5.1 ljud Logitech z-5500, via dator och TV

Permalänk
Avstängd

5.1 ljud Logitech z-5500, via dator och TV

Hejsan

Ska koppla min 46" HD led tv till logitech högtalarna Z-5500, finns analoga utgångar osv, sen ska jag ha HDMI kabel från datorn till TVn så jag kan kolla på film.

Min fråga är går detta till 100% ? Kommer ljudet fungera då jag spelar upp filmer från datorn med HDMI kabel?

Min tanke är att få så TVn använder Logitech systemet som orginal högtalare istället för dom inbyggda.

Tackar för svar och förklaringar, vet att vissa köper förstärkare när dom koppla Z-5500 systemet till TVn men till vilken nytta är det bara för att få bättre ljud eller måste man för att det skall fungera?

Sen gällande kabel, är det kabel med 3st färger för 5.1 ljud i ena änden till själva systemet och lågnivå kontakter som kopplas till Tvn?

Visa signatur

Kittlee

||||| >>>>>CITERA<<<<< ||||||

Permalänk
Medlem

Finns många liknande trådar, sök runt lite. Problemet är att tv:n sällan kan skicka "kodat" ljud, om ljudet från datorn är i t.ex dts kommer det inte komma nåt ljud alls eller möjligtvis stereo. Finns säkert nån tv som klarar det så läs noga.

En lösning är att koppla ljudet direkt via optiskkabel, från dator till z5.

Lycka till!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600 | MSI B450M Mortar | Sapphire Radeon RX 7900 XT 20GB | Corsair Vengeance LPX 16GB - 3200MHz | FD Define C |