Permalänk
Korsordsguru

SweClockers-korsord

Hej! Jag har satt ihop ett korsord som är SweC/IT-relaterat som jag tänkte dela med mig av till er som kanske behöver ha något att göra i hängmattan. De blåa rutorna är relaterade till bilden. Facit finns nu nedan i spoiler-rutan. Lycka till.

Edit: Hade missat att rita ut en linje som jag fixade till.

Facit:

Dold text
Lade till facit
Visa signatur
Permalänk

Haha, riktigt bra initiativ. ^^ Vart la jag nu en penna...

Visa signatur

Hej, hur mår du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eadcruzher:

Haha, riktigt bra initiativ. ^^ Vart la jag nu en penna...

Paint. Skrivaren använder man så sällan att det inte är värt att ha en.

Permalänk
Skrivet av krafs:

Paint. Skrivaren använder man så sällan att det inte är värt att ha en.

Korsord i paint? Vad i hela... ? Korsord är inget man gör på 5sekunder, man ska ta sig en penna och sätta sig i soffan alternativt dasset.

Visa signatur

Hej, hur mår du?

Permalänk

Coolt
Inget stort fan av korsord men detta ska nog printas!
Bra initiativ!

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk
Medlem

även när de handlar om ett ämna jag kan nått om suger jag på korsord har jag märkt o.O

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Blir att printa och lösa när det blir en dag på stranden!:D

Permalänk
Medlem


Ska lösas ikväll

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaLys:

Hej! Jag har satt ihop ett korsord som är SweC/IT-relaterat som jag tänkte dela med mig av till er som kanske behöver ha något att göra i hängmattan. De blåa rutorna är relaterade till bilden. Jag lägger upp facit om några dagar. Lycka till.

http://i.imgur.com/H0QlP.jpg

Verkligen något du borde fortsätta med, kanske i samband med varje fredagspanel!

Permalänk

Blir att leta upp kabeln till printern genast! Blir perfekt att somna till detta ikväll

Visa signatur

Acer Aspire E1-572-6497 | i5-4200U | Intel HD 4400 | W10 | Steelseries Rival

Permalänk
Medlem

Härligt
Om den ska lösas så blir det i paint.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: i5 4670K
GPU: ASUS GTX 770 DirectCU II
RAM: 8 GB 1600Mhz
MOBO: MSI Z87-G45

Permalänk
Avstängd
Skrivet av krafs:

Paint. Skrivaren använder man så sällan att det inte är värt att ha en.

trevligt med ett korsord, ser ut som emil? använder munskölj på bilden

använder min flitigt. skriva ut packsedlar osv

Permalänk
Medlem

Härligt, korsord är dock inte min grej då jag inte har hjärna till det

Permalänk
Medlem

Faaaan, nu har jag ju tusch på skärmen igen!

Visa signatur

/gnab
Säkert snabbare processor, mer minne och mer disk än du har :P

Permalänk
Medlem

Löst det till stor del, men det är några som inte ens google kan hjälpa mig med!

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk

Gah, man behöver ju en skrivare typ varannat år. Nu är det ett sånt läge igen, jobbigt.

Visa signatur

Citera gärna för svar.

Permalänk
Korsordsguru

Kul att ni gillar. Hade missat en linje på första bilden som jag lade ut. "HS I LUND" ska bara vara tre bokstäver, sen stopp! Uppdaterade bilden nu.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av DaLys:

Kul att ni gillar. Hade missat en linje på första bilden som jag lade ut. "HS I LUND" ska bara vara tre bokstäver, sen stopp! Uppdaterade bilden nu.

Jo, jag märkte det jag också. Var lite brydd faktiskt

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Geeks
SweClockers

Klurigt värre!

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Permalänk
Medlem

Tufft! Bra jobbat. Sitter och klurar för fullt

Visa signatur

AMD FX 9590 Kyls med vatten || ASUS Formula Z || Corsair 32 GB 2400MHz Vengence Pro || Samsung 840 pro || 2xIntel x25-M G2 SSD raid 0 || AMD Asus 290 || Fractal Design Newton R2 1000W || Corsair 540 air ||

Permalänk
Medlem

Mycket bra initiativ!
Blir faktiskt en paus för datorn när det är soligt ute bara för detta!

Keep em coming om du tycker det är roligt

Permalänk
Avstängd

Haha fint, ska se om jag kan skriva ut detta!

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Roligt som tusan!

Efter mycket klurande lyckades jag få ihop det (tror jag ), gissade på vissa. Vore kul att se facit :)!

Tack för en rolig kvällsstund!

Edit: såg att du skrev att du skulle lägga upp facit om några dagar, kanske är dumt att slänga upp mitt här då :).

Permalänk

Ok, löst i princip allt utan sökmotorers hjälp Ska se vad google kan göra för slutklämmen

Edit: Amagaaad spännande, jag vill ha nyckeln nuuu!

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

kungligt! skall lösas med nöje

Visa signatur

Main rig: Z790-P / i5-13600K / 64GB RAM / RX 7900 XT / 42" LG C2

Permalänk
Medlem

Alltså det här med skrivare är ju kul. Nästan ingen har en och jag som faktiskt råkar ha en sitter med patroner som har torkat ihop för att den har används så lite. Patronerna som sitter i är de som följde med när jag köpte den för nästan 2 år sen.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk

Wunderbar! Nattunderhållning!

Visa signatur

Avatarkreds till: http://imgur.com/HOxIL
Alakai säger: Ryssen skrattar. Norrland hembränner på uppdrag av regeringen. Sälar dör i blyförgiftning, fulla och glada. Förvirringen är total. Kungen är nöjd.

Permalänk

Roligt.. Surt att man inte har någon som man kan lösa det tillsammans med bara..

Nytt korsord varje vecka nu då?

Roligt med din titel

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Riktigt roligt initiativ, påbörjade precis gnugga geniknölarna så får vi se om det går lösa