Permalänk
Medlem

Urban Exploration?

Någon som sysslar med denna hobby?
Tips på ställen man kan besöka?
Bilder?

Skulle vara kul att få veta mer om detta

Visa signatur

"If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jooltz:

Någon som sysslar med denna hobby?
Tips på ställen man kan besöka?
Bilder?

Skulle vara kul att få veta mer om detta

Forumet på FB har ju en hel del bilder och trevligt

Tycker det är riktigt spännande att se bilder men jag har inte guts för att krypa ner i svarta hålor och liknande

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av MasteraCe:

Forumet på FB har ju en hel del bilder och trevligt

Tycker det är riktigt spännande att se bilder men jag har inte guts för att krypa ner i svarta hålor och liknande

Jo, allt finns ju där.

Har själv bara vart i den övergivna fabriken i Mölndal, men skulle vilja utforska nya ställen

Visa signatur

"If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat"

Permalänk

http://www.jornmark.se/places_intro.aspx?placeid=51&lang= Den här sidan kan du kika runt på

Lite roligt att han tagit med Fåglavik, byn där jag växte upp. Det gamla glasbruket han fotat var min och kompisarnas lekplats när vi var små.. Är jag som ritat på hissdörren på en av fotona till exempel Sorgligt nog rev dem glasbruket för något år sedan.

Fan vad man fick lust att dra ut på urban exploration nu då..

Permalänk
Avstängd

Jag behöver en ny hobby, men jag är för gammal för UE UE forumet på FB är väldigt bra.

fö så fins det hur många bra platser som helst i GBG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Romuhousu:

http://www.jornmark.se/places_intro.aspx?placeid=51&lang= Den här sidan kan du kika runt på

Lite roligt att han tagit med Fåglavik, byn där jag växte upp. Det gamla glasbruket han fotat var min och kompisarnas lekplats när vi var små.. Är jag som ritat på hissdörren på en av fotona till exempel Sorgligt nog rev dem glasbruket för något år sedan.

Fan vad man fick lust att dra ut på urban exploration nu då..

Jo, hemsidan var skitbra!

Jag skullle hemskt gärna vilja besöka ställen som inte hunnit bli nedklottrade som Papyrus tillexempel.
Kanske en gammal skola eller mentalsjukhuset i Sidsjön.

Visa signatur

"If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat"

Permalänk

Klotter är tråkigt.

Synd att folk förstör. Man ska bara titta. Se men inte röra. Dagens ungdomar har ju verkligen inte fått lära sig det snyft.

Jag hänger gärna med på lite UE om det finns folk i närheten. dock finns det nog inte så mycket att glo här på i skogarna längre

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Klotter är tråkigt.

Synd att folk förstör. Man ska bara titta. Se men inte röra. Dagens ungdomar har ju verkligen inte fått lära sig det snyft.

Jag hänger gärna med på lite UE om det finns folk i närheten. dock finns det nog inte så mycket att glo här på i skogarna längre

Vart bor du då?

Visa signatur

"If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat"

Permalänk
Skrivet av Jooltz:

Vart bor du då?

Tråkigt nog innåt landet ca 2 timmars bilfärd från Götet

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

asbest kanske inte är så kul i samband med urban exploration

Visa signatur

i5 3570K 3,4GHz | Noctua NH-C12P SE14 | Cooler Master HAF XB EVO | Asus MAXIMUS V GENE | G.Skill 8GB 1600Mhz Ripjaws X | FD Newton R2, 800W 80+ Modulär | MSI Radeon R9 280X 3GB | Samsung SSD 830 256 GB | www.muforce.se - Quake Live clan

Permalänk
Medlem

asbest är överskattat, vet många som jobbat med det utan att ta skada

Nä men om man inte är rökare och står o petar in det i näsan eller munnen så är det inte så farligt.. de som dog av det jobbade väl också med det, och var ofta rökare, har jag hört..

Finns gamla vattenledningar av asbest, skall inte vara någon hälsofara om man får i sig lite i matsmältningen

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk

Lite skit rensar magen ^^

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karaff:

asbest är överskattat, vet många som jobbat med det utan att ta skada

Nä men om man inte är rökare och står o petar in det i näsan eller munnen så är det inte så farligt.. de som dog av det jobbade väl också med det, och var ofta rökare, har jag hört..

Finns gamla vattenledningar av asbest, skall inte vara någon hälsofara om man får i sig lite i matsmältningen

Nej så länge du får asbest i mat/vatten ska det väl inte vara någon fara.. är väl bara när man andas in det som det är farligt?

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Skrivet av MasteraCe:

Nej så länge du får asbest i mat/vatten ska det väl inte vara någon fara.. är väl bara när man andas in det som det är farligt?

Det sätter väl sig i lungorna om jag inte har fel? Så att få det genom maten bör inte vara skadligt om det inte är större mängder. typ är ju inte farligt med strålning i väldigt små doser

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Asbest strimlar väl och skadar dna i cellerna det kommer åt och kan på så vis trigga cancertillväxt, aight?

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jooltz:

Jo, allt finns ju där.

Har själv bara vart i den övergivna fabriken i Mölndal, men skulle vilja utforska nya ställen

Du nämner Mölndal så antar att du är aktiv i Göteborgsområdet.
Vill du utforska lite gångar och tunnelsystem finns det en uppsjö nedgångar, dessa va senast jag kollade olåsta alternativt redan uppbrutna:

(Lånat från FB)

Kan som alla andra tipsa om Flashback för detta ändamålet!

Visa signatur

Desktop: Corsair Carbide 400C | 3770K@4.4GHz | RX 6700 XT | 32GB DDR3 | RM750X | P8Z77-V Deluxe | 860 EVO 1TB
HTPC/Server: FD Array R2 | Intel i5-650 | Zotac 1156 mini-ITX H55 | 8GB DDR3 | 5st WD RED 3TB RAID 5

Permalänk
Medlem

Och med sådana strålande förslag så ser man snart objekten igensvetsade..

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.