Permalänk
Medlem

Kabelordning

Hej jag håller nu på att sleeva lite kablar, jag undrar om de måste sitta där de satt innan eller om man bara kan sätta in dem som det passar? Det skulle underlätta mycket då jag single sleevar och i ordningen korsar dem varandra. det är en 8- pin kontakt som jag håller på med för tillfället, främst de jag undrar över men även andra.

BTW så är det ett ax850 PSU, så kablarna är svarta från början så man kan inte gå efter färgdiagram som är lite jobbigt.

Permalänk
Medlem

vet inte hur ledarna ligger men skulle tippa på att du har både 0V och +12v så att blanda ihop dom är nog inte att rekomendera. men sätt maskerings tejp på ledarna och sätt en bit på kontakten sen markerar du med siffror eller bokstäver vart varje ledare ska vara

Permalänk
Medlem

Tycker det verkar lite farligt att sleeva utan att veta polaritet

De enda kablarna du "får" sätta fel är jorden(GND) då dessa fyller samma funktion, oavsett position.

Ta´re jevla lugnt, och sätt för guds skull tillbaka stiften där de satt!

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Måste de altså sitta rätt i båda ändarna antar ja? det blir mycket att hålla koll på då alla är svarta

Permalänk
Medlem

Jag misstänker att du har ett modulärt agg och sleevar dina PCI-e kablar?
Då förutsätter jag att din fråga är om kablarna kan stoppas på olika platser så länge de sitter på samma plats i andra änden... svar ja om kontakterna är lika.

Visa signatur

Citera om du vill få ett svar!

Permalänk

Det är la bara sleeva en "tråd" i taget?

Visa signatur

Citera gärna för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyrenberg:

Det är la bara sleeva en "tråd" i taget?

+1 helt klart det säkraste sättet

Permalänk

Men alla sladdarna är väl likadana ändå? Så det spelar ingen roll vilken sladd man sätter där, bara den leder till rätt ställe?

Permalänk
Medlem

Bästa är väl om man sätter en bit frystejp på varje kabel med ett nummer, sedan ritar man upp rutor 2x i höjd och 12x i bredd, sedan rätt nummer till rätt kabel.

Gäller väl bara att inte ha för bråttom och ta det lugnt

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av ygd3n:

Bästa är väl om man sätter en bit frystejp på varje kabel med ett nummer, sedan ritar man upp rutor 2x i höjd och 12x i bredd, sedan rätt nummer till rätt kabel.

Gäller väl bara att inte ha för bråttom och ta det lugnt

Precis så gjorde jag när jag sleevade mitt agg. Datorn har inte brunnit upp än

Visa signatur

Antec P193 V3 | Asus P5k PRO | Q6600 @ 3,5 GHz "Lappad" | Vattenkyld processor | GeForce 570 HD med Arctic Accelero XTREME plus II | 2 x Crucial DDR2 PC6400 4GB KIT CL6 | Soundblaster X-treme Music | Corsair HX 850 W Modulärt
Mitt Projekt

Permalänk
Medlem

färgerna spelar ingen roll, det är bara kopparkabel i alla färgade kablar..men dom måste sitta på rätt plats i båda ändarna!. så dom kommer korsa varandra i en 8pinnars om du sätter dom rätt.

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...