Permalänk
Entusiast

Season 3 Map pool.

http://us.battle.net/sc2/en/blog/2943356#blog

Jag gillar självklart att det blir nya maps, men som vanligt så lyssnar Blizzard för mycket på all QQ och lägger inte till en enda (2) player map. Det är riktigt tråkigt att dom bara ska ha (4) player maps..

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Det är ju typ 3 (2) maps redan
Det är ju dom som är awsome

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Wully:

Det är ju typ 3 (2) maps redan
Det är ju dom som är awsome

Det är bara 2 st (2) maps på laddern, och Blizzard har fortfarande inte sagt vilka maps dessa ska byta ut men jag gissar på att Scrap Station är farligt nära att försvinna och då är det bara 1 kvar.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Skrivet av Wully:

Det är ju typ 3 (2) maps redan
Det är ju dom som är awsome

det finns 2. den ena suger hårt och den andra känns ju mer eller mindre som en 4 player lol..

hoppas iaf att dom skiter i att lägga till close pos, inga 4 player maps borde ha close pos.

Visa signatur

Chassi: NZXT Hush Svart Mobo: P5QL pro RAM-Minne: 4GB Processor: Core2 Q9550 @3.6GHz Grafikkort: Gigabyte GTX 580 Nätagg: Corsair 750W Mus: Mionix Naos 5000 Headset: AKG K240/Sennheiser CX300-II TB: Qpad MK-50 Skärm: ASUS VW225N

Permalänk
Discokungen

Fina banor, men ja, vi behöver fler Xel'Naga Caverns, även om de inte är lika mysiga att spela på så krävs det fler 2-playerbanor!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Själv tycker jag att de borde ta bort Xel'naga towers från flera banor, just nu finns de på vart enda en. Iallefall testa några maps utan dom. Känns som att anända dom är bara ett billigt sätt att slippa scouta, istället för att prioritera t.ex. bra overlord placement/creep spread.

Permalänk
Medlem
Skrivet av joi93:

Själv tycker jag att de borde ta bort Xel'naga towers från flera banor, just nu finns de på vart enda en. Iallefall testa några maps utan dom. Känns som att anända dom är bara ett billigt sätt att slippa scouta, istället för att prioritera t.ex. bra overlord placement/creep spread.

Hade varit skitkul, Lite BW känsla på det att det springer runt units på hela mapen för att scouta.

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem

Kollade på kartorna nu, tycker de ser väldigt intressanta ut. Dock håller jag med om att det är tråkigt att alla 2player-kartor försvinner helt och hållet. Antar att scrap station och xel'naga får stryka på foten snart. Skulle gärna se att slag pits försvinner, samt att byta ut scrap station mot en ny 2player-karta, men det lär inte hända det här livet.

Angående xel'naga-torn så håller jag delvis med. Jag gillar inte hur man på vissa kartor kan se så vansinnigt mycket, men ett eller två strategiska torn kan ju inte skada. Gillar hur det är på shattered temple, där man ser mitten men att det fortfarande går att ta sig runt det på avvägar.

Visa signatur

Bättre sent än tidigt (på morgonen)

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Largoplz:

Kollade på kartorna nu, tycker de ser väldigt intressanta ut. Dock håller jag med om att det är tråkigt att alla 2player-kartor försvinner helt och hållet. Antar att scrap station och xel'naga får stryka på foten snart. Skulle gärna se att slag pits försvinner, samt att byta ut scrap station mot en ny 2player-karta, men det lär inte hända det här livet.

Angående xel'naga-torn så håller jag delvis med. Jag gillar inte hur man på vissa kartor kan se så vansinnigt mycket, men ett eller två strategiska torn kan ju inte skada. Gillar hur det är på shattered temple, där man ser mitten men att det fortfarande går att ta sig runt det på avvägar.

Xel'Naga Caverns lär inte ryka i första taget.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Xel'Naga Caverns lär inte ryka i första taget.

Det är sant. Det är en stabil karta som är väldigt populär. Om de ska ta bort fyra kartor hoppas jag att scrap station, delta quadrant, slag pits och Typhon peaks ryker, det är inga favoriter i min värld.

Visa signatur

Bättre sent än tidigt (på morgonen)

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Largoplz:

Det är sant. Det är en stabil karta som är väldigt populär. Om de ska ta bort fyra kartor hoppas jag att scrap station, delta quadrant, slag pits och Typhon peaks ryker, det är inga favoriter i min värld.

Agreed, de nya banorna för säsong 2 var riktigt riktigt dåliga...

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Entusiast

Jag gillade backwater gulch, typhon peaks och shattered temple från season 2. Däremot börjar Metalopolis och Xel'Naga kännas lite väl gamla nu, Delta Quadrant, Slag Pits och Scrap Station måste bort de också.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Medlem

Som sagt, jag är ingen fan av de nya kartorna, men jämför man med Scrap, Delta och Slag så är det en klar förbättring.

Permalänk
Medlem

Något satt datum när nya säsongen kommer starta och vilket datum ligorna låses?

Permalänk

spelbara maps:
Shattered Temple
Xel'naga Caverns
Metalopolis
Tal'darim Altar

de enda maps jag gillar att köra på som zerg. Sen finns det ju maps som är bra men inte funkar i vissa MU's.. tex Shakuras är en skitskön ZvZ map men protoss kan abusa terrain som innihelvete och T kan ta över hela jävla mittmappen med bra tank placement. kul? nej.

Okej då, vad är nu problemen med de nya mappsen?

map 1: värre än slag pits. i slag pits FINNS det en 3rd även fast den är näst intill omöjlig att hålla. här finns det endast en gold som är så absurt lätt att containa med coloss/tanks utan några problem. Kul iaf att det inte finns en "riktig" close pos, även fast close pos kommer vara absurt jobbigt ändå då man måste expanda ifrån sin bas.

map 2: stenarna i naturalen förstör allt. fyfan vad lätt dom vill att marinetank ska vara. sätt siege på rampen och jag kommer ALDRIG kunna pusha ut utan broodlords/förjävla turliga fungals

map 3: ta borta stenarna och ta bort close pos, skitbra map om dom gjorde det. nu är mitten helt absurt dålig och du kan inte expanda i close pos. ungefär som metal closepos imo

map 4: helt okej map. enda problemet är hur nära 3rd expansionerna är från din main. annars fanns det ju inte mycket att klaga på.

Men varför alla jävla stenar överallt? varför ska vi ha stenarna absolut överallt? förstår inte...

Visa signatur

Chassi: NZXT Hush Svart Mobo: P5QL pro RAM-Minne: 4GB Processor: Core2 Q9550 @3.6GHz Grafikkort: Gigabyte GTX 580 Nätagg: Corsair 750W Mus: Mionix Naos 5000 Headset: AKG K240/Sennheiser CX300-II TB: Qpad MK-50 Skärm: ASUS VW225N