Det här med klockning nuförtiden..

Permalänk
Medlem

Det här med klockning nuförtiden..

Tanken slog mig som en klar blixt från innertaket på dass.

Har inte pillat med pc på länge.. byggen var många år sen.

Men att klocka nuförtiden, när allt är byggt o anpassat för klockning, vad är utmaningen ?

Att löda kristaller eller pilla med jumpers o klocka sådan som inte var avsett för det.. lödkolv o allvar inte bara något program med en knapp som förtar spänningen ?

Klocka mobiler ?

Har det tappat lite eller ?

Ska nog överklocka en skrivare eller nått...

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem

Det här med fotboll nuförtiden..

Tanken slog mig som en klar blixt från innertaket på dass.

Har inte bollat med boll på länge.. korpligan var många år sen.

Men att bolla nuförtiden, när allt är färdigt o anpassat för match, vad är utmaningen ?

Att sy ihop en komage eller pilla med sneakers o bolla sådan som inte var avsett för det.. kohage o lek inte bara någon idrottsplan med en honungsslungad linjedomare som förtar spänningen ?

Bolla biljoner ?

Har det tappat lite eller ?

Ska nog bolla en ÖIKare eller nått...

EDIT: Tja alltså.. Det är ju klart att saker förändras till det sämre med tiden. Sett ur en romantikers ögon. För en ingenjör är utveckling ständigt en våt dröm doppad i chocklad.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk

Jag tycker det har tappat skärmen lite. Nu går det ju köra på förinställda 5% klock om man skulle vilja etc.

Annat var det när man bytte ut kristallen i miniräknaren för att den skulle bli snabbare etc. Det var att klocka.
Vill man vara koll numer och även för en 5-10 år sen så är det ju få att skrivare/scanners/floppy gör en massa ljud och melodier ifrån sig. Något det inte alls är tänkt att göra.

Visa signatur

I am Extrazz.