RAID 1 med en hårddisk med en systempartion på?

Permalänk

RAID 1 med en hårddisk med en systempartion på?

Hallå, installerade windows nyligen och på något sätt så skapade windows en 100mb partion på en av hårddiskarna jag skulle köra i RAID 1. Men om man ska köra dom i RAID 1 har jag hört att all data på hårddiskarna rensas, vilket innebär att system partionen rensas? Eller rensar den bara partionen som man valt och inte HELA hårddisken?

Eller går det att flytta den där 100mb partionen över till C: som jag trodde den skulle göra från början?

Tack

Permalänk
Medlem

För att undvika problem börja om med enbart C-disken inkopplad.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Skrivet av Hardware guy:

För att undvika problem börja om med enbart C-disken inkopplad.

Yep... har man iaf lärt sig nåt idag då:D Formaterade allt i installerar nu i skrivandes stund windows med bara c ikopplad

Permalänk
Skrivet av Selulance:

Yep... har man iaf lärt sig nåt idag då:D Formaterade allt i installerar nu i skrivandes stund windows med bara c ikopplad

... och då gjorde den ingen 100mb partion. WTF

Permalänk

Självklart går det inte att göra en RAID 1 volym direkt i Win 7 home....... Vet nån nåt program man kan göra detta med?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Selulance:

Vet nån nåt program man kan göra detta med?

Ditt moderkorts BIOS?

Permalänk
Skrivet av eXale:

Ditt moderkorts BIOS?

Mjo, håller på med det nu, verkar drygt som helvete iaf, verkar som att moderkortet gör "operativsystemet redo för RAID" är det enda man kan göra vilket verkar sjukt, håller på checkar..

Permalänk
Medlem

Helsnurrig tråd.

Du skall köra RAID på chipsetet, aktivera detta i BIOS, därefter går du in i chipsetBIOS och konfar dina diskar för RAID1, sen ere ba å installera Win. Läs oxå manulen.