Snabb fråga ang. Fractal Design Arc!

Permalänk

Snabb fråga ang. Fractal Design Arc!

Ska fixa dator åt min kompis, sitter och plockar ut delarna.

Får man in ett:

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=625001

i ett Fractal Design Arc (när man tar bort övre "buren")?
Längden vet jag går in, kortet e runt 29cm och det finns 40cm+ när buren e borta. Det är bredden på kortet som jag e orolig över. Kortet e 2,5 platser brett. Ifall man sätter det i översta PCI-E porten på moderkortet, tar det i i den andra hdd buren då?

Vad jag ser så ska den inte göra det, men vill va säker

Permalänk
SpelClockers

hur lång är kortet och vilket kort är det ?

Visa signatur

Ryzen 5 1600 @ 3,2 Ghz 16 Gb ram b300 prime+ Ssd samsung 250 Gb,Hdd 2x500 Hdd 2x 250 wd Gpu Nevida 1060 6Gb vram Os Windows 10

Permalänk
Medlem

Jag tror att du ganska garanterat får in det i lådan. Sitter på ett Arc här själv och det är mycket plats när buren är borta, även på kortbredden.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D Mobo: Gigabyte x570 UD SSD: PNY CS3030 M.2 NVMe 1TB, Samsung SSD EVO Basic 840 250GB Minne: Corsair Vengeance LPX Black 32GB (2x16GB) @ 3600MHz CPU Kylare: Noctua NH-D15S Chromax.Black Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4070 Ti 12 GB Gaming OC Nätagg: ASUS TUF Gaming 850w Chassi: Fractal Design North Svart/Glas Hörlurar: Philips Fidelio X3 DAC: Aune X1s Silver

Permalänk
Skrivet av Satakarnak:

hur lång är kortet och vilket kort är det ?

Länk? Aja Asus GTX 570 DCII

Skrivet av monster08:

Jag tror att du ganska garanterat får in det i lådan. Sitter på ett Arc här själv och det är mycket plats när buren är borta, även på kortbredden.

Ja jo såg så ut Vilket kort har du?

EDIT: DCIIan ska tydligen vara 12,7cm brett enligt Asus

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyb3rH4Xter:

Länk? Aja Asus GTX 570 DCII

Ja jo såg så ut Vilket kort har du?

EDIT: DCIIan ska tydligen vara 12,7cm brett enligt Asus

Neee 12.7 cm högt är måttet, bredden på DCII är jag inte säker på. Mitt kort är 4.2cm bred ett Msi gtx 570 twin frozr III.

Blir smått osäker men tror inte att det ska vara några egentliga problem att få plats med det. Man får väldigt mycket extra plats om man tar bort hårddiskburen.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D Mobo: Gigabyte x570 UD SSD: PNY CS3030 M.2 NVMe 1TB, Samsung SSD EVO Basic 840 250GB Minne: Corsair Vengeance LPX Black 32GB (2x16GB) @ 3600MHz CPU Kylare: Noctua NH-D15S Chromax.Black Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4070 Ti 12 GB Gaming OC Nätagg: ASUS TUF Gaming 850w Chassi: Fractal Design North Svart/Glas Hörlurar: Philips Fidelio X3 DAC: Aune X1s Silver

Permalänk
Medlem

borde gå bra

Visa signatur

¯\_(ツ)_/¯