Kan inte hitta min gamla hårdisk i "den här datorn"men kan hitta den i enhetshanteran

Permalänk
Medlem

Kan inte hitta min gamla hårdisk i "den här datorn"men kan hitta den i enhetshanteran

Hej! för några veckor sen så slutade min nyaste hårdisk att fungera som jag hade mitt operativsystem på och nu är den på lagning. men orkade inte vänta på att den ska komma tillbaka så köpte en ny som jag tänker använda senare som lagringsdisk när min andra blir lagad/eller jag får ny genom garantin. Men saken är att jag har en tredje hårdisk också som jag använder som lagring där det endast är filmer o dylikt på, inga program eller nå sånt installerat.
Fast till själva problemet så kan jag inte hitta den gamla disken i "den här datorn" nu när jag har installerat windows på den nyköpta disken, men jag kan tex hitta enhetshanteran och dylikt. Saken är att jag vill inte formatera den, för köpte ny disk för jag inte orkar vänta på en andra ska lagas och ville inte förlora datan jag hade på lagringsdisken bara för installera windows. Så nå förslag hur jag kan få min gamla lagring disk att fungera som den ska utan att formatera den?

Problemet är löst ^^

Permalänk
Medlem

till dela den en enhetsbokstav!

Permalänk
Medlem

För att göra det mattoys sa gör du så här:

Kontrollpanelen -> administratorsverktyg -> datorhantering -> lagring -> diskhantering : När du är i diskhanteringen så ser du alla dina hårdiskar som är inkopplade. Antar att du har en C hårddisk. Du kommer se vilken det är. De andra som inte har något namn eller enhetsbokstav högerklickar du på och väljer : Ända enhetsbetäckning och sökväg

Permalänk
Medlem

Det fixade problemet! tackar ^^