Permalänk
Medlem

Köpråd nätagg

Hej jag tror inte mitt nuvarande nätagg räcker till för mitt grafikkort. Nätagget är tror jag på 250w vilket är riktigt dåligt. Fläkten på grafikkortet går men jag får ingen bild på skärmen. Grafikkortet är radeon hd 5550.
Tror ni att detta nätagg skulle passa mina behov.http://www.dustinhome.se/pd_5010114734.aspx?csref=Prisjamforelse_Pricerunner_6180
Eller kan det finnas andra orsaker till mitt problem

Permalänk
Medlem

Det funkar nog 5550 drar knappt nåt märke på agget

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem
Skrivet av rille16:

Hej jag tror inte mitt nuvarande nätagg räcker till för mitt grafikkort. Nätagget är tror jag på 250w vilket är riktigt dåligt. Fläkten på grafikkortet går men jag får ingen bild på skärmen. Grafikkortet är radeon hd 5550.
Tror ni att detta nätagg skulle passa mina behov.http://www.dustinhome.se/pd_5010114734.aspx?csref=Prisjamforelse_Pricerunner_6180
Eller kan det finnas andra orsaker till mitt problem

Är det någon typ av märkesdator du har, typ Dell eller Fuijitsu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av milla_66:

Är det någon typ av märkesdator du har, typ Dell eller Fuijitsu?

jag har en fujitsu som jag har tänkt uppgradera. fick ett grafikkort av en kompis men det vart ingen bild så då tänkte jag att det inte fick ordentligt med ström eller är jag helt ute och cyklar

Permalänk
Medlem
Skrivet av rille16:

jag har en fujitsu som jag har tänkt uppgradera. fick ett grafikkort av en kompis men det vart ingen bild så då tänkte jag att det inte fick ordentligt med ström eller är jag helt ute och cyklar

Problemet är att det oftast inte går att byta nätagg i märkesdatorer, bygg nytt helt enkelt, det är enklast.

Permalänk

Som Milla_66 säger...

Permalänk
Medlem
Skrivet av milla_66:

Problemet är att det oftast inte går att byta nätagg i märkesdatorer, bygg nytt helt enkelt, det är enklast.

Vad kan gå fel om man köper ett nytt och kastar i datorn är det att det inte skulle passa eller vadå. Finns alla kontakter som behövs är det väll inget problem?

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*

Permalänk
Medlem

har köpt nytt agg och nu fungerar allt klockrent