Permalänk
Medlem

Chassi för H80 / H100

Har kollat på ett tio tal chassin men e skeptisk emot allihop tills jag hörde om nya Corsair chassina som ska komma ut Q3 (antar att Q3 betyder Kvartal 3?) Skall ja vänta tills dom kommer till Sverige så jag är säker på att H80/H100 får plats? Eller finns det ett bra alternativ redan idag som jag inte vet om?

Visa signatur

Bab

Permalänk

Orkar man borra 8 hål så finns det bra alternativ redan idag (eftersom många chassin med två fläktplatser i taket endast har 140mm-hål och inte förborrat för 120mm). H80 vet jag inte, är radiatorn extremt tjock eller vad då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av id_hunter:

Orkar man borra 8 hål så finns det bra alternativ redan idag (eftersom många chassin med två fläktplatser i taket endast har 140mm-hål och inte förborrat för 120mm). H80 vet jag inte, är radiatorn extremt tjock eller vad då?

Va jag tycker nästan alla har 120mm

Permalänk
Medlem
Skrivet av matnojje:

Va jag tycker nästan alla har 120mm

I taket är 140mm vanligare.

Permalänk
Medlem

fractal design arc till h100 dårå, kolla swec's review

Visa signatur

¯\_(ツ)_/¯

Permalänk

Borde inte Corsair egna 600T funka??

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hm, jo det är sant att Fractial Designs chassi är väldigt bra, men vad händer med dom fläktarna på toppen som ska dra ut den varma luften, och i så fall hur kommer det att påverka värmen på GPUn osv?

Visa signatur

Bab

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pastrami:

Hm, jo det är sant att Fractial Designs chassi är väldigt bra, men vad händer med dom fläktarna på toppen som ska dra ut den varma luften, och i så fall hur kommer det att påverka värmen på GPUn osv?

Du ska sätta H-100 i taket på utblås i FD ARC

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem

Jag förstog det AMD_PERA, men blåser den då ut den varma luften? Det är det jag undrar.

Visa signatur

Bab

Permalänk

Ett Define R3 med en H100 i toppen som tar luften i chassit o blåser ut den så går inte tempen upp på GPUn o CPUn får nog väldigt fina temps den med.

Funderar på att göra så fast i mitt Define R2, men jag väntar nog på en recension (stavning) från SWEC

O H80 kan du montera i bak på chassit precis som H70 o H50

Visa signatur

Ryzen 5800x - Strix B550-F Gaming - TUF RTX3080 - Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance RGB PRO SL - WD_BLACK SN750 1TB - Seasonic Focus GX 850W - FD Define 7 Compact DTG - AOC CU34G2X - ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem

The_speed, ah okej, har inte tittat på Define R2 / R3. Men får slå ett öga på dom, tänkte satsa mer på H100 då den förmodligen kyler bättre än H80. Men som du sa man ska nog vänta på en recension

Visa signatur

Bab

Permalänk
Medlem

Kan man placera ett H100 i taket på ett CM690?