Permalänk
Medlem

Ny svårighetsgrad!

Ny svårighetsgrad! Går snabbt. Kalkylerna säger

133056 24/06/2011 11:39 1'378'426.84

Detta är en ökning med 57-58%! Enligt Blockexplorer är vi på 133055 nu!...

Snart så smäller det!

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem

Då var det dags, jag hoppar ur på denna hållplatsen.

Ett stort lycka till till alla som ska fortsätta mina.

Permalänk
Medlem

Synd att fenomenet dök upp på Sweclockers(=Sverige?) så sent. Den första riktiga tråden här var ju i april 2011 när vissa av amerikanarna på forum.bitcoin.org redan lagt ner och börjat diskutera slutet för hobby-mining.

Jag fick tyvärr nys om fenomenet så sent som för 3 veckor sen men har gratis el så kommer lunka på för några futtiga coins i månaden. Enda fördelen i mitt fall är att så många tvingas sluta mina att efterfrågan på bitcoins stiger.

Permalänk
Medlem

Nästa svårighetsgrad lär döda all mining. Såvida inte valutan skjuter i höjden.
Tvivlar dock på det. Men som någon visade med grafer, så har valutan stigit i takt med att svårighetsgraden ökat.

Så vem vet...

Next 135072 02/07/2011 05:57 2'488'891.07

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av fsvo:

Synd att fenomenet dök upp på Sweclockers(=Sverige?) så sent. Den första riktiga tråden här var ju i april 2011 när vissa av amerikanarna på forum.bitcoin.org redan lagt ner och börjat diskutera slutet för hobby-mining.

I april var ju dock värdet långt under till och med dagens; de som slutade då började nog igen...

Skrivet av Hzup:

Men som någon visade med grafer, så har valutan stigit i takt med att svårighetsgraden ökat.

Har svårighetsgraden verkligen någon större effekt på kursen, eller råkar det bara vara så att båda har ökat samtidigt?

Permalänk
Hedersmedlem
Permalänk
Medlem

Detta borde göra att fler måånga slutar. Sänks inte svårighetsgraden om ett tag då?

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Fyren:

Detta borde göra att fler måånga slutar. Sänks inte svårighetsgraden om ett tag då?

Svårighetsgraden sänks om det totala mhash/s i nätverket sjunker och det lär det inte göra på ett tag.

Permalänk

Ja, nu är det riktigt tufft med mining om inte värdet överstiger $20/BTC inom den närmsta tiden är det säkert många som tvingas sluta. Ligger kursen stabilt runt $16-$17/BTC som nu har jag svårt att tro att svårighetsgraden öka markant nästa gång.

Samtidigt har det vuxit fram många pools (totalt finns det kanske ca 15 pools i dagsläget) och dessa små pools har svårt att konkurrera med stora pools såsom Deepbit, Slush och BTCGuild. Små pools tvingas vänta i flera dagar på att lösa ett block vilket är varken kul för poolägaren eller dess användare. Många användare orkar inte vänta och går över till någon av större pools.

Visa signatur

i7 8700k - 32 GB - Z370 - RTX 2080 Ti - 4 GB Nvme SSD

Permalänk
Medlem

Ser ut som om utvecklingen stoppar lite. Nu är det ju bara en tidig kalkyl men... 4% nu. Den har också flyttats fram.
Vilket gör denna Svårighetsgraden väldigt långt fram i tiden!

Next 135072 07/07/2011 21:26 1'440'589.99 x1.04

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hzup:

Ser ut som om utvecklingen stoppar lite. Nu är det ju bara en tidig kalkyl men... 4% nu. Den har också flyttats fram.
Vilket gör denna Svårighetsgraden väldigt långt fram i tiden!

Next 135072 07/07/2011 21:26 1'440'589.99 x1.04

En timme senare Dagen är framflyttad en dag också

Next 135072 08/07/2011 11:58 1'378'314.29 x1.00

Härlig dipp i hashing igår:
http://bitcoin.sipa.be/speed-lin-2k.png

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elgot:

I april var ju dock värdet långt under till och med dagens; de som slutade då började nog igen...

Det är sant, så guldperioden har egentligen varit mellan att värdet sköt i höjden fram tills nu.