Permalänk
Medlem

Swepool.net - Support

Här är det tänkt att ni som har frågor angående Swepool kan ta dem.

Visa signatur

PGP key hos pgp.mit.edu är 0xC58E03DA

Permalänk
Medlem

Vad är en swepool?

Nej, skämt åsido. Är det på min sida det är problem när jag till större delen får rejected shares från min ineffektiva men stabila phoenix miner? Vad bör jag, från swepools sida sett använda för flaggor på mitt 4770 för att få så lite rejected work som möjligt?

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alakai:

Vad är en swepool?

Nej, skämt åsido. Är det på min sida det är problem när jag till större delen får rejected shares från min ineffektiva men stabila phoenix miner? Vad bör jag, från swepools sida sett använda för flaggor på mitt 4770 för att få så lite rejected work som möjligt?

Av någon anledning så ger poclbm betydligt bättre stalerate än vad phoenix ger. Om du vågar överge phoenix så kan du ju prova den istället.

Visa signatur

PGP key hos pgp.mit.edu är 0xC58E03DA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eriik:

Av någon anledning så ger poclbm betydligt bättre stalerate än vad phoenix ger. Om du vågar överge phoenix så kan du ju prova den istället.

Tack för snabbt svar. Ska återgå till poclbm då, trots att phenix både var lättare och gav bättre rate

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Men.. Phoenix har ju poclmb kerneln också?

Visa signatur

MacBook Pro 15" 2016
-
robin.se

Permalänk
Medlem

de snackar nog om -k phatk... Tror jag...

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pakki:

Men.. Phoenix har ju poclmb kerneln också?

Klantigt av mig. Jag trodde den körde egen kernel som deafult men det är ju faktiskt poclbm. Så jag har kört poclbm med problem, vilket indikerar att problemet ligger på min sida.

Skrivet av Hzup:

de snackar nog om -k phatk... Tror jag...

Vilken jag testar nu, med knapp förbättring.

Rätt ska vara rätt. Jag missförstod och försökte skylla på swepool

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk

Jag vill gärna börja på Swepool igen! Erik, du är snart fri från skolan/jobb ett tag antar jag. Du kan väl ta dig tid att lägga in lite "funktioner" som har diskuterats tidigare. Jag tycker att innehållet på websajten är lite fattig än och att vissa tittar på det när de skall bestämma sig var de vill minea. Har inte sett någon förändring på sajten på ett tag. Jag är beredd att överge Phoenix och bara kör Poclbm om det visar sig ha färre stale-shares.

Hoppas du tar det som konstruktiv kritik.

Visa signatur

i7 8700k - 32 GB - Z370 - RTX 2080 Ti - 4 GB Nvme SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av phuonganh:

Jag vill gärna börja på Swepool igen! Erik, du är snart fri från skolan/jobb ett tag antar jag. Du kan väl ta dig tid att lägga in lite "funktioner" som har diskuterats tidigare. Jag tycker att innehållet på websajten är lite fattig än och att vissa tittar på det när de skall bestämma sig var de vill minea. Har inte sett någon förändring på sajten på ett tag. Jag är beredd att överge Phoenix och bara kör Poclbm om det visar sig ha färre stale-shares.

Hoppas du tar det som konstruktiv kritik.

Det finns en ny design pågång, den har dock lite olösta buggar som jag måste fixa innan den går online. Jag vill dessutom inte pilla allt för mycket i pool-programvaran, nu när vi haft 1 vecka+ av oavbruten uptime. "Don't fix anything that's not broken"

Visa signatur

PGP key hos pgp.mit.edu är 0xC58E03DA

Permalänk
Medlem

Ungefär hur många block löses per dag på swepool?

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fyren:

Ungefär hur många block löses per dag på swepool?

Just nu har de 15gh. Så teoretiskt så 1/9. Med den hastigheten...

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem

Har letat men ej hittat.
Hur tar jag ut, eller använder, mina Bitcoins från Swepool?

Tack på förhand,
Richard L. aka inkui

Visa signatur

Richard aka inkui

Permalänk
Medlem
Skrivet av inkui:

Har letat men ej hittat.
Hur tar jag ut, eller använder, mina Bitcoins från Swepool?

Tack på förhand,
Richard L. aka inkui

Du kan skapa en onlinewallet (enklast) på mybitcoin.com eller instawallet.com, eller så laddar du ner bitcoin-klienten från bitcoin.org (lite krångligare). Då får du en address som ser ut ungefär som den i min sign, du skriver in den addressen i settings och går in på din profil och trycker på "instant cashout".

Du borde dock redan ha en address där, då det (om jag inte minns fel) är ett krav för att registrera sig på swepool.net.

Visa signatur

PGP key hos pgp.mit.edu är 0xC58E03DA

Permalänk
Medlem

Hittar ingen "Instant Cashout" knapp under Profil...

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem

det är en stor jätte knapp, under balansen på kontot.
http://swepool.net/profile

Jag testade också. Fungerade aldeless utmärkt att hämta ut mina btc. Tar ju iofs några timmar innan de är säkrade på mitt mybitcoinkonto men skall ju äändå sova nu.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem

jag började på swepool igen känns som att bitcoins.lc bara ger mig problems communicating with bitcoin rpc och warning; job finished; miner is idle.
Hoppas jag slipper detta på swepool.net och undrar om swepool kommer vara uppe nu i åtminstone en månad? löser ni många block per dag?

Visa signatur

DONERA bitcoins mina vänner!: 1UZQMzQWdeA9BBHhxP1DMdwDZAuiKeWr4

MSI P67A-GD65, i5 2500K Sandy Bridge (Oöverklockad), 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, Corsair 4GB 1600MHz XMS3, Gigabyte Radeon HD6950 2GB (Moddad), Fractal Design Tesla 650W 80+, Samsung SH-S223C 22X DL Svart, Fractal Design R3 Svart, Windows 7 Professional

Permalänk
Medlem

swepool har varit uppe i över en vecka stabil drift nu vad jag förstod. tvivlar dock på att det löses så många block. statestiken säger 15gh just nu

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem

varför får man inte betalt för den del man har lagt ner på att lösa ett block? alltså om man slutar mina mitt under ett block så får man inte betalt för det man gjort på swepool, varför då?

Visa signatur

DONERA bitcoins mina vänner!: 1UZQMzQWdeA9BBHhxP1DMdwDZAuiKeWr4

MSI P67A-GD65, i5 2500K Sandy Bridge (Oöverklockad), 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, Corsair 4GB 1600MHz XMS3, Gigabyte Radeon HD6950 2GB (Moddad), Fractal Design Tesla 650W 80+, Samsung SH-S223C 22X DL Svart, Fractal Design R3 Svart, Windows 7 Professional

Permalänk
Medlem

Får upstream RPC error och kommer inte åt hemsidan. Bara jag eller är det likadant för er andra?

Edit: Funkar nu.

Visa signatur

3770k @4,5ghz, EK-Supremacy, 2x hd 7970 @1050/1500 , 4x 4 GB corsair vengeance LP 1600 mhz, Corsair RM1000x, z77a-gd65, Samsung 840 pro 256 GB, Crucial m4 128 GB, Nzxt switch 810

Permalänk
Medlem

Varken bitcoin.lc eller swepool funkar för mig nu. =/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hzup:

det är en stor jätte knapp, under balansen på kontot.
http://swepool.net/profile

Jag testade också. Fungerade aldeless utmärkt att hämta ut mina btc. Tar ju iofs några timmar innan de är säkrade på mitt mybitcoinkonto men skall ju äändå sova nu.

Ser den inte?

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av jojjeeee:

varför får man inte betalt för den del man har lagt ner på att lösa ett block? alltså om man slutar mina mitt under ett block så får man inte betalt för det man gjort på swepool, varför då?

Om du börjar minea och sedan slutar innan poolen hittat ett block så kommer du få betalt när poolen hittat ett block. Tex om du slutat de senaste 6 dagarna så har du ännu inte fått betalt, precis som alla andra på swepool. Men du borde se en estimated payout för ditt arbete om du loggar in.

Om du vill ha betalt för varje share istället så leta upp nån pool med PPS (Pay per share) men du kommer få betala avgifter då.

Permalänk
Medlem

Knappen kanske inte syns förrän du har tjänat ihop 0,1 BTC.

Permalänk
Medlem

Jag har uppdateras css-filen lite, så en del på sidan är omflyttat. Säg gärna till om det är något som buggar pga detta. Nästa är väl att det är lite tråkiga färger, ska se om jag kan hitta på något snyggt.

Visa signatur

PGP key hos pgp.mit.edu är 0xC58E03DA

Permalänk
Medlem

Är detta segaste blocket ever? Pool shares this round: 3105598

Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Synology DS415+ 3st WD red 6Tb 1st Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, MG EV ZS 2021
Solceller: 12,1kwh Batteri på gång.

Permalänk
Medlem

bitcoins.lc hade en på
Valid shares for previous round 10 048 350
Mååånga dagar att lösa det på 15-20ghash

Permalänk

Blocket är löst och jag hoppar in igen!
Blir mest under nätter eftersom det är så varmt på dagarna

Visa signatur

i7 8700k - 32 GB - Z370 - RTX 2080 Ti - 4 GB Nvme SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av phuonganh:

Blocket är löst och jag hoppar in igen!
Blir mest under nätter eftersom det är så varmt på dagarna

Äntligen!!!

Permalänk

deepbit hade en på 16.180.592 för någon dag sedan, tog dom nästan 4h med ~5000 Ghash

Visa signatur

så mycket att vilja göra, så lite tid

Permalänk
Medlem

Sumpar man lösenordet verkar det inte finnas nån attematisk återställningsknappsak att använda?