Permalänk
Medlem

[Guide] För nybörjare!

Senast editerad: 110711

Jag vill börja med att citera våra kära mods på Sweclockers.

Citat:

Det finns stora inslag av pyramidspel, valutaspekulation, valutabubblor och ideologi. Personer som är involverande i Bitcoin har starka incitament till att ge en förskönad bild av valutan och uppmuntra till investeringar. Den som vill använda Bitcoin bör vara ytterst påläst, medveten om riskerna och betrakta det hela som ett experiment snarare än en valuta i mängden.

Denna guiden är bara en liten lite version av allt som finns på internet. Jag skulle hoppas på att jag med denna fåt eran uppmärksamhet. Och ifall ni är mer intresserade så finns en mega guide HÄR. Kom också gärna med förslag om vad jag skall lägga till i guiden.
Med det sagt, så vill jag bara säga en sak innan vi kan börja...

Att minea med nvidia kort är som att kissa på sig.
Först är det varmt och skönt, men inte så trevligt efter ett tag.

Det är inte värt det. I princip aldrig.

Index

  1. BitCoins - Vad är det?

  2. Hur börjar jag "minea"?

    • Vad är en "pool"?

    • Hur skyddar jag min (Offline) Wallet

  3. Optimisering

    • Program

    • Flaggor

    • Tips och Trix

________________________________________________

BitCoins - Vad är det?
En valuta som såg ljuset i Februari 2009. Valutan har sedan ständigt växt. Just nu finns det cirka 6'500'000 Bitcoins i omlopp. Hädanefter kommer jag referera till bitcoins som BTC. Max antal BTC som kommer kunna uppkomma är 21'000'000. Tanken är en valuta som skall möjliggöra direkta betalningar mellan använder, över internet, utan att vara bunden till någon övre kontrollenhet. Detta leder dock till att det kräver extremt stort ansvar att var och en skyddar sina egna tillgångar. Mer om att skydda sina tillgångar senare.

För att generera mer mynt i valutan så sitter folk och "minear", det vill säga gräver fram BTC. Detta är vart vi kan tjäna pengar. Pengarna kommer från investerare som tror att valutan kommer växa och därför köper dessa mynten (BTC). Kaptialet ökar endast för att folk satsar i valutan. Detta gör att valutan ser mycket ut som ett Ponzibedrägeri. Men det är inte ett problem så länge du inte satsar mer än du är villig att förlora. Samt det är endast han som är kvar i slutet som förlorar på ett Ponzibedrägeri!

Ifall du vill veta mer om Bitcoins histora, hur det funkar och så vidare råder jag dock dig att läsa på:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Bitcoin

Hur börjar jag "minea"?
Detta blir en liten mer generell förklaring. Då jag inte vill att min post blir borttagen för jag marknadsför varken programvara eller så kallade pooler.

  1. Fixa en Wallet adress.

    • Detta är en teckensnyckel på cirka 33 tecken ex: 1E4kfvPrQVuWbBoLh2GRY6BoCbCgLqSo7x. Detta är din "Plånbok" eller kontonummer. Hit skickar du alla dina BTC. Det finns två typer av wallets. Online och Offline. Du kan tänka på det som om Online är som att ha det på en bank. Emedan offline är som att ha det i plånboken. Tänk på att du endast skall ha

    • walletadress. Antingen väljer du online, eller offline.

      • Offline ex: http://www.bitcoin.org/ v 0.3.23
        Installera och kör programmet. Du kommer se din adress i programmet. Flera väljer att kryptera sina konton. För att vara säkra. Detta är dock inget jag kommer fördjupa mig i denna versionen av guiden.

      • Online ex: https://www.mybitcoin.com
        Regga dig, och du kommer ha din adress där. Simpelt.
        Tänk dock på att ha ett starkt och bra löserord som inte kan bruteforcas på 5minuter!

  2. Regga på en Pool. Du kan dock minea utan en pool. Dock skulle det ta ytterst lång tid för att hitta något. Scrolla ner för en lista på olika pooler.

  3. Länka din Pool profil till din wallet-adress.
    För att få utbetalat de BTC du tjänat måster du länka ditt konto på poolen till din wallet-adress. Detta är olika på olika sidor. Men oftast så finns det någonstans under settings du skriver in adressen. Hittar du inte vart du skall skriva in det. Några exempel:
    Deepbit - Under "MY ACCOUNT:

    BitCoins.lc - Under "Settings"

    Swepool - Under "Settings"

  4. Skapa "worker" för varje GPU/CPU du tänkt använda.
    Ibland räcker det dock med en totalt. Men gör ingen skillnad i att ha fler. Många kör dock alla sina GPU:er på en och samma worker. Själv har jag en för varje, så jag lätt kan följa var och en separat.
    Detta görs också olika på olika sidor. Deepbit gör det direkt under account settings. Bitcoins.lc gör det under "Generate Bitcoins" och Swepool gör det under profile.

  5. Ladda ner ett Bitcoin program. Det finns flera att välja mellan. Alla olika program har sina för och nackdelar. Lista på några av de olika finns längre ner under Optimering

  6. Ställ in den att ansluta till den poolen du valt. Här ansluter du till poolen du valt genom att länka en GPU till en worker. Du kan dock, oftast, länka flera GPU:er till samma worker. Tänk på att vissa kort med 2 GPU:er kan behöva två anslutningar! Ex: Radeon 5970 och 6990. Du måste även ställa in workern i programmet. Detta är princip ditt gruvarbetare.

  7. Starta att minea. Nu är det bara att vänta.

Vad är en "pool"?
En pool är ett ställe där folk samlas och samarbetar så man på så sätt får en mer stadig inkomst. Att minea helt ensam gör det väldigt nyckfullt ifall man hittar något eller inte. Detta leder till en mer linjär och stadig fördelning. Det finns väldigt många pooler. Tänker inte nämna alla utan endast några stycken. Ifall jag missat någon som du absolut vill ha med så skicka mig ett PM. Finns en bra lista dock här

Vilken pool som är bäst beror på vad du är ute efter. Mellan polerna skiljer sig endast småsaker. Vissa har en liten avgift. Andra inte. Den största skillnaden är mellan Prop och PPS.

  • Pay Per Share: Du får ett fast värde för varje share du skickar in. Denna metoden har ingen variation och är helt linjär. PPS har lite högre avgift, då poolen tar risken. Rekommenderas ifall du vill ha stabil och linjär betalning.

  • Proportional: Du får en del av varje löst block, där du varit delaktig. Detta betalningsätt är ytterst turbaserat och varierande. Dock har alltid lägre avgift än PPS.

Sett över en längre tidsperiod, så får man mer BTC med Prop än med PPS. Under förutsättning att man har normal tur. Detta då Prop generellt har lägre avgift. Om man bortser från avgiften, så minear man i genomsnitt ihop lika mycket med de två olika metoderna. Läs gärna på lite innan du väljer.

Utöver det så har flera medlemmar uttryck en vilja i att jag varnar för Deepbit. Ifall de blir för stora så finns en risk att de kan fuska med BitCoin systemet. Själv ser jag inte risken som överhängande. Dock om det finns en risk, så är man ju dum att inte ta med den i beaktande.
Mer om detta finns att läsa Här

Hur skyddar jag min (Offline) Wallet
Läs och begrunda: https://en.bitcoin.it/wiki/Securing_your_wallet

Program
Det finns ju som sagt massa program. Här är en lista tagen från BitCoins forum

GPU

CPU

FPGA

GUI – Front Ends

Browser-Based

Dold text

Flaggor
Beroende av vilket program ni använder så kan ni använda flaggor till det.
Detta bestämmer helt enkelt hur programmet arbetar. Beroende på hur hårt ni vill belasta datorn samt vilket kort så finns det väldigt mycket olika taggar att använda sig av. Sedan så finns det olika typer av taggar beroende på vilken typ av kernel man använder sig av. De två vanligaste är poclbm (standard) och phatk.
Exakt hur just din flagga skall se ut kan jag därav inte säga. Men du kan titta på vad andra har använt sig av. Standardflaggan, med poclbm, du bör testa med är dock:

-v -w128

OpenCL Flaggor

--version Versionnummer
-h, --help Hjälpen
-u USER, --user=USER Användare
--pass=PASSWORD Lösenord
-o HOST, --host=HOST RPC adress (Utan "http://")
-p PORT, --port=PORT RPC port
-r RATE, --rate=RATE Uppdateringshastighet, i sekunder. Normalt 1
-f FRAMES, --frames=FRAMES
Prioritet, kan vi enkelt kalla det. 30 Är standard. Lägre värde ger högre prioritet. Max värde är 100.
-d DEVICE, --device=DEVICE
Sätter vilken device du skall använda
-a ASKRATE, --askrate=ASKRATE
Tiden mellan getwork förfrågningar. Normalt 5, max 10
-w WORKSIZE, --worksize=WORKSIZE
Arbetsstorlek. Normalt är max som fås av OpenCL. Normalt är dock 128 bäst. Extremt klockade kort brukar köra 256.
-v, --vectors Använda sig av vectors. Endast användbart på Radeon kort.
--verbose Verbose output, används vid loggning
--platform=PLATFORM Användning av drivrutiner. Om du haft nvidia kort installerat kan du behöva ändra denna.

Dold text

Phoenix Flaggor

-v, --verbose Verbose output, används vid loggning
-q Kö kommando. Detta bör ej ändras vid GPu mining.
-a Antalet stickprov som get medelhashen i Phoenix
-u Sätter adressen till din pool
-k Väljer Kernel. Normalt poclbm. Detta kommandot måste vara SIST

PLATFORM=ID Väljer Platform (Drivrutiner) att använda.
DEVICE=ID Väljer Device=0,1,2...
VECTORS Aktiverar 2vägs vectorer. Ökar din mhash ibland, och ibland inte. Testa!
AGGRESSION=LEVEL Prioritet. Normalt 4. Högre värde = mer prioritet. Rekommenderar max 11.
WORKSIZE=SIZE Sätter storleken på arbetsobjekt. Bäst brukar 128 fungera.
FASTLOOP Förbättrar mhashen vid låg aggression.
BFI_INT Endast för nyare (5xxx, 6xxx) Radeon kort. Ökar mhashen mycket.

Dold text

Kanske lägger till senare en lista med flaggsträngar, och vad folk fått för resultat i mhash. Ifall det finns intresse för det. Men tills dess så råder jag er att kolla Här

Tips och Trix
Mine:ar du med Phoenix? Testa att byta ut kernel filen till en nyare! Flera som gjort detta rapporterar mellan 1-5% snabbare mining. Om du inte får snabbare så har din nedladdning troligtvis redan den uppdaterade kernelfilen.

Hur gör du detta då? Jo simpelt, ladda ner den nyaste version Här.
Senaste version för tillfället är version 2011-07-11. Och ersätt din kernelfil som ligger i undermappen kernel. Tänk på att du måste starta om din miner efter du ersatt filen.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem

Bra jobbat! Läser igenom noggrant imorgon (senare idag, sigh) och återkommer med feedback.

Permalänk
Medlem

Bra jobbat Blir bra för de nya. Var en ängel och ta bort Deepbit från listan eller iaf varna för att den redan är tillräckligt stor och inte bör få så många mer miners. Ett tips är också att skriva ut om poolen är proportionell eller PPS och kanske beskriva dessa lätt.

Visa signatur

Intel Core i5 4670K | Noctua NH-D14 | MSI Z87 G-45 Gaming | Kingston 1600mhz 4x4gb | Asus Turbo 1060 6Gb | Samsung 840 Evo 250gb | Intel 520 Series 240gb | Western Digital caviar black 1Tb | Fractal Design Define R4 Black Pearl | Corsair 750HX | Win 10 64bit | Philips 273E 1920x1080 | Logitech G900 | Razer Blackwidow | Sennheiser PC360 G4me | Samsung Galaxt S9+ |

Permalänk
Medlem

Lägger in ett avsnitt om PPS och Prop imorgon tror jag. La precis in OpenCL/Phoenix flaggorna.

Edit: La precis in ett kort stycke om PPS och Prop. Hoppas det räcker för nuvarande. Dock skall jag försöka sätta ihop en bättre guide efter jag satt ihop mina två nya ikea byrålådor!

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem

Tycker också att du borde varna ang. Deepbit.

Citat:

An attacker that controls more than 50% of the network's computing power can, for the time that he is in control, exclude and modify the ordering of transactions. This allows him to:
Reverse transactions that he sends while he's in control
Prevent some or all transactions from gaining any confirmations
Prevent some or all other generators from getting any generations
The attacker can't:
Reverse other people's transactions
Prevent transactions from being sent at all (they'll show as 0/unconfirmed)
Change the number of coins generated per block
Create coins out of thin air
Send coins that never belonged to him
It's much more difficult to change historical blocks, and it becomes exponentially more difficult the further back you go. As above, changing historical blocks only allows you to exclude and change the ordering of transactions. It's impossible to change blocks created before the last checkpoint.
Since this attack doesn't permit all that much power over the network, it is expected that no one will attempt it. A profit-seeking person will always gain more by just following the rules, and even someone trying to destroy the system will probably find other attacks more attractive. However, if this attack is successfully executed, it will be difficult or impossible to "untangle" the mess created -- any changes the attacker makes might become permanent.

https://en.bitcoin.it/wiki/Weaknesses#Attacker_has_a_lot_of_computing_power

Permalänk
Medlem

La till en liten tagg om det under Pooler. Skall fundera på att ta bort Deepbit ur Poolistan. Dock anser jag att folk själva skall få välja vart de vill minea. Borde egentligen räcka med att berätta att deepbit har fruktansvärt höga avgifter. Speciellt på PPS! För att få folk att hålla sig borta.

Edit: Konstigt. Själv så behöver jag en worker/GPU. TGrevligt att det funkar för dig. Ändrar om texten lite då!

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem

Man behöver inte ha 2 workers för 2 GPUer, i alla fall inte på swepool. Jag körde mitt 5770 och 6970 på samma worker utan problem.

Permalänk
Hedersmedlem

Jättebra (kan dock inte bedöma innehållet då jag inte håller på med bicoin personligen)! Behövdes en mer opartisk guide.

Permalänk
Medlem

Följde guiden utan minsta problem. Dock var det den tidigare revisionen.

För övrigt så bytte jag från Guiminer till pheonix som är minimalt svårare att sätta upp men bör vara lätt för en Swec Höjde min hastighet lite genom att höja min aggression till 10,.

Visa signatur

- - - - S.T.A.L.K.E.R FAN - - - -

Permalänk
Medlem

Vad kan man andvända "Bitcoin(s)" till?, kan man köpa saker irl eller är det som en leksaks valuta?.
Fall jag börjar med detta vad kommer jag kunna göra med bitcoin som jag får?

Visa signatur

NODE 304 - I5 3570K - GTX 680 - 240GB SSD - INTEGRA R2 650W

Permalänk
Medlem
Skrivet av mannen99:

Följde guiden utan minsta problem. Dock var det den tidigare revisionen.

För övrigt så bytte jag från Guiminer till pheonix som är minimalt svårare att sätta upp men bör vara lätt för en Swec Höjde min hastighet lite genom att höja min aggression till 10,.

Tycker det är helt rätt att exprimentera! Man bör få lite snabbare av att köra renodlade program istället för en overhead gui. Dock är GuiMiner väldigt slimmad i overhead. Sedan kan du ju köra Phoenix i GuiMiner. Menar du skillnaden mellan poclm och phatk kanske? Det är en större, märkbar skillnad.

Jag skall försöka att ta fram lite bilder och så på ett par av de olika programmen. Men arbetar 12h denna helgen så blivit lite mindre vid datorn än jag viljat!

@Höbalen: Se det som en internetvaluta. I nuvarande tillstånd så kan du handla på enstaka internetbutiker med den. Dock är det inget jag skulle rekommendera, då valutan ger dig mer genom att sälja och föra över till ditt konto. Här är en väldigt lång lista på massa olika internetbutiker som erbjuder betalning via Bitcoins

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk

Någon som kan förklara varför mhash/s hoppar för mig när jag har två kort igång men inte när jag kör ett i taget? Har två 6870 och det hoppar mellan 190 - 275 på varje, när jag har ett igång så hoppar det mellan 250 - 275. Kör med GUIminer och windows 7, nätagg är ett FSP 700watt.

Testade Phoenix men det är ju bara en cmd ruta som startar och försvinner på 1 sekund. Testade använda det med Phoenix Rising men det bara krånglade, hittade bara ett grafikkort och visade inget tecken på att det var igång när jag startade. Så kör GUIminer igen nu

Visa signatur

Intel i5 2500K | GTX 980 | ASRock P67 Extreme4

Permalänk
Medlem
Skrivet av overheizer:

Någon som kan förklara varför mhash/s hoppar för mig när jag har två kort igång men inte när jag kör ett i taget? Har två 6870 och det hoppar mellan 190 - 275 på varje, när jag har ett igång så hoppar det mellan 250 - 275. Kör med GUIminer och windows 7, nätagg är ett FSP 700watt.

Testade Phoenix men det är ju bara en cmd ruta som startar och försvinner på 1 sekund. Testade använda det med Phoenix Rising men det bara krånglade, hittade bara ett grafikkort och visade inget tecken på att det var igång när jag startade. Så kör GUIminer igen nu

Använder du några flaggor, om så vilka? Du vet att Guiminer kan använda sig av phoenix också, välj bara det när du "gör" din miner. Om du inte kan välja det beror det på att du har en äldre version av Guiminer. Sedan kan du ju självklart testa att sätta affinity.

Tycker dock det verkar väldigt skumt. Vilken pool använder du dig av? Flaggor? Klockning?

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Skrivet av Hzup:

Använder du några flaggor, om så vilka? Du vet att Guiminer kan använda sig av phoenix också, välj bara det när du "gör" din miner. Om du inte kan välja det beror det på att du har en äldre version av Guiminer. Sedan kan du ju självklart testa att sätta affinity.

Tycker dock det verkar väldigt skumt. Vilken pool använder du dig av? Flaggor? Klockning?

Tack för snabbt svar!

använder -v -w 128. hoppar oavsett om jag kör överklockat eller inte, har testat olika på affinity, använder deepbit.net.

ska testa phoneix med GUIminer nu.

Visa signatur

Intel i5 2500K | GTX 980 | ASRock P67 Extreme4

Permalänk
Medlem
Skrivet av overheizer:

Tack för snabbt svar!

använder -v -w 128. hoppar oavsett om jag kör överklockat eller inte, har testat olika på affinity, använder deepbit.net.

ska testa phoneix med GUIminer nu.

Låter konstigt. Som sagt har jag 2st Asus 6870 som sitter på en 600w zalman psu. De är helt stabila. Använder mig av Guiminer då det är väldigt simpelt. Vilket jag gillar. Flaggorna är troligtvis boven i dramat. Alltid det, på ena eller andra sättet. Får du samma problem utan flaggor ? Jag skall kolla runt lite, och testa på mina egna kort ifall jag kan få samma problem som du upplever. Rapportera gärna när du testat Phoenix

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Skrivet av Hzup:

Låter konstigt. Som sagt har jag 2st Asus 6870 som sitter på en 600w zalman psu. De är helt stabila. Använder mig av Guiminer då det är väldigt simpelt. Vilket jag gillar. Flaggorna är troligtvis boven i dramat. Alltid det, på ena eller andra sättet. Får du samma problem utan flaggor ? Jag skall kolla runt lite, och testa på mina egna kort ifall jag kan få samma problem som du upplever. Rapportera gärna när du testat Phoenix

Standardklock 915mhz, utan flaggor får jag mellan 208-222, med phoenix 190-193, utan flaggor där också. Så phoenix känns ju något stabilare tips på flaggor där? För det var inte riktigt samma, ska kika runt lite själv.

Edit: -k poclbm VECTORS BFI_INT FASTLOOP=false AGGRESSION=11. hoppar mellan 259-260. Fan vad härligt Ska bara försöka överklocka nu då, afterburner har krånglat för mig hela dagen...

Visa signatur

Intel i5 2500K | GTX 980 | ASRock P67 Extreme4

Permalänk
Medlem

Testa att byta kernel från -k poclbm till -k phatk. Ibland fungerar det mycket, mycket bättre (5-10%) dock så får man lite mer stales då. (~1%).

Tänk på att redigera afterburner cfg filen. Själv så kör jag 950/500, och 965/500 (70-75°C). Vet inte varför, men Afterburner brukar bråka en del med mig också. "Resettar" etc, ifall jag försöker klocka för hårt. Lycka till, och berätta gärna resultat som vanligt.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem

Det framgår inte varför Nvidia korten är sämre än AMD på att minea? Följde länken till Bitcoin wikin men där såg man bara att det var brutala skillnader. Synd, var sugen på Bitcoin men när ett gammalt AMD piskar mitt 570 GTX i Bitcoin känns det lönlöst...?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haglund:

Det framgår inte varför Nvidia korten är sämre än AMD på att minea? Följde länken till Bitcoin wikin men där såg man bara att det var brutala skillnader. Synd, var sugen på Bitcoin men när ett gammalt AMD piskar mitt 570 GTX i Bitcoin känns det lönlöst...?

Citat:

Att Mine:a BitCoins med Nvidia är bara för de masochistisk läggning.

Varför? Jo detta kan man lätt kolla här
I sin enkelhet: Radeon många svaga ALU/Shadars vs Nvidia få starka ALU/Shadars. Sedan så är Radeon bättre på SHA-256.

Skrivet av Exempel:

* AMD Radeon HD 6990: 3072 ALUs x 830 MHz = 2550 billion 32-bit instruction per second
* Nvidia GTX 590: 1024 ALUs x 1214 MHz = 1243 billion 32-bit instruction per second

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem

Vad är det för bisarr valuta där man kan grinda till sig pengar med sitt grafikkort? Vafan?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av nikce:

Vad är det för bisarr valuta där man kan grinda till sig pengar med sitt grafikkort? Vafan?

Tycker nog jag har förklarat det ganska detaljerat.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Skrivet av Hzup:

Testa att byta kernel från -k poclbm till -k phatk. Ibland fungerar det mycket, mycket bättre (5-10%) dock så får man lite mer stales då. (~1%).

Tänk på att redigera afterburner cfg filen. Själv så kör jag 950/500, och 965/500 (70-75°C). Vet inte varför, men Afterburner brukar bråka en del med mig också. "Resettar" etc, ifall jag försöker klocka för hårt. Lycka till, och berätta gärna resultat som vanligt.

Hoppar nu mellan 275 - 303 och det andra 270 - 294. Är mycket stabilare om jag kör ett kort i taget. Tack för hjälpen!

Visa signatur

Intel i5 2500K | GTX 980 | ASRock P67 Extreme4

Permalänk

När jag ska installera ett Gpu miningprogram som jag fattat det som så blir det bara en svart cmd ruta i 1 sek som sen försvinner. Händer med både Phoenix & poclbm?

Visa signatur

Intel i5 4670K -> Antec Kühler 620 | Asus Z87 Pro | Corsair XMS3 4x2Gb 1600Mhz | 2x Gigabyte WF 670 2GB SLI | XFX PRO 850W | Samsung 830 256 GB | 2 st WD caviar black 640 GB | NZXT phantom vit | Acer 23,6" LCD GD245HQAbid + Nvidia 3D vision

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mrheadbanger:

När jag ska installera ett Gpu miningprogram som jag fattat det som så blir det bara en svart cmd ruta i 1 sek som sen försvinner. Händer med både Phoenix & poclbm?

Finns flera sätt att göra det. Men lättast för dig är att göra en genväg till programmet, och lägga till alla kommandona efter i genvägsfältet

Väldigt bra videoguide kan du hitta här
Skriv in -u http://WORKERNAME:WORKERPASSWORD@pool.com:8332/ -k poclbm DEVICE=0 efter genvägsurlen. Ex:

"C:\Program Files (x86)\BitCoin2\phoenix.exe" http://WORKERNAME:WORKERPASSWORD@pool.com:Port/ -k poclbm DEVICE=0

Vilka taggar du använder är helt upp till dig dock!

Ett annat sätt är att du navigerar via kommandoprompten till phoenix.exe filen och skriver in allt. Men jag föredrar det snabba lätta sättet.

@overheizer: Du kan testa att öka på worksizen. Det kan hjälpa att göra det mer stabilt.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk

Okej fick det att funka nu TROR ja.. Är en svart cmd ruta som räknar nu hela tiden. Den pendlar mellan ca 2,5 till 3,75 Mhash/sec vilket känns väldigt lite? Och vilken sida/program får in all data som skiten räknar fram? xD Allt känns så himla krångligt! Hjälp snälla!

Visa signatur

Intel i5 4670K -> Antec Kühler 620 | Asus Z87 Pro | Corsair XMS3 4x2Gb 1600Mhz | 2x Gigabyte WF 670 2GB SLI | XFX PRO 850W | Samsung 830 256 GB | 2 st WD caviar black 640 GB | NZXT phantom vit | Acer 23,6" LCD GD245HQAbid + Nvidia 3D vision

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mrheadbanger:

Okej fick det att funka nu TROR ja.. Är en svart cmd ruta som räknar nu hela tiden. Den pendlar mellan ca 2,5 till 3,75 Mhash/sec vilket känns väldigt lite? Och vilken sida/program får in all data som skiten räknar fram? xD Allt känns så himla krångligt! Hjälp snälla!

Läs igenom min lilla guide. Ditt mine:ande är troligtvis länkat till någon pool.
Poolen som du ansluter till är listat i det du la in på genvägen -u [url]http://WORKERNAME:WORKERPASSWORD@pool.com:8332/

Lösenordet likaså. Sedan för att avgöra vad du bör ha för mhash måste man veta vilket grafikkort du har. Dock det verkar, med tanke på värdena som om du minar med en processor och inte ett grafikkort. Testa att ändra device=0 till 1,2,3,4 etc och se ifall du får ett bättre resultat

Edit: Och ja, om du mine:ar med Phoenix så är det bara en svart kommandoprompt.
Det borde se ut något sånt här

Dold text
Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Skrivet av Hzup:

Läs igenom min lilla guide. Ditt mine:ande är troligtvis länkat till någon pool.
Poolen som du ansluter till är listat i det du la in på genvägen -u [url]http://WORKERNAME:WORKERPASSWORD@pool.com:8332/

Lösenordet likaså. Sedan för att avgöra vad du bör ha för mhash måste man veta vilket grafikkort du har. Dock det verkar, med tanke på värdena som om du minar med en processor och inte ett grafikkort. Testa att ändra device=0 till 1,2,3,4 etc och se ifall du får ett bättre resultat

Edit: Och ja, om du mine:ar med Phoenix så är det bara en svart kommandoprompt.
Det borde se ut något sånt här

Poolen jag använder är ifrån btcguild. Men måste man skriva i lösenordet? Står på btcguild hemsidan att min workerspeed är på 4,77 MH/s, inte så bra va?

Visa signatur

Intel i5 4670K -> Antec Kühler 620 | Asus Z87 Pro | Corsair XMS3 4x2Gb 1600Mhz | 2x Gigabyte WF 670 2GB SLI | XFX PRO 850W | Samsung 830 256 GB | 2 st WD caviar black 640 GB | NZXT phantom vit | Acer 23,6" LCD GD245HQAbid + Nvidia 3D vision

Permalänk
Skrivet av Mrheadbanger:

Poolen jag använder är ifrån btcguild. Men måste man skriva i lösenordet? Står på btcguild hemsidan att min workerspeed är på 4,77 MH/s, inte så bra va?

Provade att ändra device från 1-5 men det är bara på ettan det funkar. På dom andra stängs cmd ner efter en sek? ;/

Visa signatur

Intel i5 4670K -> Antec Kühler 620 | Asus Z87 Pro | Corsair XMS3 4x2Gb 1600Mhz | 2x Gigabyte WF 670 2GB SLI | XFX PRO 850W | Samsung 830 256 GB | 2 st WD caviar black 640 GB | NZXT phantom vit | Acer 23,6" LCD GD245HQAbid + Nvidia 3D vision

Permalänk

Citerade visst mig själv där och.. (N)

Visa signatur

Intel i5 4670K -> Antec Kühler 620 | Asus Z87 Pro | Corsair XMS3 4x2Gb 1600Mhz | 2x Gigabyte WF 670 2GB SLI | XFX PRO 850W | Samsung 830 256 GB | 2 st WD caviar black 640 GB | NZXT phantom vit | Acer 23,6" LCD GD245HQAbid + Nvidia 3D vision

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mrheadbanger:

Provade att ändra device från 1-5 men det är bara på ettan det funkar. På dom andra stängs cmd ner efter en sek? ;/

Vad har du för grafikkort? Har du installerat dina senaste drivrutiner? Radeon behöver Stream SDK 2.1-2.4, och Cata 10.9-11.6. Nvidia vill ha de nyaste drivrutinerna. Dock så är inte Nvidia något jag kan rekommendera att mine:a med.

Det låter ju som om du mine:ar med en processor. Alternativt att du har ett sämre grafikkort/nvidia.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010