Xbox 360, kan man byta cd läsare?

Permalänk

Xbox 360, kan man byta cd läsare?

Min Xbox 360 Arcade hittar inte skivan, fast man har i en skiva så står det Open Tray. Kan man byta cd läsare? Om det går måste man ha en speciell "Xbox" cd läsare?

Tack på förhand.

Visa signatur

Bitfenix Merc Alpha | i5 3570K @3,4Ghz | KFA2 GTX570 | Corsair 8GB Vengeance | FSP 700W | 1TB Seagate Barracuda

Permalänk
Medlem

Ja det är speciella läsare, in med den till MS om du har garantin kvar.
Annars kan du försöka dig på det själva eller lämna in någon firma, t ex: http://www.psxcare.com/section.php?xSec=93&xPage=1

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Skrivet av Gelantious:

Ja det är speciella läsare, in med den till MS om du har garantin kvar.
Annars kan du försöka dig på det själva eller lämna in någon firma, t ex: http://www.psxcare.com/section.php?xSec=93&xPage=1

Okej, garantin har utgått har haft Xboxen riktigt länge. Måste jag anpassa köpet av läsare efter mitt styrkort som sitter i? eller är det bara tuta och köra?

Tack

Visa signatur

Bitfenix Merc Alpha | i5 3570K @3,4Ghz | KFA2 GTX570 | Corsair 8GB Vengeance | FSP 700W | 1TB Seagate Barracuda

Permalänk
Skrivet av 123isak123:

Okej, garantin har utgått har haft Xboxen riktigt länge. Måste jag anpassa köpet av läsare efter mitt styrkort som sitter i? eller är det bara tuta och köra?

Tack

Hej, det går inte att bara byta DVD-läsare utan man måste först läsa ut en specifik nyckel ur den gamla läsaren och sedan skriva in denna tillsammans med rätt mjukvara i den nya.

Det finns ett antal olika DVD-läsare i xbox 360 då de har bytt tillverkare/modell under årens lopp, man kan visserligen "spoofa" vilken som så att man lurar konsolen att det är rätt läsare som sitter i men med detta gjort så är den till 99% inte längre användbar på Live eftersom man troligen kommer att bli bannad.

MVH
Henrik @ spelpiraten.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av 123isak123:

Okej, garantin har utgått har haft Xboxen riktigt länge. Måste jag anpassa köpet av läsare efter mitt styrkort som sitter i? eller är det bara tuta och köra?

Tack

Jag skulle rekommendera att du köper en ny 360, de är ju riktigt billiga nu

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Skrivet av Knuckles:

Jag skulle rekommendera att du köper en ny 360, de är ju riktigt billiga nu

Har köpt en ny men delar den med min bror så provar laga den så får jag en egen

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Bitfenix Merc Alpha | i5 3570K @3,4Ghz | KFA2 GTX570 | Corsair 8GB Vengeance | FSP 700W | 1TB Seagate Barracuda

Permalänk
Skrivet av Spelpiraten:

Hej, det går inte att bara byta DVD-läsare utan man måste först läsa ut en specifik nyckel ur den gamla läsaren och sedan skriva in denna tillsammans med rätt mjukvara i den nya.

Det finns ett antal olika DVD-läsare i xbox 360 då de har bytt tillverkare/modell under årens lopp, man kan visserligen "spoofa" vilken som så att man lurar konsolen att det är rätt läsare som sitter i men med detta gjort så är den till 99% inte längre användbar på Live eftersom man troligen kommer att bli bannad.

MVH
Henrik @ spelpiraten.se

Har ju som sagt köpt en ny, men dedär med nyckel lät lite krångligt...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Bitfenix Merc Alpha | i5 3570K @3,4Ghz | KFA2 GTX570 | Corsair 8GB Vengeance | FSP 700W | 1TB Seagate Barracuda