Är Cooler Master's nätagg bra?

Permalänk
Medlem

Är Cooler Master's nätagg bra?

Enkel fråga. Kommentera bara om du antingen äger ett eller om du kan lite om hur nätagg fungerar och vad som gör dom bra.

Permalänk
Hedersmedlem

En del är bra, en del mindre bra. Cooler Master har tyvärr blandat och gett genom åren och man kan därför inte säga generellt att de alltid är bra. Säg en specifik modell så kan du får ett bra svar.

Deras GX-serie är t ex direkt dålig och kan brinna vid kraftig belastning. Däremot är Silent Pro-serien i dess olika varianter betydligt bättre.

Edit: Nu verkar de ha bytt från (usla) Seventeam till Enhance (som även gör delar av Silent pro-serien) även för GX-serien. Det bör innebära att de är bättre, men jag har inte läst något test, så kan ej svara på om det verkligen är fallet. Bytet verkar ha skett alldeles nyligen, så båda varianterna kanske finns ute fortfarande.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

jag har ingen aning heller men jag har ett real power 700w som funkar bra. Men det är inget jag kör 24,7 det är görs med andra burken vx 450w som är ett riktigt bra nätagg

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem