SSD'n hittas inte av datorn

Permalänk
Medlem

SSD'n hittas inte av datorn

Hej
Jag har en Fujitsu Siemens Amilo m4438g, som är en bärbar dator (laptop). I denna dator så skulle jag byta till en ssd disk, men när man kommer in i installations programmet på Windows XP skivan så står det att den inte hittar någon disk. Datorn har sata I
Jag har provat att sätta in kablarna ordentligt så att det inte är glapp i dem, det har dessvärre inte heller fungerat. SSD'n som jag skulle sätta in är en Intel 320 120 GB.
Är det någon som vet vad felet skulle kunna vara?

Visa signatur

Antec ninehundred
q6600@3,01GHz 8800gt
ASUS p5kpl IG31
4gb ram W7 X64
Obs! torts lite gamla mojänger så kan burken fortfarande övertyga lite. ;-)

Permalänk
Medlem

Hittas den av din stationära?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Tror du behöver sata drivrutiner för din hd kontroller på din xp skiva.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem

Japp, den stationära datorn hittar den. Hur ska jag få in de drivrutinerna, har försökt genom ta de från tillverkarens hemsida lägga de på ett usb minne.
Tryckte sedan F6, men det stod att den inte hittade några drivrutiner för denna datorn?

Visa signatur

Antec ninehundred
q6600@3,01GHz 8800gt
ASUS p5kpl IG31
4gb ram W7 X64
Obs! torts lite gamla mojänger så kan burken fortfarande övertyga lite. ;-)

Permalänk
Medlem

win xp kan inte läsa från usb, den måste ha via diskett. Du får göra enm slipstream med nlite eller nått. Alternativt om datorn är tillräckligt ny köra win7 som är ungefär lika lättdrivet och mer optimerat för ssd diskar,

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem

Det går inte att Köra Win7, för att det finns inte drivrutiner till det. Vad är slipstream?

Visa signatur

Antec ninehundred
q6600@3,01GHz 8800gt
ASUS p5kpl IG31
4gb ram W7 X64
Obs! torts lite gamla mojänger så kan burken fortfarande övertyga lite. ;-)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nvidiav8:

Det går inte att Köra Win7, för att det finns inte drivrutiner till det. Vad är slipstream?

Har du provat att installera Win 7? Även om det inte finns drivrutiner hos tillverkaren så brukar det inte vara några problem att installera. Bara tillverkaren som vill slippa supporta Win 7. Dom säljer hellre en ny dator.

Permalänk
Medlem

Ja och den hittar inte disken där heller

Visa signatur

Antec ninehundred
q6600@3,01GHz 8800gt
ASUS p5kpl IG31
4gb ram W7 X64
Obs! torts lite gamla mojänger så kan burken fortfarande övertyga lite. ;-)