Någon mening med ssd i min gamla dator

Permalänk
Medlem

Någon mening med ssd i min gamla dator

Har tänkt köpa en Intel SSD 320 120GB OEM
http://www.inet.se/artikel/4304305/intel-ssd-320-120gb-oem

Har detta moderkort
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=329411

Kommer jag märka av att jag har en ssd? Går den använda fullt ut med mitt moderkort

Visa signatur

Om något funkar, plocka genast isär det och kolla varför.

Permalänk
Avstängd

Beror ju på hur gammal datorn och dess komponenter är tänker jag. Avseende SSD-frågan får du fråga någon annan för jag vet faktiskt inte om jag ska vara helt ärlig.:P

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

ditt moderkort flaskar inte med den hårddisken, men det är på gränsen hade du kört på t.ex en intel 510 så hade du ju gått miste om en hel del

Visa signatur

Fractal design R2 | Asus p5q deluxe | Intel Core 2 Quad 9650 @ 4ghz | 4x 2gb Corsair 1066mhz ddr2 | Gigabyte gtx 560ti SoC | raid0 - 2x Intel X-25 M G2 80gb

Permalänk
Medlem

En nackdel är att moderkortet inte stödjer ACHI.

Permalänk
Medlem

du kommer troligtvis inte märka någon skillnad, så upp till dig

Visa signatur

"Det här systemet fungerar urkasst." - operatör.
"Hur ska det fungera då?" - jag
"Gör så att det fungerar som jag vill." - operatör.
/facepalm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Otur:

du kommer troligtvis inte märka någon skillnad, så upp till dig

Antar att den kommentaren syftade på att han inte har AHCI och inte lär märka skillnad på IDE mot AHCI för skillnad på mekanisk och SSD lär han definitivt märka

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.