Permalänk
Medlem

Sleeva?!

Herre gud! att jag inte dör

Har försökt få ut kontakterna på min 24pin nu i 1 timma.. fått ut 2 st!! Och dom kom nog inte ens ut hela?

För när ja skulle testa att stoppa tillbaks den så fastnade den inte! "hullingarna" e typ borta?!
Har ett Ax850 agg från corsair ifall det har någon betydelse !

Ska det va såhär svårt att få ut kabllarnaaa! fasen:D

//Alex

Visa signatur

Komponenter
Chassi: Fractal Design Define R3 | MB: Asus P8P67 - Pro | CPU: Intel Core i5 2500K @ 4 | Noctua NH-D14 |
RAM: Corsair Vengeance 8GB 1600MHz Blå | GPU: Gigabyte GeForce GTX 460 | Ljud: Xonar Essence STX | PSU: Corsair AX 850W |

Permalänk
Medlem

Tips för att att få loss kontakterna är:
1. Tryck in sladden så att kontaktstiftet är så långt in i kontakten som möjligt.
2. Håll i sladden så att stiften hålls kvar längst in och för in sleevingverktyget ned i botten.
3. Vicka på sladden fram och tillbaka ett par gånger i den riktning hullingarna sitter.
4. Håll i kontakt och sleevingverktyg och dra sladden rakt ut med milt våld. Räcker inte milt våld börja om från punkt 1 tills det lossnar.

Lycka till!

marknad
Visa signatur

| Ryzen 5800X | ASUS X570 TUF | 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 CL16 | Asus RTX 3080 Strix OC | 2x Samsung 970 Evo 1TB M2 SSD | Seasonic 850W Focus Gold modulärt || Kylning: Corsair H115i PRO, 9x 140mm Be Quiet! Silent Wings 3 PWM || Skärm: ASUS MG279Q || Chassi: Fractal Design Meshify 2 Dark TG

Permalänk
Medlem

har hört att ax ska vara extra jobbigt att sleeva, hehe...

Lycka till!

Permalänk

Testade med ett verktyg i mitt Ax850 och det går inte alls.... struntade i det efter 20 minuters pillande. Verkar vara för tajt.
Jag har kört med uträtad häftklammer sen jag började med mitt VX550 för nåt år sedan. Den grövre sortens häftklammer alltså, de till häftpistol.
Funkar hur bra som helst.

I med stiftet på ena sidan, ta det andra med tång och tryck ner, dra ut kabeln. Behövs inte mycket våld heller. Det andra stiftet ska tryckas ner så det är i samma höjd som det första(som glider ner lätt).

Har sleevat 24pin, 8pin, 2x6pin och en molexslinga för mitt projekt. Det tar sin lilla tid men har man nån serie att titta på så är det inte lika tråkigt

Lycka till.

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk
Medlem

hmm om man kollar på konstruktionen av dessa piggar som ska tryckas ner så inser man att det inte är så svårt..tror många trycker för hårt så dom håller fast kontakten istället för att bara trycka ner den lilla "hullingen" o sen drar ut. tyckte det var svårt i början.tryckte o slet o hade mig..men sen sen lärde man sig hur den fastnar inne i kontakten så tog man det lösare så lossnar dom enkelt

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

vissa stift går as lätt. andra VÄGRAR och menar vägrar lossna. samt att några går sönder åh vissa släpper stiftet på haha

har pajjat 2 verktyg från dungelapa med <3

slutade när jag skar upp handen.. har hitills sleevat 1 kabel åh petat ut alla ur kontakterna i en 6+2 + 6+2 kabel...

får se om ja slutför .. måste ta mig tiden bara. haha

Och tacvk alla för hjälpen! ska testa lite mer efter midsommar

//Alex

Visa signatur

Komponenter
Chassi: Fractal Design Define R3 | MB: Asus P8P67 - Pro | CPU: Intel Core i5 2500K @ 4 | Noctua NH-D14 |
RAM: Corsair Vengeance 8GB 1600MHz Blå | GPU: Gigabyte GeForce GTX 460 | Ljud: Xonar Essence STX | PSU: Corsair AX 850W |

Permalänk
Medlem

Tricket med verktygen är att man inte ska ta i när man trycker in dom, bara sätt i dom och dra som fan i kabeln. Funkade grymt för mig!

Visa signatur

Citera för svar!
Har jag hjälpt dig? Klicka på Gilla!
[Galleri]XBMC på Raspberry Pi [GUIDE] XBMC på Raspberry Pi
i7 930 @ 4GHz, 6950, Asus P6X58D-E, Corsair HX750W, 2st Corsair SSD 60 gb

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad *
All handel ska ske i marknaden, forumet får ej användas till annonsering.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.