Seasonic X-460 Fanless och chassits temperatur

Permalänk
Medlem

Seasonic X-460 Fanless och chassits temperatur

Funderar på att byta ut mitt nyköpta Corsair-nätagg (coil whine) mot ett Seasonic X-460 Fanless. Läste Anandtechs recension och blev väldigt intresserad http://www.anandtech.com/show/3962/seasonic-x460fl-460w-fanle....

Har någon på forumet erfarenhet av detta nätagg? Svar uppskattas särskilt från de som har chassin där nätagget monteras där nere (som Fractal Design R3).

Hur mycket steg temperaturen på andra komponenter (t.ex. grafikkortet och moderkortet)? Var ni tvungna att installera fler chassifläktar?

Visa signatur

Ryzen 1700 | ASRock X370 Gaming K4 | 16 GB G.Skill Flare X | Corsair AX 750W | Noctua NH-D15 | Samsung EVO 960 | Fractal Design Define C

Permalänk
Antielefant

Det blir ingen jätteskillnad just eftersom nätagget är väldigt effektivt.

Nu har jag visserligen inget X-460, men mitt Corsair AX-850 (samma agg som X-850) varvar inte upp förrän vid 50% belastning vilket blir sällan nog.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zcenicx:

Det blir ingen jätteskillnad just eftersom nätagget är väldigt effektivt.

Nu har jag visserligen inget X-460, men mitt Corsair AX-850 (samma agg som X-850) varvar inte upp förrän vid 50% belastning vilket blir sällan nog.

Skrivet av celerity:

Funderar på att byta ut mitt nyköpta Corsair-nätagg (coil whine) mot ett Seasonic X-460 Fanless. Läste Anandtechs recension och blev väldigt intresserad http://www.anandtech.com/show/3962/seasonic-x460fl-460w-fanle....

Har någon på forumet erfarenhet av detta nätagg? Svar uppskattas särskilt från de som har chassin där nätagget monteras där nere (som Fractal Design R3).

Hur mycket steg temperaturen på andra komponenter (t.ex. grafikkortet och moderkortet)? Var ni tvungna att installera fler chassifläktar?

Framförallt påverkar inte ett bottenmonterat agg tempen i burken särskilt mycket, då agget sköter sin egen kylning & ventilation själv.

Dessutom är Seasonics X serie väldigt effektivt, = liten vämeutveckling som inlägget ovan nämner.