Dom bästa Co-oP spelen!

Permalänk
Medlem

Dom bästa Co-oP spelen!

Ok så jag sökte lite och hittade en ((lista)) med coop spel, men här skriver _du_ lite om spelet och hjälper andra att hitta roliga coop spel!

Jag börjar!

Half-Life 2 CooP Mod (också kallat synergy)

Detta är helt enkelt precis samma som half life 2 bara att det är modifierat så att att 1-10 spelare kan gå med. Väldigt kul och är än i utveckling vad jag har förstått, men det fungerar helt perfekt ändå! (har utvecklats sedan 2005)
Denna modden är gratis att ladda ner bara man har HL på sitt steam-konto

Här kan du hitta changelogs och annan information.

Din tur!

Visa signatur

"En dator"

Permalänk
Medlem

Rainbow Six Vegas 2

Hade fantastiskt roligt med detta med ett par polare. Mycket vapen, man kan customiza mycket, bra banor osv Helt enkelt skitkul. Eventuellt lite kort bara.. Vill ha mer!

Permalänk
Medlem

Tråkigt att inte fler ville vara med

Visa signatur

"En dator"

Permalänk
Medlem

http://www.co-optimus.com/system/4/pc.html en sida där dem listar co-op spel till PC

När ni är klar med Synergy testa Obsidian Conflict, är den bästa HL2 Co-op mod som finns med massor av custom banor, hela kampanjer och nya vapen.

Permalänk
Medlem

SWAT4 är/var riktigt kul i CoOp

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Left 4 Dead 1 och 2 är väl en lan klassiker att spela co-op. Dock känns det ganska uttjatat nu tyvärr

Permalänk
Medlem

Serious Sam, såklart! Finns även ett RTS-lir som heter "Rise of Nations" som går att spela i co-op. Väldigt, väldigt roligt att ha delad kontroll över städerna, byggnader, uppgraderingar, militär osv.

Visa signatur

R7 5800X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | 16 GB RAM | RTX 3080 | 2 TB SSD | CM NF200P | Corsair SF600

Permalänk
Medlem

Förutom en del av dom som nämnts ovan har jag haft COOP-kul i: Borderlands och Titanquest(diablo stil) - väldigt många timmars speltid i dom två.
Sen är "Lara Croft and the guardian of light" ett kul spel med mycket pussel som är gjorda för COOP, går även att spela på en PC. Det gjorde jag och brorsan även med Trine som också är att rekomendera ( en på KB en med handkontroll ). Sen är ju Trine 2 på gång, som kommer att gå att spela över nätet/LAN i COOP också. Ett, eller rättare sagt två säkra köp
Resident Evil 5 är också ett väldigt bra COOP spel värt att nämna. Samt det lite äldre System shock2.

Det är vad jag kommer på just nu, finns ju många fler. Co-optimus som det länkades till ovan är en bra sida att kolla in just COOP-spel på.

Nu skall jag köra lite "Nation red" i coop, får se om det är något att ha

Visa signatur

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell

Permalänk
Skrivet av Sapiens:

http://www.co-optimus.com/system/4/pc.html en sida där dem listar co-op spel till PC

Den där sidan ska jag iaf checka in sen. Längesen man lirade en co-op spel nu. Sen måste jag bara kommentera din avatar. Det bubblar fram många härliga minnen när man satt med sin Amiga 500 och lirade Moonstone

Visa signatur

Nätverk, datorer och F1

Permalänk
Medlem

Kan rekommendera Alien Swarm, både UT2004 modden och gratisspelet med samma namn från Valve. Båda är trevliga i co-op.

Saints Row 2 är inte heller dumt. Saints Row: The Third och Serious Sam 3:BFE är på ingång.

Doom och Doom 2 är gamla favoriter.

Dungeon Siege 1 och 2 är också schysta. Tyckte trean var okej, men inte lika bra som de tidigare spelen. Spelade trean på konsol.

Testade Realm of the Mad God(www.realmofthemadgod.com) nyligen och hade riktigt kul. Det beskrivs som ett "massively co-op action RPG" och spelet körs i webbläsaren.

Visa signatur

Tidigare använt ilsken som användarnamn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vym:

Saints Row 2 är inte heller dumt.

Kollade upp spelet och det verkade intressant. Nu har jag och en polare suttit sedan ~18 och laddat ner spelet. Men nu när vi har startat hamachi och spelet så kan vi inte hitta varandra på LAN. Känns ju trist när vi har suttit och väntat så länge. Verkar inte hitta något på google heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rugins:

Rainbow Six Vegas 2

Hade fantastiskt roligt med detta med ett par polare. Mycket vapen, man kan customiza mycket, bra banor osv Helt enkelt skitkul. Eventuellt lite kort bara.. Vill ha mer!

Det kommer ett till, jag älskar serien. Förvisso är senaste spelet relativt gammalt och man ser att dem har några år på nacken men vafan, så sköna spel som de två med en bra följande story går inte fel bara för grafiken är lite dålig! De nya kommer heta Tom Clancy's Rainbow Six - Patriots! (2012 eller 13 kommer inte ihåg), må dem icke floppa . Älskar baktanken med alla val hela tiden om möjliga vägar och taktiska val! (och alla customizations på vapen och gubbe)

Visa signatur

Stationära Primära: Intel 3570K, STRIX GTX 1070 8gb, Maximus V Gene,Samsung 820 250gb, Intel 520 120gb, 16gb ram, CM Silent Pro 600w, WDGreen 1,5TB, WDGreen 3TB, SS TJ08B-E
Övrigt/Kringutrustning: Zowie FK1, Logitech G240 , AudioTechnica ATH-m50x , SS 6gv2, OnePlus 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rolfsaurus:

Kollade upp spelet och det verkade intressant. Nu har jag och en polare suttit sedan ~18 och laddat ner spelet. Men nu när vi har startat hamachi och spelet så kan vi inte hitta varandra på LAN. Känns ju trist när vi har suttit och väntat så länge. Verkar inte hitta något på google heller.

Det brukar krångla ibland, prova att stänga av/inaktiviera tunngle och hamachi om det är igång (inaktivera deras nätverksanslutningar). Brukar ofta ligga och störa om man LANar på riktigt

EDIT: Nvm, ni kanske inte lanade på riktigt så då var jag helt fel ute.

Visa signatur

| GeForce RTX 4080 | Ryzen 7 5800X | Asus TUF Gaming B550M-Plus | Corsair Vengeance LPX Black 64GB | Fractal Design North | Corsair RM750X 750W v2 | Noctua NH-U12S |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gottson:

Det brukar krångla ibland, prova att stänga av/inaktiviera tunngle och hamachi om det är igång (inaktivera deras nätverksanslutningar). Brukar ofta ligga och störa om man LANar på riktigt

Vi lanar över hamachi alltså. Vi har stängt av våra brandväggar och vi kan pinga varandra.

EDIT*
Tunngle löste problemet.

Permalänk
Medlem

På den tiden var Halo 1 grymt kul vill jag minnas - kanske på grund av den vackra grafiken och dom häftiga utomjordingarna

Nuförtiden... Portal 2 är rätt kul.
Minecraft om man nu kan räkna det som CO-OP

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk

Helt klart Trine! Det är dock Local Co-op, men man kan bara koppla handkontroller till det.

Permalänk
Medlem

Trine 2 är underbart kul att köra i COOP. Dessutom är det ett estetiskt mästerverk! 2:an har ju LAN/online stöd också, så man slipper krångla med handkontroller/dubbla keyboard - man har dessutom en egen skärm.

Rekomenderar det verkligen om du har någon att spela med. ( säkert kul i singleplayer också förvisso, men ett absolut måste för COOP-fans )

Visa signatur

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell

Permalänk

känns som "bra" coop är ganska dött vilket är en ren skam då spel borde spelas tillsammans

Visa signatur

Citera så hittar jag tillbaka :)

Permalänk
Skrivet av 'TryNotD[oo:

;11765719']Trine 2 är underbart kul att köra i COOP. Dessutom är det ett estetiskt mästerverk! 2:an har ju LAN/online stöd också, så man slipper krångla med handkontroller/dubbla keyboard - man har dessutom en egen skärm.

Rekomenderar det verkligen om du har någon att spela med. ( säkert kul i singleplayer också förvisso, men ett absolut måste för COOP-fans )

Tackar, visste inte att Trine 2 släppts än har längtat till det. Nu längtar jag bara till Borderlands 2!

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Sven COOP! som synergy bygger på. (samma idé iallafall).

synd att det inte är lika populärt längre, och borde göras om i ny grafikmotor.

sist jag testade synergy så var det ruskigt dåligt/tråkigt

Permalänk

saints row the third! tar alla coop spel!

Visa signatur

i5 + antec 620 35c idle | asus 6870 | asus p8h61/usb3 | corsair 8gb xms3 | fractal design tesla 650watt | antec dark fleet 85

Permalänk

F1 2011 kan väl räknas som coop då man kan köra i TEAM och tävla tillsammans.

Permalänk
Medlem

Renegade ops! Helt klart ett schysst sitta-i-soffan spel.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem

Dom som jag kör mest nu (förutom vanliga RTS som supreme commander och company of heroes)

Dungeon Defenders
Total War: Shogun 2
Civ: Colonization

Mest nu vill jag slå ett slag för nysläppta Earth Defense Force: Insect Armageddon, finns att köpa på steam för en överkomlig peng. Är dock en konsollport men en värdig uppföljare på EDF 2017.

Annars finns det många Tom Clancy-spel som erbjuder bra coop.