(Youtube) NCIXcom och LinusTechTips Hackade!

Permalänk
Medlem

(Youtube) NCIXcom och LinusTechTips Hackade!

En hackare som kalla sig "XxxV1r0J4NxxX" har hackat Linus Sebastians kanal på youtube! Hans egna sida värkar också vara utsatt. http://www.linustechtips.com/

Hackaren säger att man kan ladda ner pass till kanalen genom att följa en länk i informationen.

Riktigt tråkigt enligt mig. Linus har runt 60k subs och alla videosar är nedtagna. Hur tror ni det här påverkar företaget han jobbar åt?

EDIT: LinusCatTips Överlevde. Har subbat den nu i hopp om att han håller oss uppdaterade.

Permalänk
Medlem

Tänkte precis göra en tråd om det här. Tråkigt när sånt här händer, men tror inte att det kommer påverka Ncix särskilt mycket faktiskt. De är nog tillräckligt etablerade för att klara sig utan youtube en stund. Tycker lite synd om Linus dock, måste bli ett jävla jobb att få ordning på allt igen.

Visa signatur

2500k @ 4.6GHz atm | Noctua NH-D14 | Asus MIVE | 8GB G.Skill Ripjaws X @ 1866MHz | 2x Asus HD 6970 DirectCU II @ 920/5500 | Corsair AX850w | Corsair F60 + 1Tb Spinpoint | Corsair 650D | 2x BenQ 22" | Filco Majestouch Ninja Tenkeyless MX Red | Razer Deathadder Respawn, Qpad CT Swec edition | Astro A40 + Mixamp

Permalänk
Medlem

Hoppas han har backup på alla videos.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Vid lite vidare läsning så hittar jag flera videos på folk som har blivit hackade. Han tvingar folk på youtube att antingen betala pengar eller göra en video med pinsamma saker om sig själv för att få tillbaka sin kanal.,

Helt jävlal sjuk den där hackern är..

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Och han är vem?

En något okänd hackare av vad jag har förstått.