Permalänk

Is till drinkar göteborg

Hej är på jakt efter något ställe där man kan köpa is som är av rent vatten och inte gjort för att kyla fisk (kanske funkar det med?)
Hur som helst, berätta varrt ni vänder er när ni skall ha tag i en större mängd is, 50kg eller mer och vad ni fick pröjsa osv.
Mvh contrista

Permalänk
Medlem

Närmaste McDonald's brukar vara en vinnare. Ring i god tid bara så att de inte riskerar att ställa sig utan egen is för då är det du som får stå utan. Kom ihåg att de inte har rätt att ta betalt för det sålänge det inte finns explicit anslaget att de säljer. Dock brukar de kräva en slant till Ronald McDonald barnfond för besväret. Mellan 20 och 50 spänn säcken brukar jag få pynta; ett fullt överkomligt pris.

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 64 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk
Medlem

vi köpte av fiskhandlarn utanför det lokala ica tror vi fick 25kg för 40kr elr nåt.

man får ju dock inte ha den i drinkar men är det för kyl syfte som vi hade så funkar den utmärkt

Permalänk

att få tag i is till att enbart kyla är nog inget problem, men det är just det där med att den skall vara ren nog för att kunna konsumeras är lite kruxigt har jag märkt, va inne på McD i åby och kolla läget, dom va inte sammarbetsvilliga =P kom dock oanmäld.

En teori är att dom där is maskinerna som kunderna själva skall ta is ifrån inte orkar trycka utt tillräkligt med is för att fylla en back/säck i ett svep, kan detta stämma?

Permalänk

Såg att man kunde köpa is på city gross. I 5-10kg påsar, men köp flera st så löser dig sig.

Permalänk

låter bra, du har inte koll på pris?

Permalänk
Medlem

Jag tror Ica Maxi i Mölndal har också, en jobbarkompis köpte is där i våras. Dock hade de bara "små påsar" och de kostade 30kr styck.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk

haloj bebben, vi e ju typ grannar =P känns ju inte så värt med små påsar för 30 kr st om man skall ha en del...

Permalänk
Skrivet av Contrista:

låter bra, du har inte koll på pris?

Tyvärr, ingen aning om vad det kostade.

Permalänk
Medlem

ring en nattklubb och fråga:) där får alltid jag is ifrån

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Contrista:

En teori är att dom där is maskinerna som kunderna själva skall ta is ifrån inte orkar trycka utt tillräkligt med is för att fylla en back/säck i ett svep, kan detta stämma?

Beror självklart på modell hur mycket de orkar pressa ut, men fungerar de som de ska (vilket är långt ifrån alltid) så stämmer din teori inte för två ruttna öre.
De modeller av ismaskiner jag varit i kontakt med har legat på mellan 1 och 1½ kubikmeter stor reservoar. Tiden det tagit att fylla den har legat på mellan 3 och 6 timmar om jag inte missminner mig helt. Vad du har råkat ut för kan bero på många olika saker:
1) Det är sommar, då uppstår två fenomen:
a) Isåtgången ökar rejält
b) Maskinerna orkar inte med värmen
Båda dessa medför minskad tillgänglighet av förklarliga skäl.
2) Någon annan hade samma idé och var snabbare än dig vilket tog bort den reserv som kunde avvaras.
3) Personalen hade inte tid. Därav att man hör av sig i tid, gärna tidigt på morgonen eller dagen innan. Du ber om en service som de inte behöver uppfylla, då får du räkna med att det blir lågprioritet på det, särskilt om du inte hör av dig innan.
4) Maskinskrället var trasigt.

Sedan finns det förstås fler möjligheter, men de är betydligt mindre sannolika än ovanstående.

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 64 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk

ica hämtar jag på

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)