Permalänk
Inaktiv

Plexiglas?

Tja! Undrar om någon vet vart man får tag i plexiglas skivor för eventuellt moddning t.ex. chassi fönster. Har dom plexiglas billigt i byggbutiker såsom byggmax?

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

Finns massvis med olika trådar du kan läsa i. Plexiglas är dyrt så vet inte vad du har för budget men. Kjell och company har små skivor, cirka 30*30 cm för ungefär 60 kronor. Du kan även testa gå till en glasmästare och se om de har några överblivna skivor som du kan få billigt.

Bauhaus hade inte riktig plexiglas senast jag kollade i alla fall, utan bara tjocka plastskivor för cirka 300 kronor kvadratmetern.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Inaktiv

Har kjell och company? Kan du länka för jag hittar ej. MVH

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trechz:

Tja! Undrar om någon vet vart man får tag i plexiglas skivor för eventuellt moddning t.ex. chassi fönster. Har dom plexiglas billigt i byggbutiker såsom byggmax?

Tack på förhand.

Skriv upp måtten du vill ha och fråga någon glasmästare i närheten vad de skulle ta för den biten akrylglas.
Jag hade inga problem att köpa 500x300x4 mm på Ryds Glas här i stan för en lagom summa.

Permalänk

skulle nog tippa på att locala glasmästaren är det bästa alternativet.

dock brukar de endast ha vanligt genomskinligt om du ska ha nån färg på det så kan det nog bli knepigare men skadar ju inte att kolla iaf om inte annat kanske han kan ta hem.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Man kan också få spillbitar på Bauhaus till en billig peng om man frågar vid disken där de skär till material. Spillbitarna är ofta hyfsat stora om man tänker i datorlådesammanhang men för små för dem att sälja till annat.

Visa signatur

| Ryzen 5800X | ASUS X570 TUF | 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600 CL16 | Asus RTX 3080 Strix OC | 2x Samsung 970 Evo 1TB M2 SSD | Seasonic 850W Focus Gold modulärt || Kylning: Corsair H115i PRO, 9x 140mm Be Quiet! Silent Wings 3 PWM || Skärm: ASUS MG279Q || Chassi: Fractal Design Meshify 2 Dark TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trechz:

Har kjell och company? Kan du länka för jag hittar ej. MVH

Hm, har sett det på deras sida, men kan inte heller hitta det längre. :/

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Åk till Hornbach eller Bauhaus vettja.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Instämmer med att en lokal glasmästare alltid är rekommenderat. De kan nog dessutom skära plexit åt dig så du slipper göra det själv (vilket inte heller är det enklaste). Det är inte omöjligt att det blir billigare att köpa direkt från en glasmästare heller.

Själv köpte jag en liten bit på 300x250mm för 50 spänn. Helt acceptabelt pris i min mening.