Hur många av er har pixelfel på eran "surfplatta"?

Permalänk
Medlem

Hur många av er har pixelfel på eran "surfplatta"?

Hallå!

Tänkte höra hur vanligt det är med pixelfel på surfplattor, själv köpte jag en acer iconia w500 och fick direkt 2 döa pixlar, nu har jag problem med supporten och om det ska gå på garanti eller inte, dom skulle höra av sig inom några dagar efter kontakt med tyskarna.

Vad tycker ni om pixelfel på nya varor och ev får leva med det?
För mig blir det nog ångerrätt eller vad det kallas pga taskig kvalitet.

Mvh
Dalton Sleeper

Permalänk
Medlem

Jag har inget pixelfel what-so-ever på min Ipad (1), däremot ytterst lite bleed, som bara syns i totalt svarta bilder.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Medlem

Vad jag vet så har alla tillverkare en pixelpolicy som anger antalet för dem acceptabla döda/defekta pixlar per cm^2 och pixeltäthet. Apple har en nolltolerans mot skärmar under 3" tror jag det var vilket gav mig rätten till en ny 3GS när 2-3st slutade fungera. Lämnade självklart in mobilen sista dagen som garantin gällde.

Visa signatur

ATX sys i micro-atx chassi -> Ace ecco-220 | Intel Q9550 @ 3,8 w/ 620 + GT 1850 | HIS 6970-Antec 620 mod w/ GT 1850 | 4x2gb OCZ reaper 1150mhz | Corsair 750tx | m4 128gb | W7 ulti 64

Laptop Acer 3820TG | i5 450m | 5650 | Intel G3 160gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Antzo:

Vad jag vet så har alla tillverkare en pixelpolicy som anger antalet för dem acceptabla döda/defekta pixlar per cm^2 och pixeltäthet.

Yes, tråkigt är det, är ju som att köpa en Mercedes med ett skotthål i sidan av rutan, för där tittar man ju inte ändå... Jag har alltid oturen att åka på det som kan hända, dvs pixelfel på 99% av alla dator/tvskärmar de senare 10 åren och brukar därför köpa Samsung så man kan byta.

De svarta blaffarna var inte direkt små så vet ej hur dom tänker, på en tv kanske man kan missa på längre avstånd men en surfplatta? Nä, vita sidor när man läser samt att man håller den relativt närma. Själv skriver/testar jag spel & appar samt studerar på den så störmoment ska ju vara noll, det blir som magneter om bilden rör sig & något sitter stilla.

I vilket fall så är det jag vill veta hur många som får dessa problem, eller om man själv alltid har otur med allt som har med plattskärmar att göra

En annan fundering var ju när dom sa att jag kunde lämna in den ock betala själv, slänger dom då på en ny skärm som möter deras kriterier, dvs det får mycket väl vara pixelfel på den nya? Hur mycket kan det tänkas kosta när hela surfplattan kostade lite över 5?

Permalänk
Medlem

Jag hade en hel lodrät rad med pixelfel på den Asus transformerplatta jag köpte. Dock var det givetvis inga problem att få en ny.
Den nya har inga pixelfel.

Skrivet av Dalton Sleeper:

Yes, tråkigt är det, är ju som att köpa en Mercedes med ett skotthål i sidan av rutan, för där tittar man ju inte ändå...

Jo, precis. Ett enda pixelfel kan ju vara riktigt störande. Känns verkligen illa att man ska behöva acceptera något sådant.
Jag har ett pixelfel på min datorskärm. En punkt lyser blått. Oftast tänker jag kanske inte på den, men den förstör ju lite helheten. Man får lite tvångstankar kring den. Det blir lite som att jag sitter och tänker "Oj, vad snygg grafik på det här spelet. Helt perfekt.....utom en liten blå punkt uppe i hörnet."

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Köpte en Asus Transformer för ett par dagar sedan. Har inga döda pixlar vad jag märkt än så länge iaf. Tråkigt om man får det och det blir problem att få byta.

Permalänk
Medlem

Ipad 2, inget pixelfel, pyttelitet bleed i nederkant. Slog sönder en tidigare ipad2a, den hade inget pixelfel den heller men litet mer bleed (dock ändå ok för min del)