Permalänk
Medlem

Har inget att göra på dagarna

Hej hej.

Nu så att jag har inget att göra på dagarna för brukar "hänga" på kvällen.

Kan säga att jag är kunnig på att meka och elektronik
Hade tänkt mig att renovera några gamla cyklar och sälja dom

Få mig att göra något vettigt
Kom med förslag

Visa signatur

Intel core duo Q8200 Quad | 9800gt | 8gb DDR2 ram | MSI-7360 | Ace 500W | Samsung 750GB |

Permalänk
Medlem

Hur gammal är du? Inkomst om man får fråga utan sura miner?

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyRus:

Hur gammal är du? Inkomst om man får fråga utan sura miner?

Är 15 har runt 3500kr på konto och 300-400 i månaden av morsan

Visa signatur

Intel core duo Q8200 Quad | 9800gt | 8gb DDR2 ram | MSI-7360 | Ace 500W | Samsung 750GB |

Permalänk
Medlem

Börja jobba! Som entreprenör eller för en arbetsgivare! Sedan så investerar du pengarna i t.ex. aktier som sköter jobbet själv med att tjäna pengar åt dig.

PS. Kom ihåg att inte fula dig med skatten heller

Permalänk
Medlem

Börja träna på gym om du inte redan gör det. Riktigt kul och ger bra betalt i form av muskler samt att man mår mycket bättre

Edit: Om du kan löda så kan du t.ex bygga diverse olika förstärkare att sälja på blocket/ebay. Det borde du kunna tjäna en slant på.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hoyld:

Hej hej.

Nu så att jag har inget att göra på dagarna för brukar "hänga" på kvällen.

Kan säga att jag är kunnig på att meka och elektronik
Hade tänkt mig att renovera några gamla cyklar och sälja dom

Få mig att göra något vettigt
Kom med förslag

Kom och gymma med mej Simon :]

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera gärna för svar!

Permalänk
Medlem

Fiska är intressant, kostar inte så mycket för att komma igång med ett bra set, några drag och ev ett fiskekort för orten där man tänkt fiska.

Permalänk
Medlem

Ska gymma första gången när jag har kommit hem ifrån resan. Inte bara för att visa muskler men också för hälsan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scoped:

Kom och gymma med mej Simon :]

Skickades från m.sweclockers.com

Hej alex.. Du bor 3 timmar ifrån mig

Visa signatur

Intel core duo Q8200 Quad | 9800gt | 8gb DDR2 ram | MSI-7360 | Ace 500W | Samsung 750GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hoyld:

Hej alex.. Du bor 3 timmar ifrån mig

De går ändå

Skickades från m.sweclockers.com

Nej men jag skulle också vilja ha lite tips är lika gammal som trådskaparen och gör inte så mycke på dagarna... Jag gymmar men det blir på eftermiddan/kvällen då jag måste ha skjuts...

Visa signatur

Citera gärna för svar!

Permalänk
Medlem

Njoy eller gymmet vid haga kanske:)

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem

Om du äger skog och motorsåg kan du alltid fixa ved och sälja. Björkved går för 400-500kr/kubik tror jag

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ala_95:

Om du äger skog och motorsåg kan du alltid fixa ved och sälja. Björkved går för 400-500kr/kubik tror jag

Bor nästan inne i stan

Visa signatur

Intel core duo Q8200 Quad | 9800gt | 8gb DDR2 ram | MSI-7360 | Ace 500W | Samsung 750GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hoyld:

Bor nästan inne i stan

Det förslaget var inte seriöst. Att fixa ved själv med enbart motorsåg till hjälp är väldigt fysiskt och tidskrävande, inget man skulle göra för att tjäna pengar på direkt.

Nej, men kan man löda så kan man löda diverse förstärkare. Har man tillgång till plåtverkstad kan man göra eget chassi också. Kan man ju iofs göra i trä om man vill också.
Man kan göra gitarrförstärkare, hi-fi högtalare eller vad som helst

Eller så klipper man helt enkelt bara grannens gräsmatta

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ala_95:

Det förslaget var inte seriöst. Att fixa ved själv med enbart motorsåg till hjälp är väldigt fysiskt och tidskrävande, inget man skulle göra för att tjäna pengar på direkt.

Nej, men kan man löda så kan man löda diverse förstärkare. Har man tillgång till plåtverkstad kan man göra eget chassi också. Kan man ju iofs göra i trä om man vill också.
Man kan göra gitarrförstärkare, hi-fi högtalare eller vad som helst

Eller så klipper man helt enkelt bara grannens gräsmatta

har bara lödigt (stavning) en gång i mitt liv, och vill göra något kul med

Visa signatur

Intel core duo Q8200 Quad | 9800gt | 8gb DDR2 ram | MSI-7360 | Ace 500W | Samsung 750GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hoyld:

har bara lödigt (stavning) en gång i mitt liv, och vill göra något kul med

Okej. Jag har aldrig lött förut men det verkar kul

Annars som någon nämnde tidigare, fiska.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hoyld:

har bara lödigt (stavning) en gång i mitt liv, och vill göra något kul med

Lödigt? Lött borde vara den korrekta böjningen.

Köp en cykel! Väldigt roligt att cykla + att man får schysta vader. Man behöver inte ha en värstingcykel om man satsar på att börja med landsväg.

Visa signatur

På A svarar jag B, och på C vill jag höra om frågan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av akka:

Lödigt? Lött borde vara den korrekta böjningen.

Köp en cykel! Väldigt roligt att cykla + att man får schysta vader. Man behöver inte ha en värstingcykel om man satsar på att börja med landsväg.

Vältränade vader av att cykla? Hur cyklar du om man får fråga?
Snarare låren och arslet som blir biffigt.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av akka:

Lödigt? Lött borde vara den korrekta böjningen.

Köp en cykel! Väldigt roligt att cykla + att man får schysta vader. Man behöver inte ha en värstingcykel om man satsar på att börja med landsväg.

Köpte mig en moped igår men moped kurs är inte förens 15 augusti.. också har många cyklar i garaget så behöver inte köpa

Visa signatur

Intel core duo Q8200 Quad | 9800gt | 8gb DDR2 ram | MSI-7360 | Ace 500W | Samsung 750GB |

Permalänk
Medlem

Löda är kul Har gjort det några gånger i skolan men det var ett tag sen... Och då hade man ju alltid någon över axeln som sa hur man skulle göra

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera gärna för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ala_95:

Vältränade vader av att cykla? Hur cyklar du om man får fråga?
Snarare låren och arslet som blir biffigt.

Jag skrev inte att man inte tränar hela benen, men eftersom att det är vaderna som syns när man har kortbyxor så skrev jag helt enkelt bara det. Ingen kan väl tro att vaderna inte tränas?

Jag vet inte om jag cyklar på något speciellt sett, jag vet bara hur mina vader har utvecklats till följd av min cykling.

Edit: omformulering.

Visa signatur

På A svarar jag B, och på C vill jag höra om frågan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av akka:

Jag skrev inte att man inte tränar hela benen, men eftersom att det är vaderna som syns när man har kortbyxor så skrev jag helt enkelt bara det. Ingen kan väl tro att vaderna inte tränas?

Jag vet inte om jag cyklar på något speciellt sett, jag vet bara hur mina vader har utvecklats till följd av min cykling.

Edit: omformulering.

Jag har svårt att se hur vaderna skulle få någon direkt träning när man cyklar. Jag har cyklat en hel del i mitt liv faktiskt och jag tror aldrig jag blivit trött i vaderna av det.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ala_95:

Jag har svårt att se hur vaderna skulle få någon direkt träning när man cyklar. Jag har cyklat en hel del i mitt liv faktiskt och jag tror aldrig jag blivit trött i vaderna av det.

Det kanske blir mer i vaderna om man hoppar och sånt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera gärna för svar!

Permalänk

Om du har vertyg så tycker jag du köper en begmotor och renoverar den, typ en b20 och målar om den och byter lite lager. Sen säljer du den.

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scoped:

Det kanske blir mer i vaderna om man hoppar och sånt

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har cyklat street, dirt och downhill och det enda som tränar vaderna är downhill då man leder cykeln uppför stigar osv

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ala_95:

Jag har cyklat street, dirt och downhill och det enda som tränar vaderna är downhill då man leder cykeln uppför stigar osv

Haha okej

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera gärna för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ala_95:

Jag har cyklat street, dirt och downhill och det enda som tränar vaderna är downhill då man leder cykeln uppför stigar osv

Då är det nästan bättre att åka utför på mont everest, tar några timmar att gå tillbaka:P

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Skrivet av Hoyld:

har bara lödigt (stavning) en gång i mitt liv, och vill göra något kul med

Skrivet av Ala_95:

Okej. Jag har aldrig lött förut men det verkar kul

Annars som någon nämnde tidigare, fiska.

Jag tycker ni borde köpa ett set med kolv och ett nybörjar kit så kommer ni igång med lödandet det tar inte lång tid innan man kan ge sig på ytmontering med mera sedan
Gå in på www.kjell.com och köp grejer.
art nr 40060 (sök på nummret) Det kittet räcker ganska långt sålänge det inte är skitsmått du ska löda.
Och sen gå in under elektronikfliken och leta upp byggsatser så är det bara att köpa och börja lära sig inte speciellt dyrt

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Börja träna boxning! 15 är perfekt ålder att börja i. Alternativt annan kampsport, men just boxning är bra att börja med om man aldrig tränat förut. Gymma är väl inte direkt optimalt när kroppen inte växt färdigt än?

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Gymma är väl inte direkt optimalt när kroppen inte växt färdigt än?

Myt.
http://traningslara.se/styrketraning-for-barn-och-ungdomar-de...

Jag började träna när jag var ca 15½

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare