För PS3 - Ladda ner på USB och sedan installera?

Permalänk
Medlem

För PS3 - Ladda ner på USB och sedan installera?

Hej!

Har en PS3:a med 40 gb hdd:en och har därmed ont om utrymmen. Nu när
man får två spel gratis, går det då att ladda ner något av dessa spel på ett USB-minne och sedan när man känner för det installera på hårddisken? Tänkte att Sony kanske har förbjudit detta med risken av att USB-minnen skulle isåfall ges runt bland vänner och alla skulle därmed få alla spel utan kostnad.

Vet någon förresten sista dagen man kan aktivera de 30 gratis PLUS-dagarna?

Tacksam för svar!

Permalänk

Om du vill få dina gratisspel innan tiden går ut går det bra att bara sätta igång neraddningen och sedan pausa den så kommer den ligga under 'downlads' i psn affären!

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk
Medlem

Som Nordblom sa och så skaffar du dig en billig HD och byter ut din 40gb 40gb är på tok för lite.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoArmsButCookies:

Om du vill få dina gratisspel innan tiden går ut går det bra att bara sätta igång neraddningen och sedan pausa den så kommer den ligga under 'downlads' i psn affären!

Problemet är nu att spelet vägrar laddas ner eftersom de inte finns plats på hårddisken.

Skrivet av Pimpim666:

Som Nordblom sa och så skaffar du dig en billig HD och byter ut din 40gb 40gb är på tok för lite.

Håller med att 40 gb är alldeles för lite, men jag tror inte jag orkar byta hårddisken. Vet inte heller hur enkelt eller svårt det är att vid byte föra över informationen från den gamla till den nya hårddisken, kanske du har koll på?

Permalänk
Hedersmedlem

Anslut en extern disk, gå till backup utility. Vänta medans backupen körs. Byt disk, sätt i usbminne med ps3 firmware på, låt maskinen formatera nya disken och installera senaste firmware. Kör backuputility och återställ allt du vill ha.

Visa signatur

» Don't argue, I am programmed to beat you.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stich:

Håller med att 40 gb är alldeles för lite, men jag tror inte jag orkar byta hårddisken. Vet inte heller hur enkelt eller svårt det är att vid byte föra över informationen från den gamla till den nya hårddisken, kanske du har koll på?

Enkelt att byta hårddisk.
http://www.gamereactor.se/artiklar/20701/Byt+h%E5rddisk+i+din...

Släng ett extra öga på "Steg 4":

Citat:

Eftersom Playstation 3 Slim kräver minst version 2.80 kan du behöva hämta den senaste uppgraderingen från Sony och spara på USB-enheten i mappen PS3\UPDATE. Om konsolen klagar över att firmware saknas, tryck START och SELECT samtidigt så kontrolleras USB-enheten, och installera sedan därifrån. Därefter kan du gå till Backup Utility som vanligt och återställa.

Visa signatur

Beställ aldrig soppa från en enbent servitör.