Blacklight Retribution blir gratisspel med DirectX 11

Permalänk
Melding Plague

Blacklight Retribution blir gratisspel med DirectX 11

Utvecklaren Zombie Studios jobbar på en uppföljare till Blacklight: Tango Down, och på schemat står bland annat DX11-grafik.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

tja gratis är gott!

Permalänk
Skrivet av burken_swe@yahoo:

tja gratis är gott!

Instämmer! Gillar man inte spelet så har man ju inte förlorat något, förutom dyrbar tid såklart hehe

Permalänk
Medlem

Skall testas!

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem

Såg inte så illa ut. Men vad är det för sorts spel? FPS?

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Såg inte så illa ut. Men vad är det för sorts spel? FPS?

efter som det står
"Utvecklaren Zombie Studios jobbar på en uppföljare till Blacklight: Tango Down, och på schemat står bland annat DX11-grafik."

så drog man en snabb googling på blacklight å de är ett fps, inte orkat kolla på nå video dock

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Från vad jag hört och sett så är Tango Down rätt bra för vad man betalar. Är det den så kallade "Unreal Engine 3.975" som används?

Permalänk
Medlem

Riktigt najs.
Hoppas att spelet blir lika bra som grafiken ser ut.

Oh hai MW3 och Skyrim y u no do Dx11?

Permalänk
Medlem

Oj jag hade hoppats på lite gameplay, är det ett zombiespel alltså? isf låter det mycket spännande! (får väl googla det sen)

Skrivet av Tobblish:

Riktigt najs.
Oh hai MW3 och Skyrim y u no do Dx11?

Cuz console fags? :'(
Är detta bara till pc eller? Blir lite besviken på dagens spel då jag som pc-fanboy vill spela snygga dx11 pc spel. Blev bara sur på Crysis 2, utan dx11 och man kunde inte ens ändra grafikinställningarna som man ville.. :l
Crysis ett är allafall fortfarande ett mycket kul spel, maxa inställningarna och springa runt i djungeln är <3
hade nog för höga förhoppningar på 2:an.

Tror det blev för mycket crysis snack i mitt inlägg dock, juest mah oppinionz

Permalänk
Medlem
Skrivet av spel565:

Oj jag hade hoppats på lite gameplay, är det ett zombiespel alltså? isf låter det mycket spännande! (får väl googla det sen)

Cuz console fags? :'(
Är detta bara till pc eller? Blir lite besviken på dagens spel då jag som pc-fanboy vill spela snygga dx11 pc spel. Blev bara sur på Crysis 2, utan dx11 och man kunde inte ens ändra grafikinställningarna som man ville.. :l
Crysis ett är allafall fortfarande ett mycket kul spel, maxa inställningarna och springa runt i djungeln är <3
hade nog för höga förhoppningar på 2:an.

Tror det blev för mycket crysis snack i mitt inlägg dock, juest mah oppinionz

http://www.fz.se/spel/blacklight-retribution/pc

"Denna gång endast till Windows och är free-to-play."

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem

Det intressanta här är att det antagligen är det första spelet med UE3 och DX11 (tessellering m.m.).

Permalänk
Medlem

Första spelet var en helt okej shooter, men slutade lira det pga games for windows live, skiten fungerar så jävla dåligt! Så jag hoppas att dem skippar det.

Visa signatur

CPU: 3570K |Minne: 8GB Corsair Vengence|GPU: GTX 650|Chassi: Nano 304|PSU: Corsair 600W M|Kylning: Batterisyra|Mus: MX150|Tangentbord: JP|Platta: Nexus 7(2013)

Permalänk
Medlem
Skrivet av kabex:

http://www.fz.se/spel/blacklight-retribution/pc

"Denna gång endast till Windows och är free-to-play."

Det jag kommenterade var om nya spel som oblivion och crysis inte har dx11 och är mest utformat till consoler. Detta är bara till pc och har dx11, blir säkert trevligt att prova (:

Permalänk
Medlem

http://www.fz.se/filmer/20110606/blacklight-retribution-tease...

tyckte det såg ganska...fult ut. Som ett äldre BF spel Nä men det blir säkert bra.

Gratis är gott!

Visa signatur

Krusidullen är stulen