Permalänk
Medlem

OCZ ModXStream PRO 700W?

Hejsan har lite problem med att bestämma mig vilket nätagg jag ska ha, men jag har fastnat lite vid detta http://www.inet.se/artikel/6909621/ocz-modxstream-pro-700w och undrar såklart om det är något att ha?

Har läst att OCZ ska vara bra på vissa sidor men vill höra av er Sweclockers.

Fördelar?
Nackdelar?

Edit: Hittade även ett Cooler master nätagg och undrar samma sak som med OCZ nätaggen http://www.inet.se/artikel/6909606/cooler-master-silent-pro-m...

Vilket skulle ni välja? eller skulle ni ta något helt annat? de ska vara ett modulärt

Tack på förhand/NiCkArN

Visa signatur

Iphone 11 pro 256GB
Ipad mini 4 16GB
Macbook Pro 13 Touch Bar 256GB

Permalänk
Medlem

av de 6 olika nätaggen jag ägt 2 av dem ocz skulle jag bara säga att det är det märket jag kommer fortsätta med

modulärt spelar ingen roll alls bara om du vill spara dig plats för 2-4 mindre sladdar som bara ligger i burken

ta bara modulärt om du hittar till schysst pris imo, om du e snål som jag

Permalänk
Medlem

Ja OCZ ModXStream PRO 700W är ett bra nätaggregat för ett bra pris, den har fått bra resentioner.
och har 25a på 12v1 och 25a på 12v2 = 50a allt som allt på 12v linan

Medans Coolermaster silelt pro har 100w mindre + 10a mindre på 12v linan, so OCZ är ett bättre val.

Sen att båda är modulär är ett plus då man får bättre luftgenomflöde då kablarna inte är ivägen samt lättare att dra.

Permalänk
Medlem

http://www.inet.se/artikel/6900379/xfx-xxx-edition-650w
Hade jag köpt alla dagar i veckan men OCZ agget är inte dåligt men det är inte super heller.
Det jag länkade till levererar 650watt och lite till, 2år till garanti och innehåll som teoretiskt ska hålla mycket längre än Ocz nätdelen (men vi vet hur det är med datordelar som kan dö närsom) för ca 100kr extra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av agitax:

av de 6 olika nätaggen jag ägt 2 av dem ocz skulle jag bara säga att det är det märket jag kommer fortsätta med

modulärt spelar ingen roll alls bara om du vill spara dig plats för 2-4 mindre sladdar som bara ligger i burken

ta bara modulärt om du hittar till schysst pris imo, om du e snål som jag

Jag har oxå läst att ocz ska var bra, men hade en minus sak, det var att 8pin kabeln var kort, så det fanns tydligen igen möjlighet att dra den bakom på en R3:a kan det stämma?

Skrivet av Bulltazar:

Ja OCZ ModXStream PRO 700W är ett bra nätaggregat för ett bra pris, den har fått bra resentioner.
och har 25a på 12v1 och 25a på 12v2 = 50a allt som allt på 12v linan

Medans Coolermaster silelt pro har 100w mindre + 10a mindre på 12v linan, so OCZ är ett bättre val.

Sen att båda är modulär är ett plus då man får bättre luftgenomflöde då kablarna inte är ivägen samt lättare att dra.

Tack, vilket skulle du ta själv? det ska sitta i en R3:a

Skrivet av fesen:

http://www.inet.se/artikel/6900379/xfx-xxx-edition-650w
Hade jag köpt alla dagar i veckan men OCZ agget är inte dåligt men det är inte super heller.
Det jag länkade till levererar 650watt och lite till, 2år till garanti och innehåll som teoretiskt ska hålla mycket längre än Ocz nätdelen (men vi vet hur det är med datordelar som kan dö närsom) för ca 100kr extra.

Hade lagt det i kundvagnen oxå, tyckte det såg riktigt bra ut men man får ju som sagt 50w mer för 100kr mindre :/ så vad ska man ta?

Visa signatur

Iphone 11 pro 256GB
Ipad mini 4 16GB
Macbook Pro 13 Touch Bar 256GB

Permalänk
Hedersmedlem

XFX har betydligt högre kvalitet på komponenterna och byggt på en bättre plattform, så valet är enkelt. OCZ är ett andrahands eller tredjehandsval om man letar kvalitet.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

XFX har betydligt högre kvalitet på komponenterna och byggt på en bättre plattform, så valet är enkelt. OCZ är ett andrahands eller tredjehandsval om man letar kvalitet.

Ok, då kanske de endå blir XFX då

Visa signatur

Iphone 11 pro 256GB
Ipad mini 4 16GB
Macbook Pro 13 Touch Bar 256GB

Permalänk
Inaktiv

Köp inte en OCZ ModXstream Pro 700W. Den fick betyget FAIL på hardocp.com. Kika på nedanstående länk.

http://www.hardocp.com/article/2008/11/12/ocz_700w_modxstream...

Permalänk
Medlem

jaså, XFX är så bra, är det därför jag har fått bytt ut mitt 850w nätagg 2gånger på 3.5månader
klick ljud o fläkten är skit som ofta ger missljud ifrån sig, min höll på att skära ihop..

Skrivet av anon2110:

Köp inte en OCZ ModXstream Pro 700W. Den fick betyget FAIL på hardocp.com. Kika på nedanstående länk.

http://www.hardocp.com/article/2008/11/12/ocz_700w_modxstream...

Och så finns det flera andra tester som säger att det är mycket bra.

Permalänk
Medlem

Mitt OCZ agg klarade inte av mycket den. Bytes ut mot ett AX850, nuförtiden så är det corsair alla dagar i veckan. Och Nej, köp inte det nätagget. Du kan inte uppgradera till CF eller SLI om du så skulle villja det äns. Tycker du borde avstå och köp Xfx agget istället som MultiMan sa!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk
Medlem

Så kan man ju inte bara skriva, det beror ju helt på:
Vad var det för nätagg, hur mycket watt,hur gamal var den, vad var det för hårdvara den skulle driva?

Personligen skulle jag inte ha köpt någon nämnd här,tyvärr köpte jag XFX o det gör jag aldrig igen.
när man ändå köper ett nytt skulle jag inte gå under 850w så den står sig i flera år med den senaste hårvaran..

Permalänk
Hedersmedlem

SeaSonic bygger XFX-aggen och givetvis kan alla drabbas av defekta produkter, även de bästa. Samma Seasonic som t ex bygger AX och TX V2-serien till Corsair. Eller Antecs HCG-agg i lägre effekter för att nämna ett exempel till. Byggt med 100% japanska 105C kondensatorer med lång livslängd, till skillnad från exempelvis OCZ.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Skrivet av Bulltazar:

Så kan man ju inte bara skriva, det beror ju helt på:
Vad var det för nätagg, hur mycket watt,hur gamal var den, vad var det för hårdvara den skulle driva?

Personligen skulle jag inte ha köpt någon nämnd här,tyvärr köpte jag XFX o det gör jag aldrig igen.
när man ändå köper ett nytt skulle jag inte gå under 850w så den står sig i flera år med den senaste hårvaran..

En fläkt som låter och har sig, är iofs irriterande, men påverkar inte nätaggregatets stabilitet eller rippelegenskaper (om nu inte fläkten helt slutar att fungera). Dåliga kondensatorer däremot är en vanlig orsak till för kort livslängd hos nätaggregat. OCZ ser ut att ha snålat in lite väl mycket på komponentvalet.

Som redan påpekats, så byggs XFX-aggregtatet av Seasonic och med högklassiga komponenter (möjligtvis bortsett från fläkten då, om det är ett vanligt fenomen att den lever om), så jag skulle köpt det mycket hellre än OCZ-aggregatet.

Sedan när det gäller minst 850W, så beror det ju högeligen på vad för hårdvara man kan tänkas stoppa i burken. Om man inte tänkt köra dubbla grafikkort, så är allt över 650W overkill, eftersom man inte kommer att komma i närheten av att behöva mer effekt då.
Det är snarare endast om man tänkt köra CF/SLI med effekthungriga high-end grafikkort som jag skulle rekommendera 850W eller mer.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem

Bra diskution där:)

Men OCZ har jag nu uteslutit, XFX agget har tänkt att köpa om inget annat kmr fram.

Vetifan vad jag ska ta nu asså, e fractal design nått att ha eller? Har tänkt mig en budget runt 850 Max 900kr och det ska driva en i5:a ett 6950 kort

Tackk

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Iphone 11 pro 256GB
Ipad mini 4 16GB
Macbook Pro 13 Touch Bar 256GB

Permalänk
Inaktiv

Som MultiMan & Wrongtarget. XFX-agg byggs av SeaSonic, erkänt bra tillverkare med bra komponenter. OCZ-aggat finns det kondningar som ingen har koll på överhuvudtaget. Kontentan är att ett agg från en bra tillverkare har även måndagsex, medan ett agg med dåliga komponenter är notoriskt dåliga över hela serien. Så det är bara att välja.

Permalänk
Skrivet av NiCkArN:

Bra diskution där:)

Men OCZ har jag nu uteslutit, XFX agget har tänkt att köpa om inget annat kmr fram.

Vetifan vad jag ska ta nu asså, e fractal design nått att ha eller? Har tänkt mig en budget runt 850 Max 900kr och det ska driva en i5:a ett 6950 kort

Tackk

Skickades från m.sweclockers.com

XFX Core Edition 650W eller Corsair TX 650 v2 (Det räcker iofs med ett mycket klenare aggregat för din rigg, då båda aggregaten lätt klarar HD6950 i CF).

XFX XXX 650 om det skall vara modulärt.

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem
Skrivet av WrongTarget:

XFX Core Edition 650W eller Corsair TX 650 v2 (Det räcker iofs med ett mycket klenare aggregat för din rigg, då båda aggregaten lätt klarar HD6950 i CF).

XFX XXX 650 om det skall vara modulärt.

Tackar

Visa signatur

Iphone 11 pro 256GB
Ipad mini 4 16GB
Macbook Pro 13 Touch Bar 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bulltazar:

jaså, XFX är så bra, är det därför jag har fått bytt ut mitt 850w nätagg 2gånger på 3.5månader
klick ljud o fläkten är skit som ofta ger missljud ifrån sig, min höll på att skära ihop..

Men så kan man inte säga då XFX inte har samma innehåll i alla modeller, antar att du köpt Core Edition för det är flera som haft liknande scenarion men XXX 650 är byggd på en annan plattform jämfört med Core Edition liksom Corsair HX650 om jag inte missminner mig som fungerar felfritt sen väljer man 750/850w i Black Edition modellerna så är det en annan plattform från Seasonic som kom för 2år sen och spöar många nätdelar som lanseras 2011.