Permalänk
Medlem

AX850 Coil Whine

Hejsan Sweclockers!

Satt idag med min ca 3 veckor gamla dator, och så helt plötsligt började jag höra en massa "Coil Whine".

Efter ett litet tag så hitta jag att källan var mitt AX850 nätagg. Det som jag tycker är konstigt är att whinandet inte börjar så fort jag sätter på datorn utan efter den vart igång i ca 5 min. Sen ibland kan det sluta helt plötsligt och nätagget återgår till att vara tyst.

Bör jag skicka in agget på RMA? Då det inte finns nåt mer störande än Coil Whine, samt vad är sannolikheten att jag slipper coil whine med ett nytt agg från RMA ? Känns ju som att det bara skickar ett nytt whinande agg istället för att på nåt sätt lösa problemet.

MVH

Permalänk
Hedersmedlem

Jajjemänsan, du borde skicka in agget. Man vill ju inte att sina tre veckor gamla prylar ska vara defekta, och speciellt inte så det stör, och det kan ju tillomed bli värre ju längre du väntar.

Skicka in skiten snarast!

Och de skickar ju förhoppningsvis ett nytt agg, och alla aggen lär knappast coilwhina, isåfall hade Corsair knappast fortsatt producera dem.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.