Permalänk
Medlem

NZXT Phantom vit

Någon som har erfarenhet av detta chassi?

http://www.inet.se/artikel/6900741/nzxt-phantom-vit

Har läst att den ska vara ganska stor och otymplig och kanske inte det bästa om man lanar en del.
plus är ju att den är rymlig och chassit är snyggt men man vill ju inte behöva kånka på större än vad som behövs egentligen.

Nu har man ju inte sett den live själv men någon annan som kan tipsa om det är ett bra köp?

Permalänk
Hedersmedlem

Vikten på 11 kg tomt talar emot för mycket LANande.. Om du inte är stark som fan.. x)

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

Jag bär runt på mitt Define XL på lan det väger 18 KG och med allt gott i burken blir det upp emot 22 ;D

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Medlem

Det är stort och tungt. Rejält. Du blir biff på en vecka

Permalänk

Hämtade ut mitt exemplar av NZXT Phantom förra veckan, väger inte mer än mitt Antec 902 (Känns det som) så du klarar lugnt att lyfta det.
Riktigt rymligt chassi, väldigt god kylningsförmåga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av QuadGaming:

Hämtade ut mitt exemplar av NZXT Phantom förra veckan, väger inte mer än mitt Antec 902 (Känns det som) så du klarar lugnt att lyfta det.
Riktigt rymligt chassi, väldigt god kylningsförmåga.

Tack för tipset!

Det blir nog att ta denna när man lägger beställningen här efter semestern

Permalänk
Medlem

Jag har den svarta varianten och håller med föregående talare, det känns välgjort och med rätt fläktar är chassit väldigt tyst trots sina 3 st 200mm's fläktar och 4 st 120mm's fläktar. Jag har riktigt bra temps i chassit också, det gillar jag.

Det väger inte så mycket, köp ett gymkort annars.

Mvh

Visa signatur

mvh eller nått

Permalänk

Tror ni ett Asus M5A88-V EVO passar i chassit?

Permalänk

Nja, själv har jag rätt dålig erfarenhet av NZXT. Men storleken är nog inget problem, kör 650D + hårdvara = 18kg utan problem o lanar ofta! ^^

Visa signatur
Permalänk

tänker också på att skaffa denna :S men sen finns ju Corsair 650D... svårt att väja

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem

joda, lan funkar, gissa vart jag sitter nu? gissa med vilket chassi? och gissa hur jag fick hit det? jo just det en BAAAUUUTIAN!

Visa signatur

2600k @3,8 med stockkylare, msi p67-gd55, sparkle gtx580, FD newton r2 650w, nzxt phantom, seagate baracuda 7200rpm 500gig, xms3 1600mhz 4gig, episk doftgran!
Kringutrustning: Packard-Bell Viseo 240DX, Razer Deathadder, Sidewinder X6, SteelSeries QcK Iron.lady(budget..),SteelSeries Siberia V.2 blå, Kenwood KRF-V6100D, Proson Libra 653(x2), MDS FSB300(x2), sunkiga fronthögtalare(x2), sunkig center. kolla gärna här