Permalänk
Medlem

Nintendokontroll till datorn? Hur?

Jag har nintendokontroller som jag skulle vilja modifiera till usbkontakter som fungerar i datorn. Hur går man till väga?

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B450-F GAMING | AMD Ryzen5 2600X | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse | Corsair Vengeance LPX 16 GB DDR4 @ 3000 MHz | Samsung 970 EVO PLUS 500GB | EVGA 650W | Phanteks Eclipse P400 Tempered Glass

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

http://www.raphnet.net/electronique/4nes4snes/index_en.php
Jag har nyss byggt in en av dessa i en NES FOURSCORE. Den hittas i windows samt linux men jag har inte lyckats få till allt i linux än så jag kan spela...

Denna ska dock funka till både nes och snes genom plug and play. Han har även guider för att göra en adapter som klarar andra typer av kontroller också. Tror även att det finns dom som kör via en vanlig serie eller parallell port men eftersom det inte är så vanligt på datorer längre är det nog lika bra att göra en som passar till usb direkt. Annars kan du köpa en adapter på tradera eller liknande om du inte har utrustning för att bygga egen.