Windows 7 OEM, ny-installation?

Permalänk
Medlem

Windows 7 OEM, ny-installation?

Hejsan. Jag har nyligen köpt en ny gaming-laptop från Asus.
Saken är den att det är så mycket skit med i den ordinarie installationen, att jag skulle vilja formatera om datorn.

Saken är då, man får inga skivor med nu för tiden. Visst kan man installera ett crackat windows om man tycker det är kul, men ingick ju windows 7 med datorn, så känns himla onödigt.

Frågan är då, hur går jag till väga för att installera windows 7 OEM, med min nyckel?(som finns på undersidan av min bärbara).

Om det nu är så enkelt att jag bara laddar ned windows och använder mig av min nyckel, så har jag en följdfråga.

Jag har en hybrid-ssd hårdisk i min bärbara, dvs att det är 4gb av den som är ssd, som är till för att speeda upp uppstarten.
Frågan är då, hur ser jag till att jag får detta att fungera på rätt sätt? Så att dessa 4gb faktiskt används till detta?

Hoppas någon kan hjälpa.!

Mvh
Avraker

Permalänk

Är väll endast recovery-skivorna du kan göra en ominstallation med, men då får du med all skit igen. Är väll inte så svårt att avinstallera de du inte vill ha kvar heller, eller dra ner ccleaner och bocka ur alla skitprogram som startar upp..

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av AntiSmidig:

Är väll endast recovery-skivorna du kan göra en ominstallation med, men då får du med all skit igen. Är väll inte så svårt att avinstallera de du inte vill ha kvar heller, eller dra ner ccleaner och bocka ur alla skitprogram som startar upp..

Håller med dig fullt ut:)¨

TS: Om du vill ominstallera såvisst gör det. Låna en skiva, kopiera din nuvarande oemslp aktivering, ominstallera (läs min guide om du vill det), aktivera igen.

Permalänk
Medlem

Tack så mycket för svaren^^

Tack en massa för länken i din guide, till hur man gör backup på min aktivering^^

Fråga bara, Visst måste jag ordna en "ren" installation, dvs. en installation som inte är för-aktiverad?

Sedan, visste du/ni något om hur man installerar på en SSD-hybrid?

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Avraker:

Tack så mycket för svaren^^

Tack en massa för länken i din guide, till hur man gör backup på min aktivering^^

Fråga bara, Visst måste jag ordna en "ren" installation, dvs. en installation som inte är för-aktiverad?

Sedan, visste du/ni något om hur man installerar på en SSD-hybrid?

Det vet jag inte.

En föraktiverad version är då ingen genuin version så de leker vi inte med här.

Permalänk
Medlem

Nej jag vet det^^