Permalänk
Medlem

Måla om lysdioder?

Tja! Jag tänkte måla om ett par lysdioder som idag har vitt ljus. Vill få rött ljus utav dom istället, men det finns inga lysdioder att byta ut mot så måla är enda alternativet.

Vad för typ av färg ska man använda och vart köper man den?

MVH // Andreas

Permalänk
Medlem

känns som mörkrött skulle fungera bäst, finns små burkar med modellfärg att köpa på de flesta ställen där de säljer modeller, kanske vore något?

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

Inga att byta ut mot? Känns lustigt, ingen gör nog helt egna dioder för att använda i datorchassin, komponenter.

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk
Medlem

köp dioder på kjell och kompany istället!

Permalänk
Medlem

ingen vits att måla dom. fast om du envist ska göra det så kolla efter toningsfärg till billycktor elr glas..dock blir nog det dyrare än att köpa ett gäng dioder o byta, som desutom kommer bli mkt snyggare

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk

Skulle absolut inte alls måla om dem, köp ett par röda istället. Det är inte färgen på plasten som gör ljuset utan materialet i lampan.

Visa signatur

Är en jobbig jävel. Lev med det.

| GA-X79-UP4 | i7-3930K @4.7GHz | ASUS GXT 680 4Gb | 2x ADATA 128Gb SSD RAID0 | 28TB mekaniska diskar (en fin häxblandning) | Corsair H100i | Fractal Design Define R4 | Corsair VENGEANCE 32Gb | Corsair HX850 80+ Gold |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SueCia:

Tja! Jag tänkte måla om ett par lysdioder som idag har vitt ljus. Vill få rött ljus utav dom istället, men det finns inga lysdioder att byta ut mot så måla är enda alternativet.

Vad för typ av färg ska man använda och vart köper man den?

MVH // Andreas

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/40192361
Där har du annars billigt alternativ, + att du kan välja ny färg när du vill

Permalänk
Skrivet av SmOOthy:

Inga att byta ut mot? Känns lustigt, ingen gör nog helt egna dioder för att använda i datorchassin, komponenter.

+1
Känns som det blir dyrare, mera jobb än att bara köpa några nya lysdiodrar. Kan ju hitta stora kvantiteter på ebay för en spotstyver ju.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SueCia:

Tja! Jag tänkte måla om ett par lysdioder som idag har vitt ljus. Vill få rött ljus utav dom istället, men det finns inga lysdioder att byta ut mot så måla är enda alternativet.

Vad för typ av färg ska man använda och vart köper man den?

MVH // Andreas

tycker att du ska köpa en sån istället
http://viewitem.eim.ebay.se/Red-72-LED-Grill-Linear-Flexible-...

en burk en sån färg du vill ha kostar minst 40kr och du kanske inte får det du vill ha så jag rekommenderar den, har en sån bakom tv:n och funkar fint kör det på 10v, annars lyser de för mycket:D

Permalänk
Medlem

Röd märkpenna. Enkelt och funkar fint.

Konstigt att du inte kan byta dioden annars.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Medlem

Det ska tydligen finnas färg som är gjorda för just detta ändamålet men jag har ingen aning om vart man köper det. Det finns inte lysdioder att få tag på som passar, annars hade jag gladeligen betalt 200 kr för ett par röda.

Lysdiodrarna ska sitta bakom klimatpanelen i bilen, idag sitter där "vita" leds med ett grönt hölje över sig för att få instrumentpanelens belysning grön, jag vill ha röd och ska därför ta av det gröna höljet och måla själva lysdiodrarna röda.

Permalänk
Medlem

vad är det för bil?

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem
Skrivet av SueCia:

Det ska tydligen finnas färg som är gjorda för just detta ändamålet men jag har ingen aning om vart man köper det. Det finns inte lysdioder att få tag på som passar, annars hade jag gladeligen betalt 200 kr för ett par röda.

Lysdiodrarna ska sitta bakom klimatpanelen i bilen, idag sitter där "vita" leds med ett grönt hölje över sig för att få instrumentpanelens belysning grön, jag vill ha röd och ska därför ta av det gröna höljet och måla själva lysdiodrarna röda.

Varför inte försöka hitta grön film? Hittar du inte rätt färg kan du räkna med att pigmenteringen släpper efter ett tag och du får någon pissgul nyans i stället. Att det inte finns dioder att införskaffa har jag däremot svårt att tro. Har du kollat med ELFA, Farnell, ITT Mutlikomponent osv... finns (eller åtminstone fanns) en hel del distributörer som har mycket att erbjuda.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Känns inte som att man skulle ta dyra vita dioder o grönfiltrera ? Eller ?

Däremot vita vanliga små glödlampor .. är du säker på att det är dioder ?

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andyah:

vad är det för bil?

Corolla T-sport 03:a

Skrivet av Dr.Mabuse:

Varför inte försöka hitta grön film? Hittar du inte rätt färg kan du räkna med att pigmenteringen släpper efter ett tag och du får någon pissgul nyans i stället. Att det inte finns dioder att införskaffa har jag däremot svårt att tro. Har du kollat med ELFA, Farnell, ITT Mutlikomponent osv... finns (eller åtminstone fanns) en hel del distributörer som har mycket att erbjuda.

Det är ju röd färg jag vill åt Gröna är dom idag. Jag och flera andra på ett toyotaforum har försökt få tag i röda dioder som passar där men det finns inga att få tag.

Skrivet av Karaff:

Känns inte som att man skulle ta dyra vita dioder o grönfiltrera ? Eller ?

Däremot vita vanliga små glödlampor .. är du säker på att det är dioder ?

Det är vita lysdioder och sen sitter det som en grön typ "fingerborg" på den som en hatt för att göra om färgen till grön.

Någonstans har jag sett en liten färgburk som det står "light color" på, den var avsedd för att färga glödlampor, men har inte hittat nån sån.

Permalänk
Medlem

Nagellack funkar nog utmärkt.