Vem tittar på SAW-filmerna?

Permalänk

Vem tittar på SAW-filmerna?

Ja, titeln förklarar väl det mesta, Jag förstår inte varför folk tycker om de filmerna, då de bara är äckliga imo. Kan nån inbiten förklara tjusningen med dem?

Permalänk
Medlem

Är väll just därför man tittar på dem, för att de är äckliga och läskiga. Inget dirket en familj skulle se på men kanske ett gäng ungdomar etc.

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem

Jag brukade älska saw-filmerna, men ju äldre jag blev desto mindre gillade jag att se på sånt skit.

Jag gillade helt enkelt tortyren, och utmaningarna dom fick ställas mot.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag tycker saw-filmerna är bra, även om de två första är bäst och de senare blir sämre. Varför jag gillar saw? Jag gillar splatter och gore. Själva iden är tuff, hade inte sett något liknande innan. Så är jag nog kär i amanda. Dessutom är det trevligt att hollywood gjort något annorlunda.

lite konstig fråga tycker jag dock, jag menar, man ser inte trådar i stil med 'Vem gillar hugh grant-filmer egentligen? Kan väl inte vara någon som gillar sånt'.

tycker det är rätt skönt att folk har olika smak, världen skulle vara allt bra enformig och tråkig annars.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

Tyckte att ettan och tvåan var bäst, sen som ovan så gick det bara utför :/
Själva handlingen tycker jag är mycket mer än bara tortyr och blablabla.. Älskar också hur alla filmer hänger ihop osv.
Dock gillar jag inte skräck överhuvudtaget, men gillade dem ändå.. Finns värre filmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Träpuben:

Tyckte att ettan och tvåan var bäst, sen som ovan så gick det bara utför :/
Själva handlingen tycker jag är mycket mer än bara tortyr och blablabla.. Älskar också hur alla filmer hänger ihop osv.
Dock gillar jag inte skräck överhuvudtaget, men gillade dem ändå.. Finns värre filmer

Första filmen älskar jag. Andra är väl så där. Resten av "serien" har jag inte ens brytt mig om att kolla på.
Tycker det hade räckt gott och väl med första, och ev andra filmen.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

Har sett fyra av dem, ettan och tvåan kan jag nog se igen någon gång men resten skippar jag gärna.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av liv&helvete:

Första filmen älskar jag. Andra är väl så där. Resten av "serien" har jag inte ens brytt mig om att kolla på.
Tycker det hade räckt gott och väl med första, och ev andra filmen.

Håller med, tittade mest bara för att jag fastnade för handlingen, inte själva 'fällorna' osv. Dock tycker jag du ska se den senaste, riktigt messed up slut säger jag bara!

Permalänk
Medlem

Håller med Träpuben (m.fl.) här ... Fällorna fascinerar mig föga i sig, däremot har de knutit ihop handlingen på ett, för genren, bra sätt.

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 64 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk
Medlem

har bara tittat på 1 och 2an och några minuter av resten. Började bara handla om att hitta det värsta sättet att ta fram blod ur folk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Träpuben:

Håller med, tittade mest bara för att jag fastnade för handlingen, inte själva 'fällorna' osv. Dock tycker jag du ska se den senaste, riktigt messed up slut säger jag bara!

Vilken av filmerna är det, Fyran eller femman ? Hur många filmer finns det förresten av SAW ?

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av liv&helvete:

Vilken av filmerna är det, Fyran eller femman ? Hur många filmer finns det förresten av SAW ?

Finns sju stycken! Sista (Saw 3D) då så knyts alla föregående filmer ihop (Dock finns det en reservation för fler filmer)!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Träpuben:

Finns sju stycken! Sista (Saw 3D) då så knyts alla föregående filmer ihop (Dock finns det en reservation för fler filmer)!

Med risken att det kommer att bli samma fenomen som det här med "Fredag den 13:e" filmerna.
Saken är väl den att så länge som det finns intresse och pengar bakom det hela, så kommer det ju att komma efterföljning efter efterföljning.

Hur dåligt dom än är.

Nu har jag inte sett dom andra fem filmerna, men jag tycker nog att man gott kunde ha gett upp efter första filmen. Den var så pass bra, så det fanns ingen direkt orsak enligt mig att göra en fortsättning på den.

Lite som att man skulle göra en efterföljare till "Närkontakt av tredje graden". Peppar,peppar..

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem

För mig som inte sett någon utav dom alls är det första och andra jag ska kolla på? Har tänkt kolla i några år nu men har alltid missat när dom rullat på tvn tex så jag får ta mig i kragen.
Är ingen skräckfilms tittare i grunden men ibland får jag infall och kollar på en del rullar

Permalänk
Medlem
Skrivet av fesen:

För mig som inte sett någon utav dom alls är det första och andra jag ska kolla på? Har tänkt kolla i några år nu men har alltid missat när dom rullat på tvn tex så jag får ta mig i kragen.
Är ingen skräckfilms tittare i grunden men ibland får jag infall och kollar på en del rullar

Du ska definitivt se första och ev andra filmen. Sen kan du ju om du känner för det, se dom andra fem filmerna bara för saken skull. Men se första filmen, och se sen vad du tyckte om den.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av liv&helvete:

Du ska definitivt se första och ev andra filmen. Sen kan du ju om du känner för det, se dom andra fem filmerna bara för saken skull. Men se första filmen, och se sen vad du tyckte om den.

Jag gillar mindfuck filmer men jag gillar inte riktigt gore, aja får se ettan sen får vi se om det blir fler eller om jag går vidare till något annat

Permalänk
Medlem

Har bara sett ettan och den tyckte jag om, riktigt bra film. Men det blir lite för mycket gore för min del så jag har inte orkat / velat se dom andra.

Visa signatur

Jag tillverkar Elektronisk Background Music på bjokib dot com... Kanske passar något ditt projekt? Det är "gratis" :)

Permalänk
Medlem

saw är helt okej filmer..men läskiga? neh..skrämmande? neeh.. mer av facinerande hur nån kan sitta o hitta på såna störda saker bara lite humor oxå :P...

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

1:an och 2:an är ju bra, men resten är ganska så kassa. Kolla mest på resten för att se hur kasst de lyckas sätta ihop storyn. Snart lever väl Jigsaw upp igen. De borde slutat efter 3:an. Nu är ju storyn hur kass som helst. I 1:an och tvåan var det lite spännande iallafall.

Permalänk
Medlem

Har sett 2-3 st kanske, men det är bara första filmen som jag sitter kvar i minnet. Den hade ett coolt upplägg, lite som både Phonebooth och 127 Hours.

Visa signatur

How strange it is, to see a life that slips away. How strange it is, in darkness blood is black, not red - King Diamond - Emerencia
Antec P183 | Intel Core i7 4790K@4.0GHz | Asus Maximus VII Hero | 16 GB Corsair Vengeance | Gigabyte GeForce GTX470 SOC | Windows 10 Pro x64

Permalänk

har sett första filmen och tyckte inte de va nått att hänga i julgranen direkt... fattade aldrig handlingen i den kändes som en film som snarare gick ut på att få så möe blod som möjligt på väggarna...

men då kan ja lika gärna gå ut å jaga höns me yxa i hönshuset känns det som...

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Avstängd

Jag, har alla på DVD och alla på BD.

grymt sköna filmer som visar människans desperation

Permalänk

Är de inte rätt mycket riktade till pubertala tonårspojkar? Min erfarenhet som gammal videouthyrare säger iaf att skräckfilm till 90% hyrdes av pojkar runt 15-16 år (och homosexuell män i sina mid-twenties, go figure?).

Annars finns väl rätt etablerade teorier om varför många uppskattar eller har ett behov av att bli äcklade, skrämda, et c under trygga förhållanden.

Visa signatur

Lee Adama is a bitch!

Permalänk
Medlem

Såg SAW 3D häromdagen, fan vad brutal den blev mot slutet.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.