Program så man kan se hur varm CPU och GPU är under tiden man spelar?

Permalänk

Program så man kan se hur varm CPU och GPU är under tiden man spelar?

Hej!

Söker ett program som man kan se hur varm tex processorn och grafikkortet är under tiden man spelar, Och utan gå ut spelet?

Tex att det står i högra hörnet CPU: 45C
GPU: 67C

Ja ni fattar vad jag menar?

Mvh

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Medlem

CPUID HWMonitor

Permalänk
Skrivet av henke94:

CPUID HWMonitor

Det har jag redan, asso vill se hur varm tex grafikkortet är under tiden när jag spelar, som tex en ruta där mans er, eller kan man det med HWMonitor? Isf hur?

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Medlem

Tror HWMonitor kan spara värden så du kan titta på dem i efterhand. MSI Afterburner kan monitora fps, Vcore, temp m.m. för grafikkortet i ena hörnet, eller vart du ställer in, likt fraps. Den kan även klocka, ställa in fläktkurva och spara screens/videos, dock bara för grafikkortet.

Visa signatur

An expert is one who knows more and more about less and less until he knows everything about nothing.

Permalänk
Skrivet av kriggus:

Tror HWMonitor kan spara värden så du kan titta på dem i efterhand. MSI Afterburner kan monitora fps, Vcore, temp m.m. för grafikkortet i ena hörnet, eller vart du ställer in, likt fraps. Den kan även klocka, ställa in fläktkurva och spara screens/videos, dock bara för grafikkortet.

Tack för svar!

Ja vet redan att med HWmonitor sparar temps.

Okej, vart ställer man in det med MSI Afterburner?

mvh

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Medlem
Skrivet av filipcombat:

Tack för svar!

Ja vet redan att med HWmonitor sparar temps.

Okej, vart ställer man in det med MSI Afterburner?

mvh

Hehe, tog mig också ett tag(evighet) innan jag listade ut hur Afterburner fungerar ^^. Ett grymt program insaget i ett totalt hemskt användargränssnitt

I settings finns det en flik som heter Monitoring, där finns en lista med massor av information som man kan välja om Afterburner ska monitora eller inte, där kan man även ställa en check box "Show in OSD". OSD är "On Screen Display" vilket är texten som kommer visas i hörnet när du kör 3d spel m.m. Kryssa i den rutan för det du vill ha. Detta kommer göra att en extra process måste köras, nämligen "MSI on-screen display server", denna lägger sig också i flätet nere i höger. I denna kan du ställa in textfärg, storlek m.m.

Visa signatur

An expert is one who knows more and more about less and less until he knows everything about nothing.

Permalänk
Medlem

MSI On-screen display funkar dock inte om du spelar i normal helskärm (inte för mig iaf) så du måste spela i Windowmode fullscreen.
Kanske finns nån inställning för det men jag hittade den iaf inte

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.