Permalänk
Medlem

Långa riser-kablar för PCIe x16?

Jag behöver eventuellt en riser-kabel för PCIe x16 till ett framtida moddningsprojekt. Den behöver dock vara ganska lång, och det längsta jag hittat hittills (11 cm, länk) räcker nog inte till. Därför undrar jag: finns det längre att få tag på?

Visa signatur

Mvh Johan

Permalänk
Inaktiv

Maila butiken och fråga, mindre återförsäljare kan vara flexibla och ordna fram specialartiklar för en slant extra. Annars borde det väl gå att seriekoppla ett gäng förlängare? Jag är också ute efter en liknande lösning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon13728:

Maila butiken och fråga, mindre återförsäljare kan vara flexibla och ordna fram specialartiklar för en slant extra. Annars borde det väl gå att seriekoppla ett gäng förlängare? Jag är också ute efter en liknande lösning.

Bra idé, gjort. Seriekoppling funkar ju, men då får man en ful skarv i mitten. (Det var du som gav mig idén till detta, och jag tror att vi har samma lösning i åtanke. )

Visa signatur

Mvh Johan

Permalänk
Medlem

150mm: http://cgi.ebay.com/PCI-E-Express-16X-Riser-Card-Extender-Ext...
Fortfarande för kort? Klipp och löd

Visa signatur

Intel i7 3770K@4,5GHz | EK-Supremacy | ASUS P8Z68-V| Samsung 30nm 1600 CL11@1866 CL9 4x4GB | Geforce GTX780 Ti | EK-FC Titan Plexi | Enermax Platimax 1500W | Ubuntu 20.04 & Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rba:

Hehe, för 35 kr känns det dumt att inte skaffa en även om den skulle vara lite för kort.

Visa signatur

Mvh Johan

Permalänk
Medlem

Ha i åtanke att bandbredden på PCI-e är väldigt hög, och behöver därav väldigt bra signalstyrka för att lira som det ska. Vid hemlödning/skarvning kan signal utebli.

Bara en liten "heads upp"

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deathdancer:

Ha i åtanke att bandbredden på PCI-e är väldigt hög, och behöver därav väldigt bra signalstyrka för att lira som det ska. Vid hemlödning/skarvning kan signal utebli.

Bara en liten "heads upp"

Jo precis, tack för påminnelsen. Ytterligare en anledning att inte seriekoppla med andra ord.
Fick svar från LinITX och de säger att de kommer få in riser-kablar på 20 och 30 cm snart, så det är väl bara att vänta och se. Jag behöver den inte än på ett par månader i vilket fall.

Visa signatur

Mvh Johan

Permalänk

Tänk på att det förmodligen inte är PCIe 2.0 risers.

Visa signatur

The cake is a pie.