Permalänk
Medlem

Bitcoins.lc - Supporttråd

Hej!

Eftersom jag har varit någorlunda aktiv i tråden ang. bitcoins i övrigt känns det inte mer än rätt att skapa en dedikerad tråd gällande vår pool - bitcoins.lc

Support, allmänna frågor, feedback och allt annat är välkommet.
Jag ska försöka hjälpa så mycket jag kan, i mån av tid.

EDIT: Och vi kom precis över 500Gh

/ Jim

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Medlem

Kommer PPS någonsin bli aktuellt?

Visa signatur

Fractal Define Node 304 | Intel 2500k + Noctua U9B | MSI Z77IA-S01 | Corsair 8GB VENGEANCE | ASUS GTX770 DCUII | FSP 650W 80+ Gold | Intel 320 SSD 120 GB | WD 2TB Green x2

Permalänk
Medlem

Hittade inte någon info på sidan hur själva formeln för hur många BTC / Block man får. Hur ser den ut ungefär?

Visa signatur

Asus P8P67 Pro | Core i7 2600 | Sapphire Radeon R9 290 | A-DATA SSD 510

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blow:

Kommer PPS någonsin bli aktuellt?

I dagsläget nej. Men med tanke på att vi plockar ett tiotal blocks per dag, behövs det enligt mig inte heller.
Ju snabbare vi löser ett block, ju snabbare får ni betalt, ju mindre effekt/behov av PPS finns det anser jag.

Men man ska aldrig säga aldrig.

Skrivet av crazzir:

Hittade inte någon info på sidan hur själva formeln för hur många BTC / Block man får. Hur ser den ut ungefär?

Ungefär såhär:

share_value = 50/round_valid_shares user_earnings = share_value*users_valid_shares

Rätt basic alltså.

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jine:

Ungefär såhär:

share_value = 50/round_valid_shares user_earnings = share_value*users_valid_shares

Rätt basic alltså.

Japp.
Hade tänkt skrapa ihop mina sista shares så jag får 1BTC från min nuvarande pool och sen testa din.

Visa signatur

Asus P8P67 Pro | Core i7 2600 | Sapphire Radeon R9 290 | A-DATA SSD 510

Permalänk
Medlem

Iom all hacking mm så har jag skaffat en offline wallet, men när fixar ni autopayout så man slipper oroa sig att pengarna är borta efter en långhelg.

Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Synology DS415+ 3st WD red 6Tb 1st Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, MG EV ZS 2021
Solceller: 12,1kwh Batteri på gång.

Permalänk
Medlem

*EDIT* Dum jag är =S tänkte på mybitcoin.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av jezen:

Kommer man att få sina stulna btc tillbaka?

Det har väl inte varit någon stöld på Bitcoins.lc?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kriller007:

Iom all hacking mm så har jag skaffat en offline wallet, men när fixar ni autopayout så man slipper oroa sig att pengarna är borta efter en långhelg.

Hej!

Det anser vi att du inte behöver alls egentligen.
Vi är den enda poolen jag vet som faktiskt tänkt på säkerheten, både onsite och backendmässigt.

Webbplatsen är skyddad mot både självklara saker såsom XSS/SQL-injection men även CSRF och även mycket mer. Vad jag vet är vi den enda poolen som faktiskt har skydd mot CSRF.

Vi kommer i framtiden släppa ett dokument som enkelt går igenom vilka skydd vi har, hur vi hanterar lösenord/personinformation och en hel del mer.

Kan redan nu säga att vi hashar alla lösenord med SHA256, både med en dynamisk och en static salt.
Det räcker inte att komma över databasen för att komma åt lösenorden alltså, krävs tillgång till mer än så.

/ Jim

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jine:

Hej!

Det anser vi att du inte behöver alls egentligen.
Vi är den enda poolen jag vet som faktiskt tänkt på säkerheten, både onsite och backendmässigt.

Webbplatsen är skyddad mot både självklara saker såsom XSS/SQL-injection men även CSRF och även mycket mer. Vad jag vet är vi den enda poolen som faktiskt har skydd mot CSRF.

Vi kommer i framtiden släppa ett dokument som enkelt går igenom vilka skydd vi har, hur vi hanterar lösenord/personinformation och en hel del mer.

Kan redan nu säga att vi hashar alla lösenord med SHA256, både med en dynamisk och en static salt.
Det räcker inte att komma över databasen för att komma åt lösenorden alltså, krävs tillgång till mer än så.

/ Jim

Då känner jag mig genast tryggare, kan ni inte fixa wallet funktion med?

Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Synology DS415+ 3st WD red 6Tb 1st Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, MG EV ZS 2021
Solceller: 12,1kwh Batteri på gång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av https://www.bitcoins.lc/sell-bitcoins:

Sell Bitcoins
This section will open soon. Here you'll be able to sell your bitcoins to best offer avaiable. We'll be able to pay you using number of services and currencies.

Kan ni ge någon förhandsinformation eller tidsperspektiv på det här? SEK? bankkonto? moneybookers? avgifter? etc

Permalänk
Hedersmedlem

Ni borde nog installera ett SSL-cert också.

Permalänk
Medlem

Trevligt med så mycket säkerhetstänk från er, Jine. Särskilt med tanke på allt som hänt på senaste tiden!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

O.o

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kennel:

Ni borde nog installera ett SSL-cert också.

Det finns

Visa signatur

MacBook Pro 15" 2016
-
robin.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av fsvo:

Kan ni ge någon förhandsinformation eller tidsperspektiv på det här? SEK? bankkonto? moneybookers? avgifter? etc

Huvudproblement är mest att vi lever i sverige. Slående 25% moms och ~30% skatt på intjänade pengar.
Det är riktigt marigt att sätta upp en betalningstjänst, då det måste finnas ett konto i bakgrunden där pengarna lagras. Exakt hur vi ska lösa det, är inte bestämmt än.

Vi siktar dock emot detta;
1) Multicurrency iom att vi stödjer flera språk - SEK/USD/EUR
2) Kreditkortsbetalningar eller dylika genom tredjeparts-leverantör (ej paypal pga deras EULA)
3) Fast avgift per trade, likt riktig aktie/valuta-handel. Ev. procentuell avgift för summor över xxxx usd.

Någon tidsplan kan jag inte ge i dagsläget, men värt att notera är att sajten och verksamheten inte ens är en månad gammal än. Sådanna här "riktiga" saker tar lite tid, med det pappersarbete och dylika som tillhör.

Skrivet av kriller007:

Då känner jag mig genast tryggare, kan ni inte fixa wallet funktion med?

Faktum är att det står högst upp på ToDo listan!
Men för att kunna garantera våra användares säkerhet så krävs det en del modifikationer i både hårdvara och mjukvara för att inte bli MtGox2.

Säkerheten onsite är en sak, men med hundratusentals bitcoins liggandes behöver man lite bättre säkerhet än bara skydd mot attacker där. Men det är på gång, som sagt

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk

Ett tips i allmänhet är att begränsa tillgängliga stats för nuvarande / föregående runda (t.ex. fördröja dom som deepbit gör). Det gör poolen mycket mindre sårbar för poolhopping. En poolhopper vill ju veta var i rundan den poolen han byter till / från är.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Pakki:

Det finns

Är det bara när man är inloggad eller? https://www.bitcoins.lc redirectar nämligen till http://www.bitcoins.lc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kennel:

Är det bara när man är inloggad eller? https://www.bitcoins.lc redirectar nämligen till http://www.bitcoins.lc

Bara när man är inloggad ja

Visa signatur

MacBook Pro 15" 2016
-
robin.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av styrbjoorn:

Ett tips i allmänhet är att begränsa tillgängliga stats för nuvarande / föregående runda (t.ex. fördröja dom som deepbit gör). Det gör poolen mycket mindre sårbar för poolhopping. En poolhopper vill ju veta var i rundan den poolen han byter till / från är.

Vi ska fundera på det, tack för förslaget.

Ang. SSL:

Allt som innehåller känslig data, ligger under HTTPS. (Dvs inloggning/registrering och dylika skickas allt över https.)
Sajten i sig som utloggad användare ligger ej under http's pga. prestanda primärt, samt att Google visar resultatet i SERP:en lite småudda för https-tvingade sajter.

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Medlem

Är bitcoin.lc nere nu?
Det visas 0 mhach på mitt konto och jag är inte hemma och kan därför inte kontrollera om min miner funkar.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

3770k @4,5ghz, EK-Supremacy, 2x hd 7970 @1050/1500 , 4x 4 GB corsair vengeance LP 1600 mhz, Corsair RM1000x, z77a-gd65, Samsung 840 pro 256 GB, Crucial m4 128 GB, Nzxt switch 810

Permalänk
Skrivet av Anders127:

Är bitcoin.lc nere nu?
Det visas 0 mhach på mitt konto och jag är inte hemma och kan därför inte kontrollera om min miner funkar.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, den är nere för mig och har varit hela natten.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anders127:

Är bitcoin.lc nere nu?
Det visas 0 mhach på mitt konto och jag är inte hemma och kan därför inte kontrollera om min miner funkar.

Helt klart är det nått problem.. på twitter står det lite om overload och att de behöver folk som kan C/C++

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[Fractal Design Define R3] [ASUS P8Z77] [Intel i5-3570K@4.5GHz] [8 GB DDR3] [Crucial c300 SSD] [ATI 6970 CF]

Permalänk
Medlem

Hmm... Jag undrade lite varför Deepbit studsade upp med 500gh. Detta är nog en del av förklaringen.
Hoppas ni får ordning på det Jine!

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem

Får alltid problem communicating with bitcoin rpc på bitcoin.lc och jag har öppnat porten 8080 i routern.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

DONERA bitcoins mina vänner!: 1UZQMzQWdeA9BBHhxP1DMdwDZAuiKeWr4

MSI P67A-GD65, i5 2500K Sandy Bridge (Oöverklockad), 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, Corsair 4GB 1600MHz XMS3, Gigabyte Radeon HD6950 2GB (Moddad), Fractal Design Tesla 650W 80+, Samsung SH-S223C 22X DL Svart, Fractal Design R3 Svart, Windows 7 Professional

Permalänk
Medlem

Funkar fint för mig nu (:, helt klart bästa Poolen enligt mig.

Kört Deepbit där jag fick bra mycket mindre BTC/dygn och testade också continuumpool PPS och PROB men det var sjukt hög Stale/reject rate.

Permalänk
Medlem

Skönt att poolen är uppe igen!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

O.o

Permalänk
Medlem

Jag vill bara lägga korten på bordet och be om ursäkt för senaste dagarnas strul.
Vi har lyckats lokalisera problemet (som bestog i en användare skickade vääääääldans massa requests mot oss) och avhjälpt det.

Poolen bör vara stabilare än någonsin och vi förebygger även nya problem genom att eftersöka ett par ändringar i bitcoind;
http://forum.bitcoin.org/index.php?topic=22585.0

Vi kan även berätta att exchange/tradin-delen KOMMER öppna inom kort. Det är den juridiska biten och pappersarbete kvar bara.
Mer om det senare, men jag tror detta kommer bli grymt

Tack för ert stöd alla, det hjälper oss i strävan mot en bättre tjänst.

/ Jim

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Medlem

Dog för 5 minuter sen. Drar igång en annan backup-pool innan jag lägger mig

Permalänk
Medlem

Fick samtal ifrån USA om att poolen var nere.
Verkar vara ett problem ifrån min ISP, ena transiten slocknade, och med trafiken överrullad på andra transiten så verkade det som sessioner inte riktigt kunde initieras på nytt igen.

Undersöker problemet närmare inom kort.

Visa signatur

Besök JimNelin.com eller Jim Nelin på LinkedIn

Permalänk
Medlem

När ni var nere minade jag en stund på deepbit sen bytte tillbaka igen.

Fick en liten jämförelse för stale rate och jag har märkt tidigare att den varit ganska hög (3-4%) även om just det här är en liten sample. Jag antar poolen är faktorn här men har inte så stor koll på det tekniska kring stale rate, går det göra något åt det?

lc1 249 9 3,5% lc2 260 7 2,6% deepbit1 837 0 0% deepbit2 859 2 0,02%