.sweclockers.com/forum/92-underhallning-och-medier/...

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

schitzofreni != personlighetsklyvning.
För övrigt en ok film men inte mer.

Permalänk
Avstängd

Älskar när man tar sig tid att leta efter svar och sedan kan inte ens TS tacka....

Permalänk
Medlem
Skrivet av trollhattan:

Älskar när man tar sig tid att leta efter svar och sedan kan inte ens TS tacka....

Han har ju inte ens varit online sen han gjorde tråden, så kan vara därför.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk

Tack, tack! Kollade faktiskt efter "vad heter filmen" tråden men måste ironisk nog missat den just för att den var klistrad. Har varit iväg på landet över midsommar så har inte varit inne här.
/Thomas

Visa signatur

i7 930 @ 3.8 | P6X58D-E | 6GB Corsair XMS3 | 2x R9280X | Intel SSD|
Dell UltraSharp 2707WFP | Logitech Z5500 | Logitech Illuminated | MIONIX Saiph 1800 |