Permalänk
Medlem

Spel för htpc

Hej,

Önskar tips på spel som kan spelas på en htpc.
Kraven är att det skall funka på en AMD Fusion (1.6ghz med inbyggda ATI gfx-kortet) och ett halvtaskigt Bluetooth tangentbord / mus.

Mao - Vad hade ni spelat om ni satt i soffan och inte hade en ps3:a?
(gärna tips på äventyrspel - likt indigo prophecy, men inte enbart)

Permalänk
Medlem

MINECRAFT!!

Permalänk
Medlem

Spel som jag har spelat rätt mycket i soffa på min Intel Atom 1.6ghz/ Nvidia Ion (borde vara jämnförlig prestanda) och projektor är:
Plants vs Zombies
Aquaria
Audiosurf
Braid
Eufloria
World of Goo

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | MB: MSI Pro B650-P WIFI | CPU: AMD Ryzen 5 7600X | Internminne: Corsair Vengence 64GB (2x32GB) DDR5 5600MHz CL40 | CPU-kylare: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | GPU: INTEL Arc A750 8GB | SDD: Samsung 990 Pro 2TB - Intel 600p 480GB | HDD: 2x Toshiba Enterprise MG09 Series 18TB - WD Elements Desktop 12TB - 2x WD Elements Desktop 5TB - 2x WD 5TB - 3x WD 3TB (70TB total) | Skärm: Dell 2715H | Dell S2721QSA | BenQ G2420DHBL | Philips 233V | Projektor: Optoma HD65 on 120" | PSU: Corsair RM750x

Permalänk
Medlem

Tackar så mycket! Kollar in! Braid verkar aningen utflippat

Inga äventyrsspel att rekommendera, som funkar på min dator?

Permalänk
Medlem

NES/SNES/N64 emulatorer!

Permalänk
Medlem

Dungeon siege 1 och 2, Diablo, starcraft, Half-life, quake 3 och 4, the sims, age of empires, Freelancer, No one lives forever 1 och 2, rollercoaser tychoon 3, The movies, Splinter Cell, Den Längsta Resan, Monkey island 1,2,3 och 4 och Angry birds.

Permalänk
Medlem
Skrivet av d4M:

Tackar så mycket! Kollar in! Braid verkar aningen utflippat

Inga äventyrsspel att rekommendera, som funkar på min dator?

Den längsta resan

Permalänk
Medlem

Angry Birds?

Visa signatur

Intel i9 9900k | Z390 Designare | RX580 8GB | 64GB RAM
M.2 SSD: 1TB Windows för spel & 500GB Mac OS för övrigt

Ikea Fredde | Arozzi Mezzo V2 Fabric | 4K 40" Philips
Logitech G203, G213 & Z333 + MacBook Pro 15" Retina

Permalänk
Medlem
Skrivet av d4M:

Tackar så mycket! Kollar in! Braid verkar aningen utflippat

Inga äventyrsspel att rekommendera, som funkar på min dator?

är inte helt säker nu men tror Magicka skulle kanske funka, de e ju sen kul spel och äventyr

Visa signatur

Microsoft sells you windows while Linux gives you the whole house for free!

Permalänk
Medlem

Machinarium! ;D

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eduardo:

Angry Birds?

Ja det finns till pc nu men det är kanske inte riktigt ett spel som passar pc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av matnojje:

Ja det finns till pc nu men det är kanske inte riktigt ett spel som passar pc.

Nehepp.

Visa signatur

Intel i9 9900k | Z390 Designare | RX580 8GB | 64GB RAM
M.2 SSD: 1TB Windows för spel & 500GB Mac OS för övrigt

Ikea Fredde | Arozzi Mezzo V2 Fabric | 4K 40" Philips
Logitech G203, G213 & Z333 + MacBook Pro 15" Retina

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joovel:

är inte helt säker nu men tror Magicka skulle kanske funka, de e ju sen kul spel och äventyr

Nice trailer!! Minimum req's är lite väl - har du testat på ett low power system?

Skrivet av vikham:

Machinarium! ;D

Hamnar som prio1 på testa-listan!! Ser snyggt ut!

Permalänk
Medlem
Skrivet av d4M:

Tackar så mycket! Kollar in! Braid verkar aningen utflippat

Inga äventyrsspel att rekommendera, som funkar på min dator?

Tell Tales Games spel (nya Monkey Island, nya Sam & Max osv) fungerar "ok" om du drar ner grafiken. Inte prefekt men spelbart.
Äldre 2d äventyr fungerar så klart bra. Gamla Lucas Art katalogen i ScummVM t.ex eller Longest Journey som föreslagits ovan.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | MB: MSI Pro B650-P WIFI | CPU: AMD Ryzen 5 7600X | Internminne: Corsair Vengence 64GB (2x32GB) DDR5 5600MHz CL40 | CPU-kylare: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | GPU: INTEL Arc A750 8GB | SDD: Samsung 990 Pro 2TB - Intel 600p 480GB | HDD: 2x Toshiba Enterprise MG09 Series 18TB - WD Elements Desktop 12TB - 2x WD Elements Desktop 5TB - 2x WD 5TB - 3x WD 3TB (70TB total) | Skärm: Dell 2715H | Dell S2721QSA | BenQ G2420DHBL | Philips 233V | Projektor: Optoma HD65 on 120" | PSU: Corsair RM750x

Permalänk
Medlem
Skrivet av d4M:

Nice trailer!! Minimum req's är lite väl - har du testat på ett low power system?

tyvärr har jag inte prövat på något low power system men skulle kunna göra det när jag åker hem ikväll

Visa signatur

Microsoft sells you windows while Linux gives you the whole house for free!

Permalänk
Medlem

Tackar för alla tips, började gå genom lite tell tale games och hamnade på en site med massor äventyrspel: http://www.adventuregamers.com/index.php
Så nu sitter jag med Runaway: A twist of fate - rätt trevligt och enkelt "point and click"-spel - passar perfekt för en liten htpc.
http://www.adventuregamers.com/gameinfo.php?id=1263

och det finns ju hur många som helst till Visste inte att det börjats göra så många enkla äventyrsspel, sweet! (strax klar med runaway, då blir det Gemini Rue)

Permalänk
Medlem
Skrivet av d4M:

Tackar för alla tips, började gå genom lite tell tale games och hamnade på en site med massor äventyrspel: http://www.adventuregamers.com/index.php
Så nu sitter jag med Runaway: A twist of fate - rätt trevligt och enkelt "point and click"-spel - passar perfekt för en liten htpc.
http://www.adventuregamers.com/gameinfo.php?id=1263

och det finns ju hur många som helst till Visste inte att det börjats göra så många enkla äventyrsspel, sweet! (strax klar med runaway, då blir det Gemini Rue)

Gillar du ''point and click''-spel så ska du skaffa realMYST. En grafisk remake av klassikern MYST. Finns på Steam för 2,99€. Har du inte spelat det innan så kommer din hjärna att gå sönder :D.

http://store.steampowered.com/app/63600/

Permalänk
Medlem

Kör Terraria !

Visa signatur

|-NZXT Beta|-|Intel I7-950 @ 3,07Ghz-|-|6-Gb-|-|Asus GTX 580-|